|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Sykkel på SFOBarn klarer ikke å vurdere trafikkbildet godt nok til å sykle alene der det kjører biler, uavhengig av ferdigheter på sykkel ellers. Det går på beregning av avstand og fart.
|
|
|
#23 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOSier som de andre her: tror det er helt vanlig.
|
|
|
#24 |
|
saftig
|
Sv: Sykkel på SFOMen dette er da ikke noe nytt? På min barneskole var det ikke lov å sykle til og fra skolen før etter sykkelprøven i 4. klasse. De som besto (= alle) fikk sykkelkort som bevis på at de hadde lov til å sykle til og fra skolen. Sykling i skolegården var strengt forbudt.
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: Sykkel på SFOVi fikk ikke sykle til barneskolen i det hele tatt (landets største barneskole og skolekretsen var kjempestor).
|
|
|
#29 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Sykkel på SFOPå vår skole tillater de ikke sykling til og fra skolen før i 7. klasse. Sykling inne på skolens område er ikke lov i det hele tatt, heldigvis.
|
|
|
#31 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sykkel på SFOJeg ER fra bøgda og selv da for ca 100 år siden var det kun lov å sykle fra 4.klasse (var ikke snakk om noe "lappen"), men mamma forhandlet hardt og jeg fikk lov i 3.klasse. Da var jeg jo like gamle som de er når de går i 4. nå.
|
|
|
#32 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Sykkel på SFOAC, du er så morsom!
|
|
|
|
#33 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOHer må de også gå i femte før de får sykle til skolen. Skjønner godt det kan bli mye styr hvis flere driver å sykler rundt omkring på skoleområdet der alle leker. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOHer får de faktsisk ha med egne sykler på SFO (og barnehagen som bruker skolegården etter skoletid) - men de får kun brukes på SFO ikke i skoletiden. Visste ikke at det var så uvanlig? Vi bor ute på bygda og det er en liten skole (10-20 unger på SFO).
|
|
|
#36 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sykkel på SFO
Hehe. Frøkna går på en liten skole (til her og være), og der er det vel 120–150 unger på SFO. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Sykkel på SFO:ser for seg de 800 elevene på poden skole sykle i skolegården:
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Sykkel på SFOVi fikk ikke ta sykkellappen vi. Skolen kutta det ut det året, både de over og de under oss fikk. Jeg kjenner jeg er litt snurt ennå.
|
![]() |
|
|