Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte baker dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-09, 18:50   #21
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte baker dere?

Baker brød og rundstykker ett par ganger i uka, litt ettersom hvor stor ladning jeg lager hver gang.
Søt gjærbakst eller andre bakverk blir det litt sjeldnere, men i snitt sikkert annenhver uke. Jeg elsker å bake

Gammel 23-08-09, 18:59   #22
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Varierer. Men lager som oftest kanelboller eller boller. Skal det gå fort så bruker vi gjæren som bare behøver å heve en gang og da i et kvarter. Da går det veldig fort.

Gammel 23-08-09, 19:00   #23
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg baker ofte boller/skoleboller/skillingsboller eller lapper i helgene, men lager sjelden kaker dersom det ikke er noe spesielt.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:04   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg baker stort sett kun når jeg må, dvs til bursdager. Innimellom baker jeg brød, men jeg foretrekker at mannen baker det, for han er flinkere enn meg.

Gammel 23-08-09, 19:12   #25
Left
Passiv

Standard

Litt i rykk og napp. Nå har jeg fått hit kjøkkenmaskina mi, så nå skal det bli litt oftere.
Baker ellers til bursdager og ved spesielle anledninger. Baker jeg noe utenom, så er det ofte kanelsnurrer eller solskinnsboller, evt. boller med rosiner. Ungene mine elsker det.

Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:14   #26
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg baker alle brødene våre. To og to om gangen, så det kommer an på hvor mye vi spiser.

Kaker og sånn baker jeg etter behov. Altså ved bursdager og sånn.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:16   #27
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg baker brød 2 ganger i uka, da baker jeg Mims gode grove brød. Sånn utover det tror jeg det blir kakebaking en gang i måneden i snitt. Da er det inkl. bursdager og slikt. Ikke noen store kakemonser her altså.

Gammel 23-08-09, 19:39   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på hva du mener med "bake". Pizzadeig og foccacia lager jeg f eks ofte. Minst en gang i uka. Men søt gjærbakst lager jeg sjelden. Ikke til bursdagene en gang.

Gammel 23-08-09, 19:46   #29
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg baker sånn omtrent en gang i uka. Brød, pizzasnurrer eller rundstykker. Mannen baker pizza annenhver lørdag. Det blir en og annen kake og boller av og til også, men prøver å begrense til fest.

Gammel 23-08-09, 19:48   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hey! Hvis man regner pizzadeig for baking, så baker jeg jo ofte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:49   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av en eller annen grunn liker jeg ikke å bake gjærbakst. Men jeg baker scones og knekkebrød ganske ofte.

Gammel 23-08-09, 19:52   #32
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg baker brød javnt og trutt i vinterhalvåret. Boller baker jeg kanskje 4 ganger i året, kaker likeså. 3 bursdager + jul.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:53   #33
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Av en eller annen grunn liker jeg ikke å bake gjærbakst. Men jeg baker scones og knekkebrød ganske ofte.

Åh nå fikk jeg lyst på scones, hvorfor leser jeg slike tråder?

Jeg er periodebaker forresten

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:05   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Svært sjelden.
Bortsett fra pizzabunn da.

Baker til bursdagerog til jul.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:24   #35
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg baker kun to ting: brød og knekkebrød. Det gjøres en gang pr uke.

Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:28   #36
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Kaker bakes stort sett bare til spesielle anledninger.

Men boller, focaccia, pizzasnurrer,runstykker, horn etc baker jeg flere ganger i måneden.

Gammel 23-08-09, 20:31   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle gjerne hatt oppskrift på knekkebrød altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:34   #38
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Nesten aldri. Men ambisjonene er der! Må bare komme i siget først.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:35   #39
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Gjærbakst baker jeg sjelden. Brød et par ganger i året når jeg blir for lei av kjøpebrød. På senvinteren baker jeg en del pølsebrød til turene vi drar på og da blir det bakt rundstykker i samme slengen.
Kaker bakes til bursdager og jul og en sjelden gang ellers i året.

Gammel 23-08-09, 20:37   #40
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det nok bakt ofte. I det siste har eg vert litt lat på brødbakinga, men eg setter nok igang igjen med det snart.
Her blir det ofte bakt rundstykker, horn og nanbrød til middager. Elsker nysteikt bakst til supper, lasagne, mousaka og indisk mat. Prikken over i´en det.
Blir bakt ein del skillingsboller og andre ting her og, så igrunn baker eg ofte.
Kaker og slikt er helst forbeholdt bursdagar. Det blir jo aldri eten opp uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.