Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 17:34   #41
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg har spurtet min andel mellom fly, men når man har bestilt overgang gjennom flyselskapet, det er egentlig flere timers opphold på mellomlandingen, men plutselig så skjer det noe, vel da er det bare å spurte i vei.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:01   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også løpt til fly (regner ikke mellomlandinger her for da må man jo løpe titt som ofte). Tre ganger har jeg ikke rukket. Jeg har reist med fly mer eller mindre hver uke i to omganger på hver 1 år med jobben så jeg har reist ganske mye.

Den ene gangen skulle jeg til Gøteborg og mannen skulle også reise så jeg hadde med hunden til Gardermoen der hundehotell skulle hente ham. Dette skjedde ganske ofte. De forsov seg og jeg rakk ikke flyet (tidlig fly og jeg hadde kun håndbagasje så jeg var på Gardermoen 40 min før flyet gikk). Widerøe ordnet så at jeg kom med nesten fly til tross for at jeg hadde Economy billetter (de så vel kanskje at jeg reiste der hver uke).

Den andre gangen skulle jeg til Riga og jeg hadde akkurat vært på reise med resten av familien uken før så mannen min hadde alle passene. Ettersom jeg er svensk statsborger kunne jeg ikke få nødpass heller. Jeg fikk noen til å kjøre med passet til meg, men jeg rakk akkurat ikke flyet. Litt ergerlig ...

Men denne damen har da ikke noe å klage på, syns jeg. Det har forresten skjedd meg også når jeg stod i kø gjennom sikkerhetskontrollen på Frankfurt flyplass og det tok 45 minutter. Da ordnet de også nye billetter til meg gratis. Jeg var litt frustrert, det må jeg innrømme, men det var jo mer sikkerhetskontrollens feil enn flyselskapets.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:26   #43
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Herligfred, håper ingen jabber med denne dama. Hun virker jo rett og slett dum. Og hva med journalisten som skrev artikkelen? Og hva med redaktøren som slapp artikkelen igjennom?
Håper avisen får tilbakemelding av noen på dette. Dette blir for dumt.

Gammel 30-09-09, 18:48   #44
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan man enklest gi tilbakemelding? Det går jo ikke å skrive noe etter artikkelen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:58   #45
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Norwegian har vært snille med meg, da jeg kom for sent (pga. at flytoget var forsinka), åpnet de gaten som faktisk var stengt, slik at lille meg rakk siste flyet hjem til Trondheim! Jeg hadde bare håndbagasje...
Husker jeg syntes det var kjempe-ekkelt og gå inn å sette meg, da jeg ble beglodd av de andre passasjerene.

Men er enig i at for sent er for sent, og jeg hadde akseptert å ikke få bli med.

Jeg hadde en ikke fullt så fin opplevelse en juleaften for et par år siden. Vi skulle fly "hjem" til Haugesund på juleferie, men ble litt forsinket fra Oslo fordi Flytoget ble forsinket på grunn av signalfeil. Da vi kom til innsjekkingen på Gardermoen var den stengt 5 minutter tidligere. Det nyttet ikke å prøve å forhandle; stengt var stengt. Dette var siste fly på juleaften og vi sto der plutselig uten mulighet til å komme oss over. Enden på visa var at vi måtte kjøpe nye billetter og fly via Stavanger. Vi rakk julemiddagen og storebror fikk jul hos morfar. Men en billig tur ble det ikke!

Deler av grunnen var nok at vi hadde akkurat med tid da vi dro hjemmefra, men ble fort forsinket da vi kom til Flytoget. Jeg er enig i at skal man ut å fly så er man forpliktet til å følge med på tiden. Jeg liker aller helst å være ute i goood tid; uansett om det gjelder å nå fly eller andre avtaler.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:57   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

kommer man for sent så få man ikke være med, så enkelt er det. Skjønner ikke hva hun klager for.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:46   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt hva hun klager for, og det blir patetisk å dra utenlandsk-navn-kortet. Men det slår meg at jeg har hatt innmari flaks et par ganger, jeg har nemlig ikke vært klar over 20-minuttersregelen. Stort sett er jeg ute i svært god tid når jeg flyr, men jeg husker en gang jeg surra med tiden og trodde avgangen var halv mens den var kvart over. Og beina som en gal da de ropte siste utkallelse. Med baby på armen. Jeg kom med da, mulig jeg skulle blitt satt igjen.

