Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hemmelig hva du stemmer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 10:02   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmelig hva du stemmer?

Det er ikke hemmelig hva jeg stemmer. Jeg roper det ikke ut fra høyeste tinde, men jeg svarer når noen spør, og det kommer vel sikkert fram ut i fra andre sammenhenger også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 10:08   #22
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke hemmelig hva jeg stemmer, og det lyser langt utenpå meg hva jeg DEFINITIVT IKKE stemmer

Ellers er jeg enig med alle de som sier de ikke er enige i alt et parti står for, men det gjelder å finne det som er minst ulikt det man selv tenker og står for, tror jeg.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 10:17   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Er du medlem, Poly? Jeg må innrømme at det hadde forkortet dørstokkmilen betraktelig å kunne støtte seg på seg en høy, veltalende hulder jeg kjenner på disse møtene.

Ikke enda, men jeg har tenkt på det.
Jeg skal somle meg til, altså.

Og takk.

Gammel 19-08-09, 11:58   #24
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Hemmelig eller ikke, jeg tror det avhenger av om man orker å ta eventuelle konfrontasjoner eller ikke.

I enkelte miljøer er det stor aksept for politiske meninger, og det snakkes og diskuteres åpent, og det er greit. I noen miljøer er det likevel slik at ikke alle politiske holdninger er akseptert, og den som da er på tvers av flertallet kan sikkert oppleve det som ubehagelig å få dette fortalt gang på gang.

I andre miljøer oppfatter jeg at politikk nesten er styggedom. Det er noe man stort sett stønner og bærer seg over, de der forferdelige politikerne, hvor dumt alt politikerne gjør er, og så videre. I slike miljøer tror jeg at du skal være rimelig mye engasjert i politikk for å gidde å flagge meninger, for du får fort pepper for alt som en Politiker noen gang har sagt eller gjort, selv om de ikke en gang tilhører "ditt" parti.

Jeg husker ennå en opplevelse fra ca 10 år tilbake, jeg var i et vikariat på en arbeidsplass, hvor det var tydelig at det var bare to parti som var akseptable, Arbeiderpartiet og Senterpartiet. En del av de som jobbet der var politisk engasjert i ett av de to partiene, og selv om det ikke var de helt store politiske diskusjonene i pausene så var det tydelig at man hadde en slags gjensidig respekt for hverandre. Jeg var ny på arbeidsplassen, og ikke spesielt politisk engasjert. Men ble sittende på sidelinja, og registrerte et "skjellsord". Brukt både til folk, hvis man ble irritert i en diskusjon, og om folk, hvis man syns de var HELT teite. "ja, han er vel høyremann, han..." var skjellsordet. Den gang var jeg ikke høyrevelger ennå, så jeg tok meg på ingen måte nær av det. Men jeg stusset på hvordan politisk engasjerte mennesker forsøkte å "kneble" andres meninger ved å bruke partitilhørighet som skjellsord.

Vi har det samme i dag, bare at nå er det Frp som er "domme som brød".

Jeg setter meg ikke ned i en gruppe mennesker som bruker "høyremann" som skjellsord og forteller at jeg stemmer høyre. For da må man stå til ansvar for ALT høyre som parti har gjort, ment, sagt og kan komme til å gjøre, samt alt som alle andre som er medlemmer, stemmer på partiet eller kan komme til å stemme på partiet gjør. Det er slitsomt.

Og fordi sånne som jeg ikke er tilstrekkelig politisk engasjert til å ønske å forsvare "partiet mitt" i tykt og tynt, så er det like greit å la være å si hva jeg stemmer. For vi vet jo alle hva som skjer hvis man sier hva man stemmer, og så ikke kan sitere fra partiprogrammet ordrett, og med utydpende kommentarer. Da er man jo dum, vet ikke sitt eget beste, og stemmer på et parti bare på grunn av en eller to saker... ikke sant?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:01   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri holdt hemmelig hva jeg stemmer. Jeg har heller ikke holdt det for meg selv at jeg ikke er enig i hele partiprogrammet, men jeg stemmer dette partiet ut fra min overbevisning om at dette, ut i fra et hele, vil være best for Norge.

Hadde jeg derimot stem FrP eller Vigrid hadde jeg holdt bra kjeft om det, ja - da jeg ville fått hele familien og omgangskretsen, med rette, på nakken.

Gammel 19-08-09, 12:03   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt åpen hva jeg stemmer på, både her og IRL.
For min egen del handler det om at det er en del av identiteten min, og det "lekker" nok ut uansett, tenker jeg.

Gammel 19-08-09, 12:38   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være så hemmelig.

