Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte baker dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-09, 18:24   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvor ofte baker dere?

Ja det lurer jeg på.

Det har vært ganske rolig på bakefronten her inne i sommer tror jeg, men generelt syns jeg det er baketråder
veldig ofte.

Baker dere kun til spesielle anledninger, elle rbaker dere litt ellers også?
Før var det jo vanlig å bake til helga, i alle fall hjemme hos oss da jeg var lita.
Selv baker jeg nesten aldri, men har ofte lyst på noe godt. Men baker jeg blir det aldri spist opp om det ikke er brød eller boller.

Gammel 23-08-09, 18:26   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte baker dere?

Baker sånn i rykk og napp. Kan gjerne bruke en søndag på å bake bare for å fylle opp fryseren uten nåen spesiell grunn, da helst gjærbakst. Og så kan det gå flere måneder uten at jeg baker. Kaker baker jeg helst til spesielle anledninger, eller om vi skal ha gjester.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:27   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ja, glemte å spørre hva dere baker, for man trenger jo ikke bake bare kaker.

Syns det tar så lang tid å bake jeg.

Gammel 23-08-09, 18:28   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja. Det varierer. Men jeg er veldig glad i å bake, så jeg slenger fort opp en bolle/kringle/snurredeig av og til i helgene.

Baker alltid til bursdager da, og de er det jo litt av i perioder.

Jeg baker ikke brød noe særlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:28   #5
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Che?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:28   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Baker med litt ujevne mellomrom. Brød baker jeg sånn ca en gang i uka. Ellers har vi alltid rundstykker, foccacia, boller og ei eller anna kake i fryseren, da baker jeg nytt når jeg har lyst eller det er tomt.

Gammel 23-08-09, 18:28   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en periodebaker. Jeg slenger riktignok ofte sammen en focaccia, men det teller nesten ikke.

Gammel 23-08-09, 18:29   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja, glemte å spørre hva dere baker, for man trenger jo ikke bake bare kaker.

Jeg setter som regel deigen. Så gjør jeg noe småtteri. Og så baker jeg, og lar det heve en liten time som regel. Har alltids noe å gjøre i mellomtiden, FP feks.

Gammel 23-08-09, 18:34   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen baker brød jevnlig - det blir kanskje så ofte som 1 gang i uken med den unge damen i hus.

Ellers baker vi bare søt gjærbakst og kaker hvis vi "må" - type bursdag, pepperkaker til jul, dugnad og sånt.

Gammel 23-08-09, 18:35   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig baker jeg veldig sjelden, men den siste tiden har jeg bakt grove rundstykker, kanelboller og ganske mange olivenbrød. Og uten at det egentlig har vært noen spesiell anledning. Kaker baker jeg bare til bursdager, jul og eventuelt hvis jeg vet på forhånd at vi får besøk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:36   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

:imponert:

LIker ikke gjærbakst egentlig jeg. Syns det er litt vanskelig, men ønsker meg å kunne bake kanelsnurrer og kringler. Det er skikkelig nammis

Gammel 23-08-09, 18:36   #12
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg baker gjærbakst to ganger i uka.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:37   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra oktober til jul baker jeg i ett bankende kjør, for da er det bursdagssesong her i huset. Ellers hender jeg baker rundstykker til en helgefrokost, og en og annen batch med boller innimellom.

Gammel 23-08-09, 18:38   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg baker brød jevnlig, litt oftere enn annenhver uke tror jeg. Lite baking på meg ellers, bortsett fra en kake eller to i året, kanskje. :ingen kakemons:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:38   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

:imponert:

LIker ikke gjærbakst egentlig jeg. Syns det er litt vanskelig, men ønsker meg å kunne bake kanelsnurrer og kringler. Det er skikkelig nammis

Det ER jo enkelt da. Da kan du jo evt bruke sånn ferdig bollepose som utgangspunkt også. Om du vil. Så er det bare å kjevle ut et kvadrat (jeg synes det er bedre enn et rektangel, for da blir de snurret mer), smøre på smør, kanel og sukker. Voila!

Gammel 23-08-09, 18:40   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her bakes det vel i snitt annen hver dag. Brød, rundstykker, horn, grissini, boller, kranser, kaker, paiskall, ja det meste. Noen dager setter jeg gjerne fire-fem deiger og tar en skikkelig sjau. Sa jeg at jeg liker å bake? Mannen også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:40   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det ER jo enkelt da. Da kan du jo evt bruke sånn ferdig bollepose som utgangspunkt også. Om du vil. Så er det bare å kjevle ut et kvadrat (jeg synes det er bedre enn et rektangel, for da blir de snurret mer), smøre på smør, kanel og sukker. Voila!

Bruker sånne poser til brød og mikser oppi ekstra korn og slike ting. Med varierende resultat da.

Gammel 23-08-09, 18:40   #18
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er periodebaker. Har vært labert siden kjøkkenmaskina mi tok kvelden her forleden, og vi vil ikke kjøpe ny før vi flytter. Færre ting å pakke ned....
Vanligvis, det vil si når jeg har kjøkkenmaskin i hus, baker jeg gjærdeig omtrent annen hver uke tenker jeg. Kaker varierer også, fra et par i uken til 3 måneder mellom hver gang.

Hm, tror jammen jeg vil bake litt i kveld!

Gammel 23-08-09, 18:42   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Bruker sånne poser til brød og mikser oppi ekstra korn og slike ting. Med varierende resultat da.

Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager gjærdeig. Slumpmetoden. Men har alltid oppi et par egg. Det gjør susen.

Gammel 23-08-09, 18:46   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Du gjør som meg og setter av en hel dag
Mens deigen(e) hever ka du vaske noen maskiner med klær eller gjøre annet forfallende husarbeid, så har du vært supereffektiv og kan nyte resultatet med god samvittighet.
Selv er jeg også "rykk-og-napp-baker", jeg baker gjerne mange omganger med gjærbakst i løpet av en dag, så jeg kan fylle fryseren og ha til en regnværsdag/når man får gjester.
Brød blir litt oftere, jeg prøver å få til å bake det en gang i uka, men det blir litt hipp som happ med det, dessverre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.