|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du blitt dømt etter utseende?Med tanke på tråden "dømmer du folk etter utseende" måtte jeg bare lage denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Ja. Har til og med opplevd at en tale i offentlighet har vært gjennomsyret av dette. Ikke at mitt utseende er så spesielt, men i en bestemt kontekst kan jeg jo skjønne at noen tenker ut fra førsteinntrykket utseendet gir. I mitt tilfelle gjaldt det at jeg i noe miljøer oppfattes som jålete, at jeg liker å pynte meg og se fresh ut har gitt meg kommentarer som viser at det er dette de i første omgang ser. I tillegg er jeg høy, og det er jeg helt sikker på at gjør meg synlig på en annen måte enn om jeg hadde vært lav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Ja. Jeg opplevde en litt pretty-woman-ish episode for et par år siden. Jeg gikk inn i en av de butikkene jeg liker å se på/handle klær i (jeg har litt dyr smak innimellom) og opplevde å få null og niks hjelp. Det virket ikke som de var interessert i å selge meg noe over hodet. Noe som var litt rart og uvant, det virket som de gikk ut fra at jeg ikke hadde tenkt å kjøpe noe og da var det ikke noe poeng i å bruke tid på meg. Faktisk følte jeg meg litt fotfulgt også. Så jeg forlot åstedet.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jepp, jeg er feit og mindre pen, så jeg blir stadig dømt for utseendet.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Da jeg var overvektig møtte jeg litt av hvert av fordommer ja.
![]() |
#6 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?
Meg også.
![]() |
#7 |
Glad
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Vet ikke om det var på grunn av utseendet, eller hva det var, men jeg har tatt for å være prostituert to ganger. Og den som kjenner meg vet at jeg verken sminker meg eller kler meg som en salgbar dame.
![]() |
#8 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har opplevd noe av det samme, men det var i en bilforretning. JEg var ganske ung og skulle kjøpe bil. Jeg skulle til og med kjøpe helt ny bil. Jeg fikk nesten ordrett beskjed om forretningen ikke var stedet for meg, 'dette-har-ikke-du-råd-til-jenta-mi'!!
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Åja, jeg merker godt forskjell når jeg stikker innom en av de dyrere butikkene og har på klær som bare er tenkt for å gå frem og tilbake til kontoret med, eller om jeg har på drakt f.eks.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Tja, noe.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Garantert for 25 kilo siden. Men ikke som jeg vet om eller har merket selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Ja ut fra hva jeg har på meg (kan handle i særdeles shabby antrekk), og jeg kan også være veldig pynta og ordna og sende signaler andre veien. Ellers synes folk av og til å reagere på dialekten, noe jeg trodde ikke skulle forekomme i dag egentlig, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#15 |
*_*
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jepp. En gang jeg var på Paragrafen (megarocka, supercoolt utested i Oslo) fikk jeg beskjed fra han i baren om at jeg kunne drikke pærecideren min på C-In (megaråsa blondinested i Oslo).
![]() |
![]() |
#17 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Det opplevde min forrige sjef. Hun skulle kjøpe TRE nye biler for firmaet vi jobbet for. Ingen ville hjelpe henne, svarte så å si ikke på spørsmål. Kan tro sjefen der ble lang i masken når hun senere gikk innom for å klage på elendig service, og kunne fortelle at hun kjøpte TRE nye biler hos en annen forhandler takket være den elendige måten hun ble tatt imot på..
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
Kan jeg spørre et dumt spørsmål?
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Tja, jeg er jo jente, da. Særlig da jeg var yngre unngikk jeg leppestift med farge om jeg i tillegg var "litt lettkledd" og skulle til byen. Noen gater måtte jeg bare unngå.
![]() |
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Akkurat, det tenkte jeg ikke på, det er nok større risiko for alle jenter med "utenlandsk" utseende å bli mistrodd for å være prostituert/tilgjengelig.
![]() |
|
|