Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hemmelig hva du stemmer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 06:39   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hemmelig hva du stemmer?

Jeg føler av og til at det er veldig sånn hemmelig hva man stemmer. At noen knuger det inntil seg for enhver pris.

Jeg forstår at det i og for seg er personlig hvem man gir sin stemme til, samtidig så tenker jeg at ofte skulle man jo tro at det man stemmer - iallefall hvilken side man heller mot - kommer litt frem gjennom personen også?

Og hvorfor ER det så hemmelig i grunn? Er det vanskeligere å stå for partiet man stemmer på enn andre ting?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:00   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmelig hva du stemmer?

For ellers blir du satt på overvåkningsliste.

Gammel 19-08-09, 08:01   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ikke hva jeg stemmer. Det er ingen partier som passer akkurat for meg, så det jeg velger har også saker jeg ikke står for. Jeg vil ikke forsvare synspunkter partiet har som jeg ikke er enig i, men det ender man liksom opp med å måtte gjøre etter å ha flagget partitilhørighet. Derfor sier jeg ikke hva jeg stemmer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:20   #4
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være så hemmelig.

Gammel 19-08-09, 08:24   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten så antar jeg alltid at de som ikke vil si hva de stemmer, stemmer på idiotpartier.

Gammel 19-08-09, 08:24   #6
Albertine
Passiv

Standard

Jeg kunne godt ha fortalt det, hvis jeg hadde visst hva jeg skulle stemme. :usikker:

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:25   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt åpen på hva jeg stemmer også i RL. Det at jeg er medlem av et lokallag og har lyst å engasjere meg mer også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:25   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier heller ikke hva jeg stemmer, men det liten tvil om hva jeg IKKE stemmer og det kommer tydelig til uttrykk i meg som person.
Litt fordi som Nenne sier, det er ikke noe parti som dekker alle mine standpunkt og jeg ikke vil forsvare meg for andres; hvorfor det? når jeg ikke må.
Og litt fordi det er noe som faktisk er legitimt å holde hemmelig.

Gammel 19-08-09, 08:43   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke hemmelig hva jeg stemmer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:45   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj jeg kan godt si hva jeg stemmer. Problemet med å fremstå som skråsikker på partitilhørighet er at man lett roter seg oppi diskusjoner. Det er ingen partier jeg er 100% enig med, jeg melder meg neppe inn i noe parti med det første.

Gammel 19-08-09, 08:46   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg automatisk tenker Frp når noen ikke vil fortelle hva de stemmer.

Jeg er politisk engasjert og anser det som en viktig del av mitt verdigrunnlag og dermed personlighet. Derfor synes jeg det er helt naturlig at folk rundt meg vet hva jeg stemmer.

Gammel 19-08-09, 08:48   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste vet iallfall hvilken side jeg står på politisk. Hvilket parti jeg stemmer på, er det ikke alltid jeg har bestemt meg for før ganske nært valgdagen. Hadde likevel ikke hatt store motforestillinger mot å fortelle noen hva jeg stemmer på, nei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:50   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel egentlig ikke hemmelig nei.. jeg bare vet ikke helt hva jeg skal stemme. Det blir et av tre partier og sier gjerne hvilke det er om noen spør.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:02   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt poenget med hemmelig valg. Da kan ikke noen presses til å stemme på noe annet enn de faktisk har lyst til. Det er ikke alle steder som er så fritt om Norge, og det har ikke alltid vært sånn her heller.

Jeg er helt åpen om hva jeg stemmer. Der er faren min også, mens mamma nekter å fortelle hva hun stemmer. Jeg vet på hvilken side av politikken det er, men ikke helt hvilket parti (jeg tror forøvrig at det varierer litt). Jeg maser ikke på henne om å få vite, men forsøker å snakke fornuft til henne; aka forteller henne nå at hvis hun stemmer på Høyre nå så risikerer hun å få Siv Jensen som statsminister.

Gammel 19-08-09, 09:29   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er helt åpen på hva jeg stemmer også i RL. Det at jeg er medlem av et lokallag og har lyst å engasjere meg mer også.

Sammen?

Ellers: Veldig åpen. Sikkert inntil det irriterende vil npk noen påstå...

Gammel 19-08-09, 09:30   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg maser ikke på henne om å få vite, men forsøker å snakke fornuft til henne; aka forteller henne nå at hvis hun stemmer på Høyre nå så risikerer hun å få Siv Jensen som statsminister.

Jeg skjønner godt at hun ikke forteller deg hva hun stemmer.

Det er ikke hemmelig hva jeg stemmer, jeg svarer om noen spør, men jeg kringkaster det ikke. Jeg synes også ofte det kommer frem gjennom personlighet og verdier noenlunde hva retning en er.

Gammel 19-08-09, 09:33   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt si hva jeg stemmer om noen spør RL, men jeg kommer neppe til å flagge det i noen nettdiskusjon.

Selv om jeg stort sett har stemt det samme partiet ved de fleste valg, så har det vært enkelte variasjoner. I år ligger det an til å bli et variasjons-år. Det er ingen partier jeg er 100% enig med, og jeg har heller ikke noen spesielle saker som utpeker seg nå i år. Det viktigste synes jeg faktisk er at jeg tar et aktivt standpunkt og bruker stemmeretten min, for det jeg tror mest på i år.

Gammel 19-08-09, 09:48   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ikke hemmelig hva jeg stemmer.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:55   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er åpen. Husker imidlertidig at jeg var med foreldrene mine til valgurnene gjennom barndommen, og at jeg ikke fikk vite hva de stemte. Var fryktelig nysgjerrig. De stemte Ryddepartiet helt til slutten av barneskolen. Allerede da visste jeg godt hvor jeg sto politisk.

Gammel 19-08-09, 10:01   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du medlem, Poly? Jeg må innrømme at det hadde forkortet dørstokkmilen betraktelig å kunne støtte seg på seg en høy, veltalende hulder jeg kjenner på disse møtene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.