Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 10:58   #21
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er det?

Disco på ettermiddagen. Utestedene hadde det gjerne på lørdag ettermiddag, stas for femten-åringer.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:00   #22
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elevene mine ler av meg når jeg sier "datamaskin" eller bare "maskin", som i "slå av maskina".

Det heter PC eller "lappen".

Gammel 02-10-09, 11:02   #23
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nærtakst/fjerntakst
Formiddagsmat
Lipshine
Diskotek

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:04   #24
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Plutselig blir man minnet på ord som var vanlige da man var barn/ungdom, men som man ikke hører lenger. Sønnen min visste for eksempel ikke hva en opptakskassett var.

Så hvilke ord har forsvunnet?

Jeg kan i farten komme på:

opptakskassett
tellerskritt
rikstelefon
S-pose
parktantens drøm
leggevann

Hva er parktantens drøm og leggevann?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:04   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Frøken" er et ord jeg prøver å slutte å bruke, for ungene skjønner ikke hvem jeg mener.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:05   #26
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Fotopose

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:05   #27
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ett som har kommet inn i mitt vokabular: Lættis.

Jeg bruker det ikke, altså. Men jeg vet hva det betyr. :Presiserer:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:05   #28
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

floppy-disk
terminal

Og fra min tidlige barndom:
strekkbukse
gamasjebukse
ransel

Monsoon: Klesklype? Det bruker jeg da daglig.

Vet du om det er noen grunn til at du ikke bruker ransel mer?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:05   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Parktantens drøm er utedress. Jeg vet ikke om det var et spesielt merke, egentlig, men det ble brukt generelt. Enten parktanktens drøm eller bevernylonsdress, et ord som heller ikke brukes så mye.

Leggevann er/var sånn væske på små flasker som damene brukte når de rullet opp håret.

Gammel 02-10-09, 11:05   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parktantens drøm er vel en bevernylondress eller noe sånt, mens leggevann er noe som damer på 80 pluss bruker.

Morsom tråd, må tenke litt på ord som har gått i glemmeboka her.

Forresten så jeg ekte strekkbukser i butikkene i fjor høst, med strikk under foten. Flaggermusermer er vel kanskje også tilbake, men ikke på denne dama. Ikke strekkbuksene heller, bare så det er sagt.

Gammel 02-10-09, 11:06   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, og LOL.

Jeg klikker snart av ungdommer som sitter foran dataen og det eneste jeg hører et høylytte LOL!

Gammel 02-10-09, 11:08   #32
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

T-truser.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:09   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bleiesnipper.

Gammel 02-10-09, 11:12   #34
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parktantens drøm er Helly Hansen dressen i bevernylon med gummi i rumpe og på knær.

Far sier frøken om ungenes lærere og ungene kikker på ham og skjønner ikke hva han mener.

Ellers bruker jeg faktisk mange av ordene dere ikke bruker - sier noe om alder kanskje?

Gammel 02-10-09, 11:15   #35
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Gardinbrett

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:15   #36
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Lættis er et ganske morsomt ord, synes jeg!

Gammel 02-10-09, 11:20   #37
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Parktantens drøm er utedress. Jeg vet ikke om det var et spesielt merke, egentlig, men det ble brukt generelt. Enten parktanktens drøm eller bevernylonsdress, et ord som heller ikke brukes så mye.

Leggevann er/var sånn væske på små flasker som damene brukte når de rullet opp håret.

Hah! Jeg bruker leggevann! Det heter riktignok "Big sexy hair dense thickening spray" og skal sprayes i hånda eller i håret, men sprayfunksjonen funker ikke, så jeg heller det i hånda og fordeler det i håret. Så skal det helst fønes, og voila, får man volyyym!

Lættis har jeg hatt mange ganger i min ungdom, men det er ute av vokabularet mitt nå.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:21   #38
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Lættis er et ganske morsomt ord, synes jeg!

Det er i hvert fall morsomt å ha lættis.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:21   #39
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du om det er noen grunn til at du ikke bruker ransel mer?

Egentlig ikke. Det er bare blitt til at jeg sier skolesekk.

Antagelig fordi "alle andre" gjør det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:22   #40
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan signere for mange av ordene lenger oppe, og kan i tillegg bidra med tutti (tyggis) og pussegummi (viskelær). Det er ord jeg ikke har brukt siden ungdomsskolen.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Klesklype er det eneste jeg kommer på.

Bruker du ikke klesklyper? Det bruker jeg daglig i sommerhalvåret, når jeg tørker tøy ute,

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.