Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt dømt etter utseende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 10:45   #21
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du blitt dømt etter utseende?

På ungdomsskolen opplevde jeg å bli sparket på og ertet fordi jeg gikk med andre klær enn levis-gjengen.
I jobbsammenheng blir jeg sett på som ung og uvitende, jeg tar det som et kompliment.
Jeg var 28 og min yngre kjæreste fikk ikke kjøpe vin på polet fordi jeg ikke hadde bevis med meg.
Jeg skulle kjøpe min første bil, og forhandler viste meg en liten rød konebil som eneste alternativ, jeg handlet ikke der, jeg skulle ikke ha konebil (noe jeg ettertrykkelig fortalte han før han viste meg bilen).
Jeg har innovertiss, det kvalifiserer tydeligvis ikke til lån i banken, ta med et eksemplar av sorten med utovertiss så kan en få så mye en bare vil.

Gammel 18-09-09, 10:45   #22
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

I klesbutikker, ja. Jeg er nok ikke veldig stilig i klærne til vanlig, og så er jeg akkurat så tykk at jeg godt kan risikere å finne klær, i hvert fall bukser, som passer meg i vanlige klesbutikker. Særlig i en butikk (Rafinique på Brotorvet, for lokalt interesserte), som egentlig har mye fint, har jeg mange ganger opplevd å være eneste kunde i butikken, uten å få en henvendelse fra de som jobber der i det hele tatt. Det er en ganske underlig følelse å gå rundt i butikken i 20 minutter, uten å bli ofret et øyekast fra butikkansatte som tydelig ikke har mye annet å gjøre. Det de burde tenkt er jo at jeg ser ut til å trenge fornying. Det er jo ikke fordi jeg ikke har råd til klær at jeg ikke kler meg så stilig. Hadde jeg fått hjelp til å finne noe som passet og jeg likte, kunne jeg ha kjøpt antrekk fra innerst til ytterst og øverst til nederst, og dermed vært god butikk.

Ellers tror folk at jeg er veldig uskyldig, prektig, snill og godtroende. Det stemmer kanskje litt, men det har hendt at noen er blitt overrasket over mine ondere og med lugubre sider.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:45   #23
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da lillegutt var 10 dager gammel, fikk jeg mamma til å passe han en liten stund mens jeg dro ut for å kjøpe bursdagsgave til mannen.
Det sier selv vel kanskje selv at jeg bar preg av en hektisk småbarnstilværelse, både utseendemessig og i forhold til klær...

Men jeg visste hva jeg skulle kjøpe, og hvor, så jeg dro dit.
(Og jeg vil ikke si at dette er blant de mest ekslusive butikker.)
Den ene kvinnelige ekspeditøren vurderte meg fra topp til tå og sa strengt: "Vi har ikke noe for deg her!"
Himmel, jeg begynnte nesten å grine, jeg ble så lei meg og fortvilt, jeg skulle jo ha gave til mannen min, noe som han ønsket seg...
Stressa og i ammetåka, forlot jeg butikken og jeg har aldri vært der siden.

Kjenner fortsatt at jeg blir sinna når jeg tenker tilbake på det...

Gammel 18-09-09, 10:49   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Da lillegutt var 10 dager gammel, fikk jeg mamma til å passe han en liten stund mens jeg dro ut for å kjøpe bursdagsgave til mannen.
Det sier selv vel kanskje selv at jeg bar preg av en hektisk småbarnstilværelse, både utseendemessig og i forhold til klær...

Men jeg visste hva jeg skulle kjøpe, og hvor, så jeg dro dit.
(Og jeg vil ikke si at dette er blant de mest ekslusive butikker.)
Den ene kvinnelige ekspeditøren vurderte meg fra topp til tå og sa strengt: "Vi har ikke noe for deg her!"
Himmel, jeg begynnte nesten å grine, jeg ble så lei meg og fortvilt, jeg skulle jo ha gave til mannen min, noe som han ønsket seg...
Stressa og i ammetåka, forlot jeg butikken og jeg har aldri vært der siden.

Kjenner fortsatt at jeg blir sinna når jeg tenker tilbake på det...

Denne butikken kjenner jeg at jeg skulle visst hva het, så jeg kunne unngå den!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:51   #25
Albertine
Passiv

Standard

Åjada, som overvektig møter man det meste av fordommer.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:53   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jotakk. Som overvektig har jeg fått min dose av det.
Og ALLER ALLER værst er mannlige leger....
Der er man intet annet enn sin vekt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:55   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Da jeg var overvektig hendte det noen ganger at folk tok det for gitt at jeg ikke hadde kondis. Det provoserte meg litt.

De ansatte på treningssentrene kan være verst.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:55   #28
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hjalp en kompis med å organisere dugnadsoppussing for endel år siden. Han tok min varebil (Toyota Model F, besteste bilen ever) for å hanke inn materialer og verktøy, jeg tok motorsykkelen hans. Deretter møttes vi på den lokale Rema 1000 for å handle inn maten, og jeg trillet helt tilfeldig vogna med fire kasser øl. Legg på 188 cm høy, boots, sliten dongeri, lærjakke, bandana, 3 mm mørkt hår, you get the picture. Mødre trakk barna sine inntil seg, absolutt ingen ville ha øyekontakt, og jeg hadde på mystisk vis fri bane overalt hvor jeg gikk i butikken.

Gammel 18-09-09, 10:57   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg hjalp en kompis med å organisere dugnadsoppussing for endel år siden. Han tok min varebil (Toyota Model F, besteste bilen ever) for å hanke inn materialer og verktøy, jeg tok motorsykkelen hans. Deretter møttes vi på den lokale Rema 1000 for å handle inn maten, og jeg trillet helt tilfeldig vogna med fire kasser øl. Legg på 188 cm høy, boots, sliten dongeri, lærjakke, bandana, 3 mm mørkt hår, you get the picture. Mødre trakk barna sine inntil seg, absolutt ingen ville ha øyekontakt, og jeg hadde på mystisk vis fri bane overalt hvor jeg gikk i butikken.