Gammel 01-10-09, 00:16   #48
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvordan kan man enklest gi tilbakemelding? Det går jo ikke å skrive noe etter artikkelen.

Send mail til journalisten?

Utrolig tullete ting å skrive om, skikkelig agurk.

Gammel 01-10-09, 00:18   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følg med i neste episode i serien Hverdagsdrama: Kjørte litt for sakte, rakk ikke fergen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 00:36   #50
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

av Scarlett.

Del 3: Ventet med Ibux'en for sikkerhets skyld, fikk bittelitt mer hodepine.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 00:41   #51
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Følg med i neste episode i serien Hverdagsdrama: Kjørte litt for sakte, rakk ikke fergen.

Eller: "Måtte stoppe for fotgjenger, rakk ikke grønt lys."

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 00:43   #52
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Gammel 01-10-09, 01:51   #53
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble ropt opp en gang, reiste med en større gruppe og en annen checket inn for meg. Stewardessen fortalte henne at flyavgangen kom til å bli en halv time tidligere enn planlagt (aner ikke hvorfor), noe som hun sikkert fortalte videre men jeg fikk det ikke med meg. Bedst som jeg sitter med bena i vejret og smoothie i hånden, hører jeg navnet mitt over høyttaleren. Det var ganske surrealistisk. Jeg er ellers paranoid med den slags og kommer gjerne mega tidlig til både check-in og gate.

Aftenposten kjører en serie om service på lavprisselskapene - det virker som om de slet med å finne en historie til dagens avis.

Gammel 01-10-09, 09:05   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en kollega som kom med følgende uttalelse: "Men, dere, er det ikke helt vanlig å bli ropt opp på flyplassen da? Det skjer med meg nesten hver gang jeg skal fly." Vi informerte henne om at det ikke var helt vanlig.

Jeg har opplevd å ikke komme med fly en gang. Det var på forretningsreise og reisebyrået hadde feilaktig kansellert billetten min. Personalet i skranken var meget behjelpelig med to dresskledde menn og de kom med. Jeg kom ikke med selv om jeg var på telefonen til reisebyrået. Det som irriterte meg var at de andre fikk hjelp og ikke jeg. Heldigvis var dette Stavanger og jeg fikk avgang en time senere (som reisebyrået betalte for).

Gammel 01-10-09, 09:22   #55
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en kollega som kom med følgende uttalelse: "Men, dere, er det ikke helt vanlig å bli ropt opp på flyplassen da? Det skjer med meg nesten hver gang jeg skal fly." Vi informerte henne om at det ikke var helt vanlig.

Var denne kollegaen oppegående på andre områder?

Gammel 01-10-09, 09:34   #56
Left
Passiv

Standard

"Det var kø ut av Oslo ved høstferiestart, så rakk ikke butikken før det var tomt for brød"!
"Barna mine måtte spise k n e k k e b r ø d"!!

Det er omtrent på det nivået der.

Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:46   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Var denne kollegaen oppegående på andre områder?

Underlig nok ekstremt oppgående, man kanskje litt vimsete og en smule selvsentrert.

Gammel 02-10-09, 10:57   #58
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Ærlig talt, også stå fram i avisen med dette.
Helt og holdent hennes egen feil. Ergelig ja, men å klage på flyselselskapet, det er jo litt i overkant synes jeg...

Merkelig at aftenposten kjører en slik artikkel!

Gammel 02-10-09, 10:59   #59
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Ærlig talt, også stå fram i avisen med dette.
Helt og holdent hennes egen feil. Ergelig ja, men å klage på flyselselskapet, det er jo litt i overkant synes jeg...

Merkelig at aftenposten kjører en slik artikkel!

Enig, men ut i fra bildet, (ja nå er jeg kanskje litt stygg) kunne hun virke som et litt surrehue.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:05   #60
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Enig, men ut i fra bildet, (ja nå er jeg kanskje litt stygg) kunne hun virke som et litt surrehue.

På grunn av det bustete håret?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.