|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFO
|
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Haha, nei, det eksisterte bare alpinhjelm den gangen. Og mopedhjelm. Jeg vokste opp i meget landlige omgivelser da. Så kom det gangfelt etterhvert...
|
|
|
#64 |
|
Guardian of the galaxy
|
Du syns ikke bare det er overdrevent at ungene må bruke hjelm hver gang de sykler; du er motstander av det?
|
|
|
#65 |
|
![]() ![]() ![]() |
Jeg har et avslappet forhold til det. Jeg vokste opp med Apache og DBS kombi
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Hvorfor er jeg ikke overrasket. Tror du at hodet til din fireåring er me beskyttet bare fordi noen er med?
Er du like avlappet den dagen, unnskyld det grafiske nå, hjernemassen ligger utover asfalten? |
|
|
|
#67 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOHer ta ingen sykkellappen, men de sykler like fullt fra 5. klasse. Og å sykle i skolegården er dødssynd. Selv nå når jeg er voksen hopper jeg alltid lydig av sykkelen når den usynlige skolegårdgrensa krysses. Både på ungenes skole og min skole. *lydig og dydig og sånn* |
|
|
|
|
|
#68 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFODen var ekkel, Skvetten.
|
|
|
#69 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Jeg vet den var ekkel men dog i vårt vestlige samfunn hvor vi har muligheten til å iføre våre barn sikkerhetsutstyr ser jeg ingen grunn til å ta lett på sikring av hoder. Selv om jeg også tilhører de det ble folk av selv om jeg syklet uten hjelm. |
|
|
|
#71 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#72 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sykkel på SFOJeg tenker liksom at all informasjon, testing, andres erfaringer og slikt spres i en helt annen hastighet nå enn for 40 år siden. Man klarer ikke å snu utviklingen på det. Man kan ikke se bort i fra den informasjonen man allerede har. Derfor er det for meg helt utenkelig å droppe sykkelhjelmen både på meg selv og på Poden. Det er kanskje ikke like stort behov for sykkelhjelm når man omtrent bare sitter i ro på sykkelen, men når Poden min blir 9 og sykler som en galing i skauen her oppe, så vil jeg at han skal ta på seg hjelmen helt automatisk. Jeg vil at det skal føles helt unaturlig for ham å sette seg på en sykkel uten hjelm.
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
At du er dum på egne vegne er opp til deg selv, men man har faktisk ikke lov til å være dum på vegne av barna sine. I tillegg lærer du ham at du ikke gidder å respektere hans meninger. What a charming parent you are!
|
|
|
#74 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOBrutus: jeg kjenner at jeg blir skikkelig hissig over holdningene dine
|
|
|
|
#75 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sykkel på SFOJeg husker da storebror var rundt 4 år og syklet på en grusvei. Så bremset han litt for brått og datt av sykkelen. Han hylte, og jeg ilte frem for å sjekke skadene. Det gikk heldigvis ganske greit, og til min store forskrekkelse så jeg at en stein på 1 cm hadde boret seg inn i siden av hjelmen hans. Langt inn. Takk og lov at dette ikke var tinningen hans.
|
|
|
#76 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sykkel på SFOJeg tror ikke historier om barn som skader seg vil gjøre at Brutus skifter mening ang hjelm. Man leser jo om barn som skader seg hele tiden. Jeg tror ikke det er noe vits i å diskutere temaet av annen grunn enn å prøve å forstå hverandre. At Isbjørn (tatt som eksempel), vil overtale Brutus til å skifte mening ang hjelm er vel like sannsynlig som om at han skal klare å overbevise oss den andre veien.
|
|
|
#77 |
|
Det kan jo hjelpe. Kan jo bruke meg selv som eksempel. Jeg kjørte alltid for fort tidligere, rundt 100 i 80-sonen og 90 i 70-sonen. Tenkte at veiene var jo fine og bla bla. Så så jeg reklamen på tv om familiefaren som ikke klarte å stoppe fordi han kjørte 10 km fortere enn lovlig. Det gjorde inntrykk og det kunne like gjerne vært meg. Nå holder jeg fartsgrensen.
|
|
|
#78 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jo, men akkurat det med hjelmholdning og historier om andres barn som skader seg/nesten skader seg så klarer ikke jeg helt å se at det skal gjøre den helt store forskjellen.
|
|
|
#79 |
|
Joda, har alt klart med bremselengde og alt det der. Vet jo helt klart at jo større fart jo større skade osv. Den reklamen gjorde noe med meg bare. Blir kanskje som med deg og røyken. Det går jo bra. Helt til det ikke går bra. I tillegg har kanskje alderen noe å si, jeg er ikke 23 og verdensmester lenger. Vettet og fornuften slår inn oftere enn når jeg var ung. Og det er aldri for sent å forandre seg, tenker jeg.
|
|
|
#80 |
|
Guardian of the galaxy
|
Nå blander du flere ting, føler jeg. Eller muligens jeg misforstår.
|
![]() |
|
|