Så frekt! Du skulle ha ropt ut: "Jeg er bare et vanlig menneske jeg også! Jeg baker kanelboller og liker små lodne kattunger!"

Gammel 18-09-09, 10:58   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:58   #31
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så frekt! Du skulle ha ropt ut: "Jeg er bare et vanlig menneske jeg også! Jeg baker kanelboller og liker små lodne kattunger!"

Hadde han skreket noe slikt tror jeg at jeg ville tatt ungen min og løpt, fort. Skummelt.

Gammel 18-09-09, 10:59   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Hadde han skreket noe slikt tror jeg at jeg ville tatt ungen min og løpt, fort. Skummelt.

Pulverheksa: Nå tror jeg du må sitte og jobbe med fordommene dine litt. Tsk tsk.

Gammel 18-09-09, 11:03   #33
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deretter møttes vi på den lokale Rema 1000 for å handle inn maten, og jeg trillet helt tilfeldig vogna med fire kasser øl. Legg på 188 cm høy, boots, sliten dongeri, lærjakke, bandana, 3 mm mørkt hår, you get the picture.

Oh yeah - I got the picture!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:03   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Med "riktige" klær på og halveis usminket, kan jeg se mye yngre ut enn det jeg virkelig er. Litt morsomt av og til, men også irriterende når jeg dømmes utifra antatt alder og ikke blir tatt seriøst. Spesielt i jobbsammenheng.

Kan signere denne. Sjefen for Nobelinstituttet kom en gang buldrende inn på kontoret mitt med ordene: Det var jammen en stor pult til ei lita jente! For én gang skyld greide jeg å gi svar på tiltale og satt ikke bare der og smilte fårete. Jeg hadde godt og vel passert 30.

Som helt ung jobbet jeg litt i en klesbutikk. Den øverste sjefen kom innom en dag, og jeg hilste på ham for første gang. Han hadde hørt at jeg var flink til å jobbe, og det syntes han visst var veldig merkelig, for jeg var jo så lita. Det er rart at ei så lita jente kan være så flink til å jobbe, kom det. Det var sagt med et smil, men morsomt for en kompleksfylt tenåring var det ikke.

Gammel 18-09-09, 11:05   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Ellers tror folk at jeg er veldig uskyldig, prektig, snill og godtroende. Det stemmer kanskje litt, men det har hendt at noen er blitt overrasket over mine ondere og med lugubre sider.

Dette kan jeg visst også signere.

Gammel 18-09-09, 11:06   #36
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er rart at ei så lita jente kan være så flink til å jobbe, kom det. Det var sagt med et smil, men morsomt for en kompleksfylt tenåring var det ikke.

Eller så kan du prøve: jøss, jeg skjønner ikke at du som er så feit kan jobbe så fort....

Jepp, kortkort karriere som hjemmehjelp.
Ikke alle gamle mennesker er søte og snille, noen er mer

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:08   #37
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stilte på apoteket med sliten skinnjakke og langt uvasket hår i hestehale tidlig på morgenen etter en lang og søvnløs natt, og skulle ha ut en eske Pinex Forte. Har aldri opplevd så nøye sjekk av legitimasjonen min som da.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:08   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forholdsvis overvektig og har vært det siden begynnelsen av 20-årene, men har egentlig aldri blitt møtt med noen forhåndsdømming pga det.

Men noen ganger går jeg litt "tøft" kledd, (og jeg er 1.81 høy) merker jeg at folk tror jeg er skummel.

Gammel 18-09-09, 11:09   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Oh yeah - I got the picture!

Det tenkte jeg også, gitt.

Gammel 18-09-09, 11:13   #40
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja! I mange situasjoner og miljøer faktisk.

En gang i en(den gang) fasjonabel dameforretning; jeg hadde forelsket meg i en kjole som hang på utstillingdukken i vinduet. Samboeren min og jeg gikk inn i butikken og ble ikke verdiget et blikk. Han gikk tilslutt bort til en av damene som sto ved disken og spurte om hjelp, og fikk bare til svar at den var for dyr for oss.
Han hadde dongeribukse og Moncler dunjakke og litt langt lyst hår, jeg hadde lys Levisbukse og Arrangenser og langt lyst hår.
Vi gikk fort ut, mens han fortalte hva han mente om disse damene, og at de ikke fikk pengene hans ...

Som delegat på et stort Landsmøte fikk jeg beskjed om at jeg var vakker når jeg var sint! Han fikk passet sitt påskrevet fra talerstolen! Jeg ble senere på samme Landsmøtet valgt inn i Forbundstyret ...

Jeg drev i noen år egen forretning, og "naboen" i forretningsbygget fortalte meg i rene ordelag at han ikke trodde at det var så mye vett i meg fordi jeg hadde lyst hår og var jente. Han gikk måtte legge ned og endte opp som avisbud.

Og noen av dinosaurusene i den lokale LO-avdelingen som alltid kommenterte mine innlegg med; "lille venn, det skal ikke du bry det vakre hodet ditt med". Et par av disse fikk svar på tiltale med(under fire øyne); synes du det er greit dersom jeg tiltaler deg med gamle gris fordi du er gammel? Jeg hører på hva du sier, uansett hvem du er , hvor gammel du er og hvordan du ser ut. Jeg ber om at du gjør det samme med meg. Så kan vi diskutere! Vi hadde mange års hyggelig og konstruktivt samarbeid etter det.

Og det er ganske festlig å oppdage at da jeg farget håret mørkere unngikk alt dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.