|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sykkel på SFO
Jeg tror jeg klarte det på andre forsøk.
|
|
|
#42 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFODet er vel ikke nok bare å klare lappen, må man ikke ha sykkel i skikkelig stand også? Ellers blir det mangellapp?
|
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel på SFOVår barneskole fatter snaut 500 elever. Der er det ikke lov å sykle på skolens område og heller ikke til og fra før sykkellappen er bestått - i fjerde klasse på vårparten. |
|
|
|
#44 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOHer lytter vi lydig til trygg trafikk, og er glad for at skolen gjør det samme. Altfor mange ulykker med barn allerede. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel på SFOHos oss er det ikke lov å sykle til/fra før man går i 4. og har bestått sykkellappen. Bakgrunnen er at skolen har ansvaret for sikkerheten på skoleveien. |
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOVar ikke mye sykkellapp i min ungdom. Jeg har inntrykk av at barn i dag blir polstret helt til de når overvekten i omtrent den alderen den der sykkellappen skal tas. Og da er de uansett for late til å gidde sykling. Galskap.
|
|
|
#47 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Jeg gikk på barneskolen i Oslo sentrum på 70-tallet og vi måtte jammen ta sykkellappen da også før vi fikk lov til å sykle til skolen. Det var i fjerde klasse som vel tilsvarer femte klasse nå. :ikke polstret:
|
|
|
#48 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Sykkel på SFOPå ungenes skole (på landet) er det opp til foreldrene å vurdere når ungene er klare for å sykle til skolen. Frøkna mi begynte vel å sykle på slutten av 2., om jeg ikke husker feil. Inne på skolens område er det ikke lov med sykkel før etter SFO-tid. SFO har noen sparkesykler som brukes der. I løpet av sommeren bruker SFO å arrangere noen sykkeldager, der det er lov med sykkel, men det er vel gjerne i en periode der det ikke er fullt av unger. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Lev i fornektelse. I og med at de må ta sykkellappen, så er det stoor sannsynlighet for at de ikke får sykle TIL eller FRA skolen heller... |
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel på SFOHer får førsteklassinger sykle til skolen alene. De har til og med bedrevet aktiv kampanje for "Ikke kjøre til skolen", for at ungene ikke skal bli kjørt frem og tilbake, men bevege seg, i tillegg til at det blir sikrere for de som allerde går/sykler. |
|
|
|
#53 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sykkel på SFOI dag fikk vi info fra skolen, og barna får ikke sykle til skolen før de begynner i 7. klasse.
|
|
|
#54 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Sykkel på SFOHm. Jeg kan virkelig ikke huske noe om sykkellappen de første årene mine på barneskolen, og der var det lov å sykle til og fra skolen fra dag 1. Mulig det var så på landet at det var unntaksregler der?
|
|
|
#55 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Sykkel på SFOBrutus sin rødstrømpe mor holdt han sikkert bare unna sykkellappen, siden hun mente det var måten man prøvde å statlig styre ungene på. Så det er ikke rart han ikke vet noe om det.
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#57 |
|
Pauset
|
Sv: Sykkel på SFODette er vel et av fler tiltak som gjøres for å unngå ulykker på skoleveien. Det at man ikke kan parkere bilen sin nærmere enn et par hundre meter unna skolen er et annet. Jo færre som kommer til bens og ikke til hjuls, jo mindre ulykker? |
|
|
|
|
|
#59 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFO...men han har hjelm, ja? aC?
|
|
![]() |
|
|