|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Hvor ofte baker dere?Ja det lurer jeg på.
![]() |
#2 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Baker sånn i rykk og napp. Kan gjerne bruke en søndag på å bake bare for å fylle opp fryseren uten nåen spesiell grunn, da helst gjærbakst. Og så kan det gå flere måneder uten at jeg baker. Kaker baker jeg helst til spesielle anledninger, eller om vi skal ha gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Nja. Det varierer. Men jeg er veldig glad i å bake, så jeg slenger fort opp en bolle/kringle/snurredeig av og til i helgene.
![]() |
#5 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Che? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Baker med litt ujevne mellomrom. Brød baker jeg sånn ca en gang i uka. Ellers har vi alltid rundstykker, foccacia, boller og ei eller anna kake i fryseren, da baker jeg nytt når jeg har lyst eller det er tomt.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Jeg er en periodebaker. Jeg slenger riktignok ofte sammen en focaccia, men det teller nesten ikke.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?
![]() |
#9 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Mannen baker brød jevnlig - det blir kanskje så ofte som 1 gang i uken med den unge damen i hus.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Egentlig baker jeg veldig sjelden, men den siste tiden har jeg bakt grove rundstykker, kanelboller og ganske mange olivenbrød. Og uten at det egentlig har vært noen spesiell anledning. Kaker baker jeg bare til bursdager, jul og eventuelt hvis jeg vet på forhånd at vi får besøk.
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?:imponert:
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Jeg baker gjærbakst to ganger i uka |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Fra oktober til jul baker jeg i ett bankende kjør, for da er det bursdagssesong her i huset. Ellers hender jeg baker rundstykker til en helgefrokost, og en og annen batch med boller innimellom.
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
Det ER jo enkelt da. Da kan du jo evt bruke sånn ferdig bollepose som utgangspunkt også. Om du vil.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Her bakes det vel i snitt annen hver dag. Brød, rundstykker, horn, grissini, boller, kranser, kaker, paiskall, ja det meste. Noen dager setter jeg gjerne fire-fem deiger og tar en skikkelig sjau. Sa jeg at jeg liker å bake? Mannen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Curlingkone
|
Bruker sånne poser til brød og mikser oppi ekstra korn og slike ting. Med varierende resultat da.
![]() |
#18 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor ofte baker dere?Jeg er periodebaker. Har vært labert siden kjøkkenmaskina mi tok kvelden her forleden, og vi vil ikke kjøpe ny før vi flytter. Færre ting å pakke ned....
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager gjærdeig. Slumpmetoden.
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Du gjør som meg og setter av en hel dag
![]() |
![]() |
|
|