|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Little miss PerfectDet er mange foreldre som lever gjennom barna sine, men dette er da virkelig bare helt ekstremt. Hvordan går det med disse småjentene når de vokser opp da? Hvilke verdier er det de lærer? At alt bare dreier seg om hvor pen man er? Sist redigert av Mex : 20-08-09 kl 12:02. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Pauset
|
Sv: Little miss PerfectDet slo meg at mødrene jevnt over ikke var noen fruktfat *ærlig*, og at dette kanskje kan handle om deres egne komplekser? Leve igjennom barna er sikkert et ok substitutt det. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Little miss PerfectJeg så 5 min i går kveld. Og ble kvalm og lei meg. Klump i magen.
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Sv: Little miss Perfect
Nå er det flere som har hevdet dette i denne tråden, og jeg kjenner at jeg blir litt provosert av det. Jeg har alltid hatt store komplekser for utseendet mitt og var aldri noe populært barn. Det betyr da vel ikke at jeg automatisk har behov for at mine barn skal ta støyten for det, og presses til å bli "perfekte".
|
|
|
#45 |
|
Glamorøs
|
Nja, det er nok ganske utbredt i store deler av verden. Husker du ikke åpningssangen til Kina, hvor det lille barnet som egentlig sang ikke fikk være med fordi hun ikke var pen nok? Så et penere barn mimet i stedet.
Man må gjerne starte en facebookgruppe hvis man ønsker å føle at man gjør noe, men jeg tror jeg omtrent kan love deg at det ikke har noen effekt. For det første er ikke facebook spesielt utbredt blant de amerikanerne som drive rmed det her, for det andre så syns de at de er i sin fulle rett til drive med det de gjør. Jeg tror ikke de akkurat bryr seg om at noen mødre i et bittelite land de ikke har hørt om syns det er ille.
Nettopp. Bare bytt ut Krekar med terrorist, de har garantert ikke fått med seg navnet hans.
Jeg syns ikke det, så lenge det blir utøvet et usunt press. Da er det revende likegyldig hvilken aktivitet som er utgangspunktet.
|
|
|
#46 |
|
|
Jeg oppdaget at det allerede er opprettet ett par slike grupper.
|
|
|
#47 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme slo meg, såvidt meg bekjent har de stipendordninger for studenter med spesielle skills/talenter innen f.eks idrett.
|
|
|
|
#48 |
|
Gullfisk
|
|
|
|
#52 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Little miss PerfectForeldre som lever ut sine drømmer gjennom barna har vi vel på de fleste arenaer, og det er like trist å se på uansett hvor det skjer.
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Man kan si omtrent nøyaktig det samme om en liten pianospiller f.eks:
|
|
|
#54 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Little miss PerfectMen på en måte blir det en forskjell likevel synes jeg, selv om man blir preget og påvirket av begge deler. For fotball KAN man liksom slutte med og distansere seg fra, når man blir gammel nok til å velge selv. Utseendet vil liksom alltid følge en. Det er ikke noe man kan legge bort og droppe helt ut.
|
|
|
#55 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Jeg syns egentlig utseende og prestasjon blir to sider av samme sak.
|
|
|
#56 |
|
Erfaren nok
|
Jo, jeg er enig i det. At det da blir press fra foreldrene og ikke et ønske fra barna. Men uansett blir barn større og kan velge selv. Og da kan de slutte helt med en idrett eller et instrument. Men hvordan de ser ut vil de alltid ha med seg. Og det må de forholde seg til hele livet. Man kan velge å ikke forholde seg mer til en sport feks. Selv om det uansett har preget personen opp igjennom åra.
|
|
|
#57 |
|
Tidsklemma
|
Jeg er helt enig med deg at ekstrem fokus på en egenskap enten det er utseende eller et annet talent fort kan gi barnet et galt/snevert bilde av verden. Men som det blir sagt senere her, et talent har man til en viss grad mer kontroll over enn et utseende. Selv om jeg tror at begge deler fort i mange tilfeller kan føre til spiseforstyrrelser eller verre ting. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#59 |
|
Gullfisk
Ja, for all del, det sier jeg ingenting på.
Som sagt: Jeg mister formuleringsevnen når det kommer til dette temaet, jeg blir oppkavet og affektert og mister kanskje fokus littegrann.
|
|
|
|
#60 |
|
Glamorøs
|
Sv: Little miss PerfectMan kan slutte med skjønnhetskonkurranser også. Jeg tror endel av dere undervurderer hvor mye et barn kan identifisere seg med et talent, og at det er minst like vanskelig å innse at man bare er en middelmådig fotball- eller pianospiller som å innse at man har et helt ordinært utseende.
|
![]() |
|
|