Ikke jeg heller.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:44   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sammen?

Ellers: Veldig åpen. Sikkert inntil det irriterende vil npk noen påstå...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Er du medlem, Poly? Jeg må innrømme at det hadde forkortet dørstokkmilen betraktelig å kunne støtte seg på seg en høy, veltalende hulder jeg kjenner på disse møtene.

Jeg tenker også på å melde meg inn i Partiet deres, men er usikker på om jeg har tid til å engasjere meg ennå.

Gammel 19-08-09, 12:50   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, dette blir gøy!

FP-lokal-lag??

Gammel 19-08-09, 14:00   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg sitter i styret i lokallag, og er offentlig synlig i valgkampen er det ikke særlig hemmelig for min del.

Gammel 19-08-09, 14:07   #31
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier ikke å flagge det, men svarer hvis noen spør direkte.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:12   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker også på å melde meg inn i Partiet deres, men er usikker på om jeg har tid til å engasjere meg ennå.

Hvilket parti er det da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 15:21   #33
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Forresten så antar jeg alltid at de som ikke vil si hva de stemmer, stemmer på idiotpartier.

Jeg også.

Jeg har ingenting å skjule, og er åpen om hva jeg stemmer dersom det føles naturlig å si det, eller noen spør. Jeg føler at mitt politiske ståsted sier noe om mine verdier og holdninger, som jeg faktisk er stolt av.

Gammel 19-08-09, 15:24   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg synes det er vanskelig å velge ett parti jeg også. Jeg har i årevis vinglet mellom SV og AP. Klarer liksom ikke helt bestemme meg, så noen må overbevise meg.

Gammel 19-08-09, 15:26   #35
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant. Dessuten; hvor mange føler at det partiet de stemmer på er noe de står 100 % for? Siden det er en del argumenter her som går på det at siden de ikke er enige i alt, så kan de ikke si hva de stemmer på. Det høres også FrP-istisk ut.

Jeg begynte å se på godeste Siv i går, men da hun satt der så nonchalant og fortalte at om det kom mer enn 1000 asylsøkere, så skulle de sperres inne eller returneres, for vi kunne jo ikke ha slike vandrende i gatene uten å ha kontroll på de.

Jeg blir kvalm av slike holdninger og jeg orker ikke engang se på.

Gammel 19-08-09, 15:28   #36
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min svigerfar er veeeldig på at det er hemmelig valg. Jeg tror det er emst fordi han ikke skal tas på noe, at han ikke skal kunne konfronteres med å faktisk ha "gått på" noen valgløfter eller å ha stemt på noen som han ikke er 110 % enig med eller noe sånt.

Jeg er ikke det minste hemmelig.

Gammel 19-08-09, 15:28   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men jeg synes det er vanskelig å velge ett parti jeg også. Jeg har i årevis vinglet mellom SV og AP. Klarer liksom ikke helt bestemme meg, så noen må overbevise meg.

Da må du rett og slett bestemme deg for hva som er det aller viktigste for deg. For det er en del forskjeller mellom SV og AP.

Er du for eller mot oljeboring i Nord? Er du for eller mot NATO-medlemskap, og at vi deltar i NATO-operasjoner som f.eks. i Afghanistan?

Jeg kan godt gjøre et godt forsøk på å deg til å stemme AP, jeg.

Gammel 19-08-09, 15:30   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Min mor er også veldig for hemmelighold. Jeg tror det er fordi hun ikke har peiling på hva hun egentlig stemmer på. Hun fikk seg nemlig noen hakeslepp forrige gang, når jeg kunne informere henne om hva hun egentlig hadde gjort. Hun liker jo å holde det hemmelig, men Erna er jo så kjekk ...

Gammel 19-08-09, 15:31   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da må du rett og slett bestemme deg for hva som er det aller viktigste for deg. For det er en del forskjeller mellom SV og AP.

Er du for eller mot oljeboring i Nord? Er du for eller mot NATO-medlemskap, og at vi deltar i NATO-operasjoner som f.eks. i Afghanistan?

Jeg kan godt gjøre et godt forsøk på å deg til å stemme AP, jeg.

Hehe. Sist stemte jeg SV. Før der AP. Ang det du spør ovenfor så er det vel det som er litt av greia, jeg har ikke engasjert meg nok til å ta valg på alle saker. Men jeg får skaffe meg litt info.

Hva er hovedforskjellen på SV og AP da?

Gammel 19-08-09, 15:34   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

At SV er full av vinglete akademikere som krangler så filla fyker innad i partiet og stikker kjepper i egne hjul? & :dukker:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.