Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 11:05   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva er parktantens drøm og leggevann?

Parktantens drøm er utedress. Jeg vet ikke om det var et spesielt merke, egentlig, men det ble brukt generelt. Enten parktanktens drøm eller bevernylonsdress, et ord som heller ikke brukes så mye.

Leggevann er/var sånn væske på små flasker som damene brukte når de rullet opp håret.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:20   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Parktantens drøm er utedress. Jeg vet ikke om det var et spesielt merke, egentlig, men det ble brukt generelt. Enten parktanktens drøm eller bevernylonsdress, et ord som heller ikke brukes så mye.

Leggevann er/var sånn væske på små flasker som damene brukte når de rullet opp håret.

Hah! Jeg bruker leggevann! Det heter riktignok "Big sexy hair dense thickening spray" og skal sprayes i hånda eller i håret, men sprayfunksjonen funker ikke, så jeg heller det i hånda og fordeler det i håret. Så skal det helst fønes, og voila, får man volyyym!

Lættis har jeg hatt mange ganger i min ungdom, men det er ute av vokabularet mitt nå.

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:14   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Parktantens drøm er HH parkdress av den gamle typen av bevernylon, med gummi på knær og rompe, gjerne med gyselig mønster på.

Ellers må jeg jo si at jeg bruker faktisk noen av ordene andre har sluttet med. Klesklype f.eks - brukes da daglig til oppheng av vått tøy.

Koppkost
Gulvtue
Fotoapparat
Stensileringsmaskin (nye stensiler luktet så godt!)
Terylenbukser
Treski

Det var det jeg kom på i farta.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:15   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Parktantens drøm er HH parkdress av den gamle typen av bevernylon, med gummi på knær og rompe, gjerne med gyselig mønster på.

Barna mine har hatt sånne. I turkis, kongeblått og rosa.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:17   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekkhefte
"å spole" (ikke spoooool, du bruker opp batteriene! *hysterisk fjortisstemme*)

Sånn ellers så sier jeg både disse, kopptue, hompedisse og sånn altså.

Gammel 02-10-09, 13:20   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sånn ellers så sier jeg både disse, kopptue, hompedisse og sånn altså.

Ja, det er jo vanlige dialektord og ikke utdaterte fenomener.

Limband sier faren min også. Og jeg spoler fortsatt i filmer og musikk. Båndsalat blir det imidlertid ikke lenger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.