|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
|
Sv: Little miss PerfectJeg så det meste av det første programmet, og frådet. Tankeløse høner! |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Little miss Perfect
Ja.
|
|
|
|
#63 |
|
Tøff
|
Sv: Little miss PerfectProgram som dette kan jeg ikke se på. Jeg blir forferdelig trist og lei meg, og Mett bare fnyser og blir rasende.
|
|
|
#64 |
|
Hertuginne
|
Jeg burde selvsagt poengtert at jeg tok forbehold mot usunt press, det er jo ikke bra uansett hva man presser på. Men jeg er enig med aC at det å skulle prestere noe basert på utseende får det til å skurre skikkelig hos meg, uansett om presset var sunt eller usunt eller hvordan man nå skal definere det.
|
|
|
#65 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
#66 |
|
Tidsklemma
|
Jeg mener at jeg har sett noe av dette, men det var da kun snakk om en person. Det er så lenge siden at jeg knapt husker det. Hun slet med spisevegring, hadde ikke fullførst high-school og prøvde stadig å vinne i misse konkurranser. Hun følte seg tilsidesatt av morgen som hadde "droppet" henne og fokuserte på lillesøsteren som var "mye penere" .. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Tidsklemma
|
Jeg får litt samme følelsen som når man går på utstilling med hunden. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg mener overhodet ikke at det eksisterer en nødvendig sammeheng mellom mødres komplekser og det å presse barna sine. Men i dette tv-programmet så virket det dessverre som om det var akkurat det disse mødrene gjorde. Levde ut drømmer gjennom barna sine.
|
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Little miss PerfectSelv om 5 pluss 13 er "mange", er ikke "mange" nødvendigvis 18...
|
|
|
#71 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, akkurat det samme har slått meg vedr. min sønn også.
|
|
|
|
#72 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i dette. Det å legge press på et lite barn slik at det går på bekostning av deres barndom og gleden i det de driver med, er skadelig for et lite barnesinn uansett hva det gjelder. Hvis du ikke er pen, hvis du ikke er flink på skolen, hvis du ikke er flink i sport etc. så er du mislykket.
|
|
|
#73 |
|
Getting in tune
Uttrykket ble brukt for å forklare at foreldrene i dette tilfellet var fattige hvite folk, men få muligheter til et løft på den sosiale rangstigen. Uttrykket er ikke pent, det er jeg helt enig i.
|
|
|
#74 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er litt nedlatende å skylde på at de er fattige, det blir lett litt sånn "fattige er dumme" (jeg mener ikke at du sier det altså!). Det koster faktisk ganske mange penger å delta på disse greiene, og mitt inntrykk fra andre dokumentarer er at det ikke er spesielt fattige folk som deltar. Det er lavere middelklasse, men ikke ustyrtelig fattige. Det jeg syns er felles er at det er folk som kanskje ikke har sett verdien av utdannelse selv, og derfor har vanskeligere for å velge det som en vei for barna sine.
|
|
|
#75 |
|
Tidsklemma
|
Jo, men vet vi egentlig at de er så fryktelig fattige disse familiene da? De kjøper da kjoler til døttrene sine til over $700 og det er ikke småpenger for enhver amerikaner. En spelling bee konkurranse tror jeg ville gitt omverden et helt annet inntrykk. (Jeg mener ikke at det er mer forsvarlig å presse barna sine til å delta på noe slikt, men jeg mener at økonomisk sett må det da være lettere, samt læringen man har igjen for det må vel gi større muligheter for å feks oppnå stipender til skoler) |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Erfaren nok
|
Klart man kan slutte, men man drar jo alltid med seg utseendet sitt. Det kan ikke legges bort. Og missekonkurranser er jo veldig knyttet opp mot hvordan man ser ut, ikke opp mot noe man kan.
|
|
|
#77 |
|
Getting in tune
Vi vet at de ikke har penger fordi det kom fram i episoden i går. Jeg snakker kun om det ene foreldreparet som selv sa noe om dette. Mor kjøpte klærne til dattera i bruktbutikk og sydde på paletter selv. Hun ble ikke spraybrunet, hadde ikke løshår osv...
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror helt ærlig at følelsesaspektet rundt dette ikke utgjør den helt store forskjellen. Har du blitt presset til noe av foreldrene dine, og alltid fått knyttet din verdi opp mot det så tror jeg neppe det spiller en trille om det er fotballferdigheter eller utseende.
|
|
|
#79 |
|
Glamorøs
|
Jeg har ikke sett akkurat dette programmet, så hva som ligger til grunn for at akkurat disse foreldrene har valgt som de gjør aner jeg ikke. Som jeg skrev refererte jeg til generelle programmer om dette, hvor jeg slett ikke har hatt inntrykk av at det er "siste utvei", men noe foreldrene gjør fordi de syns det er kult. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å hovere med egne muligheter i denne sammenhengen.
|
|
|
#80 |
|
Getting in tune
Sv: Little miss PerfectI den sammenhengen jeg snakket om: programmet jeg refererte til i går og mitt innlegg som du kommenterte.
|
![]() |
|
|