|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?På ungdomsskolen opplevde jeg å bli sparket på og ertet fordi jeg gikk med andre klær enn levis-gjengen.
![]() |
![]() |
#22 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?I klesbutikker, ja. Jeg er nok ikke veldig stilig i klærne til vanlig, og så er jeg akkurat så tykk at jeg godt kan risikere å finne klær, i hvert fall bukser, som passer meg i vanlige klesbutikker. Særlig i en butikk (Rafinique på Brotorvet, for lokalt interesserte), som egentlig har mye fint, har jeg mange ganger opplevd å være eneste kunde i butikken, uten å få en henvendelse fra de som jobber der i det hele tatt. Det er en ganske underlig følelse å gå rundt i butikken i 20 minutter, uten å bli ofret et øyekast fra butikkansatte som tydelig ikke har mye annet å gjøre. Det de burde tenkt er jo at jeg ser ut til å trenge fornying. Det er jo ikke fordi jeg ikke har råd til klær at jeg ikke kler meg så stilig. Hadde jeg fått hjelp til å finne noe som passet og jeg likte, kunne jeg ha kjøpt antrekk fra innerst til ytterst og øverst til nederst, og dermed vært god butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Da lillegutt var 10 dager gammel, fikk jeg mamma til å passe han en liten stund mens jeg dro ut for å kjøpe bursdagsgave til mannen.
![]() |
#24 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Åjada, som overvektig møter man det meste av fordommer. |
![]() |
![]() |
#26 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jotakk. Som overvektig har jeg fått min dose av det.
![]() |
![]() |
#27 |
Textrovert
|
![]() |
#28 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg hjalp en kompis med å organisere dugnadsoppussing for endel år siden. Han tok min varebil (Toyota Model F, besteste bilen ever) for å hanke inn materialer og verktøy, jeg tok motorsykkelen hans. Deretter møttes vi på den lokale Rema 1000 for å handle inn maten, og jeg trillet helt tilfeldig vogna med fire kasser øl. Legg på 188 cm høy, boots, sliten dongeri, lærjakke, bandana, 3 mm mørkt hår, you get the picture. Mødre trakk barna sine inntil seg, absolutt ingen ville ha øyekontakt, og jeg hadde på mystisk vis fri bane overalt hvor jeg gikk i butikken.
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
Så frekt! Du skulle ha ropt ut: "Jeg er bare et vanlig menneske jeg også! Jeg baker kanelboller og liker små lodne kattunger!"
![]() |
#30 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
blant fjord og fossevell
|
Hadde han skreket noe slikt tror jeg at jeg ville tatt ungen min og løpt, fort. Skummelt.
![]() |
![]() |
#32 |
Mother of Dragons
|
Pulverheksa: Nå tror jeg du må sitte og jobbe med fordommene dine litt. Tsk tsk.
![]() |
#33 |
© All rights reserved
|
Oh yeah - I got the picture! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
intro
|
Kan signere denne. Sjefen for Nobelinstituttet kom en gang buldrende inn på kontoret mitt med ordene: Det var jammen en stor pult til ei lita jente! For én gang skyld greide jeg å gi svar på tiltale og satt ikke bare der og smilte fårete. Jeg hadde godt og vel passert 30.
![]() |
![]() |
#35 |
intro
|
Dette kan jeg visst også signere.
![]() |
![]() |
#36 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#37 |
<*(((<
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg stilte på apoteket med sliten skinnjakke og langt uvasket hår i hestehale tidlig på morgenen etter en lang og søvnløs natt, og skulle ha ut en eske Pinex Forte. Har aldri opplevd så nøye sjekk av legitimasjonen min som da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg er forholdsvis overvektig og har vært det siden begynnelsen av 20-årene, men har egentlig aldri blitt møtt med noen forhåndsdømming pga det.
![]() |
#40 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Åja! I mange situasjoner og miljøer faktisk.
![]() |
|
|