Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du sett Saddam-videoen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du sett hengingen av Saddam?
Ja 26 18,06%
Nei 118 81,94%
Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-07, 21:59   #61
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Ikke jeg.
Jeg synes ikke de burde henrettet ham, og jeg har ikke noe lyst til se det heller.

Gammel 05-01-07, 22:04   #62
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Personlig syntes jeg det var nok å vite at han ble henrettet. Jeg følte ingen trang til å se det med egne øyne.

Når det er sagt; med alt mediehysteriet om å SE alt SELV skjønner jeg de som får lyst til å se. Men jeg liker ikke det mediene holder på med.

Gammel 05-01-07, 23:50   #63
Magic
Fullverdig medlem

Magic sin avatar

Hvor: Østfold
Magic har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det har jeg ikke, og vil heller ikke.

Magic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 00:18   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, jeg føler meg rett og slett dårlig når jeg leser hvor "skikkelige" folk her i tråden er.

Jeg har ikke sett videoen men det er fordi jeg ikke har funnet linken. Om jeg skal være helt ærlig så har jeg faktisk lett litt etter den, men ikke funnet den. Jeg er nysgjerrig av natur, og jeg er faktisk en smule makaber. Jeg har hele livet elsket grøssere og det makabre, men har jo selvsagt sperrer jeg også, ellers hadde jeg vel ligget i tvangstrøye på psykiatrisk nå.
Men hadde linken ligget foran meg her, hadde jeg sett den, absolutt. Jeg er alltid nysgjerrig på slikt, og klikker meg galant inn på linker med bilder av lik og det som verre er, bare for å se. Må innrømme at trangen er blitt mindre etterhvert som jeg har blitt mer voksen, men den er der enda. Jeg er nok litt psykisk skadet, men det får så være.

Når det kommer til barnetragedier, så har jeg totalt sperre. Jeg blir skikkelig ødelagt av det, så slikt går jeg ikke inn på, som regel.

Gammel 06-01-07, 00:19   #65
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Nei, har faktisk ikke sett bildene det referes til fra nyhetene heller (de som stopper). Og videoen på nettet var det bemerkelsesverdig lett å ikke gå inn på.

Gammel 06-01-07, 01:41   #66
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett den, og kommer ikke til å se den. Jeg skjønner ikke vitsen. Ikke vil jeg utsette meg selv for synet, og jeg avskyr kikkermentaliteten.

Gammel 06-01-07, 02:12   #67
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke sett den og kommer heller ikke til å se den. Ble rett og slett kvalm bare av det lille de viste på nyhetene.

En venninne av meg har vært på reise i India og i fotoalbumet hennes var det bilde av et oppsvulmet lik som lå og fløyt i Gangeselven. Dette er flere år siden og jeg klarer fremdeles ikke å få det bildet vekk fra netthinnen.

Gammel 06-01-07, 07:51   #68
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg ikke noe behov for å gjøre.

Gammel 06-01-07, 09:38   #69
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke sett den. Hvorfor? Aner ikke. Synes det var drøyt nok at en haug med mennesker rev opp kisten og kysset den døde mannen.

Gammel 06-01-07, 18:29   #70
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Nei uff det vil jeg ikke se heller!

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 18:34   #71
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 18:37   #72
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1590748.ece

Artikkel om barn som har tatt selvmord som følge av visning av hengningen. Sier ikke mer jeg.

Jeg har ikke sett den. Det kunne ikke falle meg inn. Jeg skjønner ikke at de måtte vise det på tv osv.. Det burde vært forbud mot å ha kamera der.

(ble en avsporing, men viktig å tenke konsekvenser av at man skal vise ALT)

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:28   #73
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei. Jeg har ikke sett den. Jeg har ikke hatt lyst til det heller. Jeg har ingen interesse av å se at et menneske blir drept. Jeg ser ikke nyhetsverdien i det og jeg forbinder hele greia med grafsing og sensasjonslyst. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man kan ha lyst til å se det. Hvorfor er man nysgjerrig på å se hvordan det ser ut når mennesker blir drept? Absurd.

Er så enig så enig! Det er absurd å ville se noen bli drept, men likevel må jeg bekjenne at jeg har sett den. Og skulle i ettertid ønske jeg hadde klart å la være å klikke på lenken noen sendte meg på mail.
Det gav meg bare en utrolig dårlig følelse, både fordi mennesker faktisk henges i 2006 men også over at jeg faktisk frivillig så på det!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:32   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg har ikke sett og hadde heller ikke lyst å klikke på linken.
Husker enda da NRK sendte skytingen av Nicolae Ceausescu og Elena. Barbarisk og ekkelt , og jeg har ingen behov for å se mennesker bli drept.

Dette er mine tanker også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:34   #75
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei den har jeg ikke sett og vil ikke se den heller.

Gammel 07-01-07, 00:00   #76
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du er modig som setter ord på noe få tør å vedkjenne seg.
Det er vel ikke slik at man har LYST til å se. Eller at man koser seg ved synet.

For meg er det litt sånn følelse av å ikke klare å dra til seg øynene. Av å se og angre på det etterpå. Av å ikke klare å bare gå forbi når det skjer noe grusomt.

For min del kommer kontroll inn her. Jeg tillater meg ikke å se på det. Fordi det for meg ville vært galt og et syn jeg ikke vil ha på netthinnen. Jeg ville ikke ha likt å ha vært av de som har sett heller. Jeg ville sannsynligvis ha følt meg som en kikker i et menneskes dødsøyeblikk. Men at det var en impuls der som jeg måtte motstå skal jeg ikke legge skjul på. Jeg vet ikke helt hva den impulsen handler om. Kanskje det er noe med at det er en stor og omdiskutert greie og at man i et nyhetssamfunn gjerne vil ha med seg alt?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 00:16   #77
Pølse&Makaroni
Skumla

Pølse&Makaroni sin avatar

Pølse&Makaroni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei æsj, det gidder jeg ikke.

Pølse&Makaroni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 00:17   #78
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Nei!

Gammel 07-01-07, 00:28   #79
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjente dragningen selv, men jeg lot bevisst være. Jeg orker ikke å utsette meg for å set det.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 00:29   #80
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

For min del kommer kontroll inn her. Jeg tillater meg ikke å se på det. Fordi det for meg ville vært galt og et syn jeg ikke vil ha på netthinnen. Jeg ville ikke ha likt å ha vært av de som har sett heller. Jeg ville sannsynligvis ha følt meg som en kikker i et menneskes dødsøyeblikk. Men at det var en impuls der som jeg måtte motstå skal jeg ikke legge skjul på. Jeg vet ikke helt hva den impulsen handler om. Kanskje det er noe med at det er en stor og omdiskutert greie og at man i et nyhetssamfunn gjerne vil ha med seg alt?

Godt sagt synes jeg Jeg signerer den!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.