Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykkel på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-09, 10:56   #41
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel på SFO

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg strøyk på sykkellappen i fjerde.

Jeg tror jeg klarte det på andre forsøk.
Minner mye om mitt forsøk på å ta billappen, i grunnen. :aner et mønster:

Gammel 16-08-09, 15:27   #42
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Det er vel ikke nok bare å klare lappen, må man ikke ha sykkel i skikkelig stand også? Ellers blir det mangellapp?

AC: bør komme innom tante for å bytte bakdekk osv før den tid

Gammel 16-08-09, 15:33   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vår barneskole fatter snaut 500 elever. Der er det ikke lov å sykle på skolens område og heller ikke til og fra før sykkellappen er bestått - i fjerde klasse på vårparten.

Men når SFO er åpent i feriene er det lov å ha med sykkel dit for alle aldersgrupper. Det er også en stor SFO - de er vel sikkert 150 barn der eller noe sånt. Det er ikke lov å ha med sykler dit når det er skole/SFO.

Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:36   #44
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Her lytter vi lydig til trygg trafikk, og er glad for at skolen gjør det samme. Altfor mange ulykker med barn allerede.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 15:38   #45
Skvetten
Passiv

Standard

Hos oss er det ikke lov å sykle til/fra før man går i 4. og har bestått sykkellappen. Bakgrunnen er at skolen har ansvaret for sikkerheten på skoleveien.

Det er heller ikke tillatt å bruke sykkel i skole-/SFO-tid eller på skoleplassen for den saks skyld. Det handler igjen om sikkerhet.

Husker en tid hvor vi syklet langs E6 til skolen.......uten hjelm til og med.

Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 23:17   #46
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Var ikke mye sykkellapp i min ungdom. Jeg har inntrykk av at barn i dag blir polstret helt til de når overvekten i omtrent den alderen den der sykkellappen skal tas. Og da er de uansett for late til å gidde sykling. Galskap.

Gammel 16-08-09, 23:19   #47
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Var ikke mye sykkellapp i min ungdom. Jeg har inntrykk av at barn i dag blir polstret helt til de når overvekten i omtrent den alderen den der sykkellappen skal tas. Og da er de uansett for late til å gidde sykling. Galskap.

Jeg gikk på barneskolen i Oslo sentrum på 70-tallet og vi måtte jammen ta sykkellappen da også før vi fikk lov til å sykle til skolen. Det var i fjerde klasse som vel tilsvarer femte klasse nå. :ikke polstret:

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 23:58   #48
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

På ungenes skole (på landet) er det opp til foreldrene å vurdere når ungene er klare for å sykle til skolen. Frøkna mi begynte vel å sykle på slutten av 2., om jeg ikke husker feil. Inne på skolens område er det ikke lov med sykkel før etter SFO-tid. SFO har noen sparkesykler som brukes der. I løpet av sommeren bruker SFO å arrangere noen sykkeldager, der det er lov med sykkel, men det er vel gjerne i en periode der det ikke er fullt av unger.

På skolen jeg jobber på (byskole), får elevene sykle til skolen i 7. klasse.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 00:00   #49
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Til og fra har ingen sagt til meg at han ikke får lov ennå, i hvertfall. Informasjonsflyten er, eh, ikke spesielt flytende.

Lev i fornektelse. I og med at de må ta sykkellappen, så er det stoor sannsynlighet for at de ikke får sykle TIL eller FRA skolen heller...
Men det kunne jo ikke du vite

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 00:06   #50
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sparkesykkel benyttes av mine små tantebarn.

Gammel 17-08-09, 00:22   #51
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Her får ungene sykle til og fra skolen når de har tatt sykkellappen i slutten av 4. klasse. Sykler de sammen med foreldre er det lov tidligere

Gammel 17-08-09, 00:48   #52
Left
Passiv

Standard

Her får førsteklassinger sykle til skolen alene. De har til og med bedrevet aktiv kampanje for "Ikke kjøre til skolen", for at ungene ikke skal bli kjørt frem og tilbake, men bevege seg, i tillegg til at det blir sikrere for de som allerde går/sykler.
De har gang og sykkeltsti hele veien, og trenger ikke i nærheten av biler, så det hadde vært rart om de ikke fikk sykle før i 4. klasse.

Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 01:30   #53
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

I dag fikk vi info fra skolen, og barna får ikke sykle til skolen før de begynner i 7. klasse.

Gammel 18-08-09, 03:06   #54
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm. Jeg kan virkelig ikke huske noe om sykkellappen de første årene mine på barneskolen, og der var det lov å sykle til og fra skolen fra dag 1. Mulig det var så på landet at det var unntaksregler der?

Gammel 18-08-09, 09:21   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brutus sin rødstrømpe mor holdt han sikkert bare unna sykkellappen, siden hun mente det var måten man prøvde å statlig styre ungene på. Så det er ikke rart han ikke vet noe om det.

Gammel 18-08-09, 09:46   #56
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Brutus sin rødstrømpe mor holdt han sikkert bare unna sykkellappen, siden hun mente det var måten man prøvde å statlig styre ungene på. Så det er ikke rart han ikke vet noe om det.

Spot on, Sitron, spot on.

Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 09:53   #57
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er vel et av fler tiltak som gjøres for å unngå ulykker på skoleveien. Det at man ikke kan parkere bilen sin nærmere enn et par hundre meter unna skolen er et annet. Jo færre som kommer til bens og ikke til hjuls, jo mindre ulykker?

Virker logisk nok, syntes jeg. Førsteklassinger er vel ofte ikke resere på å lese trafikkbilde eller avpasse fart heller, generelt sett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 11:55   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakket ikke om sykling i trafikken, altså. :informerer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 12:53   #59
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

...men han har hjelm, ja? aC?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:01   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelm? Herlighet, er det snakk om å pakke ungene inn i bomull, eller? :skingrestemme: Snart kommer dere vel med at det er viktig å ha barneseter i bilen også. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.