Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sånn går no dagan

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 14:42   #101
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånn går no dagan

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Var det seriøst!!!
Hvis du har en sjef, så BØR man ta meldingene fra ham/ henne til etterretning. .

Jeg er enig i de fleste tilfeller.

Gammel 23-10-09, 14:42   #102
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bedrifter er forskjellige vettu, Trulte. ...og sjefer definerer sine roller forskjellig.

Ja, det er akkurat det jeg påpeker. Hvis du leser de andre innleggene mine.

Gammel 23-10-09, 14:45   #103
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke akkurat det du påpeker? Ditt poeng er vel at man skal ha litt mer resepkt for sjefen sin i forhold til hva jeg utviste her, og at man alltid skal rette seg etter det man får beskjed om fra høyere hold?

Hvis jeg har misforstått deg nå så skjønner jeg faktisk ingenting.

Gammel 23-10-09, 14:48   #104
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er vel ikke akkurat det du påpeker? Ditt poeng er vel at man skal ha litt mer resepkt for sjefen sin i forhold til hva jeg utviste her, og at man alltid skal rette seg etter det man får beskjed om fra høyere hold?

Hvis jeg har misforstått deg nå så skjønner jeg faktisk ingenting.

For å bruke et ord som sammenfatter: Speile.
Spøk med de sjefene som tåler spøken. Hold deg unna sjefene som ikke liker den type spøker. Og ha respekt for om de ytrer det minste om at det ikke er godtatt.
(men å utgi seg for andre personer synes jeg ikke noe om, men en generell regel for meg er å speile personene uansett sjef eller ikke).

Gammel 23-10-09, 14:56   #105
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Okay, da skjønte jeg hva du mente likevel.

Jeg skjønner hva du sier, og jeg er til dels enig, men ikke akkurat i denne saken her.

Gammel 23-10-09, 15:01   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, nei, jeg synes det er så kjedelig å lese lange tråder, så jeg gadd ikke det.

Poenget mitt er at når du skriver dette:

Sitat:

Hvis du har en sjef, så BØR man ta meldingene fra ham/ henne til etterretning. Evnt. gå videre med det til høyere instanser som verneombud/ AMU el. hvis meldingen er av så grov karakter at man ikke bør ta dette til etterretning.
Man kan være enig om å være uenig med sjefen, MEN lojal bør man være. Og man bør også ha såpass respekt for en overordnet at man tar tilbakemeldinger til etterretning. Eller som sagt, om ikke tilbakemeldingene inneholder sunn fornuft, bring det videre til fagforening, verneombud, AMU eller de instanser som er i virksomheten.
Det er ikke alltid like lett å være sjef.

… så føler jeg for å påpeke at jeg også har en sjef, men at det også settes pris på at man kommer med egne innspill, og kanskje spesielt på de tingene som har med arbeidsmiljøet å gjøre. Når man sitter i en mellomposisjon i forhold til gutta på gulvet og sjefen, kan det være den i mellomposisjonen som best ser hva som bør til for å få en bedre kommunikasjon/tone. Såpass tiltro forventer jeg faktisk fra min sjef, at h*n stoler på min bedømmingsevne også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 15:05   #107
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Åja, nei, jeg synes det er så kjedelig å lese lange tråder, så jeg gadd ikke det.

Poenget mitt er at når du skriver dette:

… så føler jeg for å påpeke at jeg også har en sjef, men at det også settes pris på at man kommer med egne innspill, og kanskje spesielt på de tingene som har med arbeidsmiljøet å gjøre. Når man sitter i en mellomposisjon i forhold til gutta på gulvet og sjefen, kan det være den i mellomposisjonen som best ser hva som bør til for å få en bedre kommunikasjon/tone. Såpass tiltro forventer jeg faktisk fra min sjef, at h*n stoler på min bedømmingsevne også.

Ja, det er jeg helt enig i. Men vær så skvær at du sier det til sjefen din på en ordentlig måte! Ikke gå bak ryggen på ham.

Gammel 23-10-09, 15:08   #108
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er jeg helt enig i. Men vær så skvær at du sier det til sjefen din på en ordentlig måte! Ikke gå bak ryggen på ham.

Tja, men en viss humor synes jeg det bør være plass til på de fleste arbeidsplasser. I hvertfall hvis jeg skal være en aktuell arbeidstaker.

Gammel 23-10-09, 15:12   #109
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Tja, men en viss humor synes jeg det bør være plass til på de fleste arbeidsplasser. I hvertfall hvis jeg skal være en aktuell arbeidstaker.

Det er jeg helt enig i. Men jeg forlanger ikke samtidig at ALLE skal være med på humoren. Føle seg litt frem, være litt ydmyk er fint i de fleste sammenhenger.

Gammel 23-10-09, 15:37   #110
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hvis man ikke kan gjøre noe sjefen ikke liker har man ikke en sjef men en diktator, og hvis h*n gjør noe feil går det på trynet fordi alle er for usikre og underdanige til å si fra. Det får være måte på selvhøytidelighet.

Når det gjelder "å utgi seg for andre" så er det jo en viss forskjell på å identitetstyveri for egen vinnings skyld og en kul og uskyldig spøk.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 15:40   #111
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvis man ikke kan gjøre noe sjefen ikke liker har man ikke en sjef men en diktator, og hvis h*n gjør noe feil går det på trynet fordi alle er for usikre og underdanige til å si fra. Det får være måte på selvhøytidelighet.

Når det gjelder "å utgi seg for andre" så er det jo en viss forskjell på å identitetstyveri for egen vinnings skyld og en kul og uskyldig spøk.

Alt har en mellomting Ulvefar. Det behøver nødvendigvis bety helt i den ene retningen, eller helt i den andre.

Gammel 23-10-09, 15:57   #112
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Alt har en mellomting Ulvefar. Det behøver nødvendigvis bety helt i den ene retningen, eller helt i den andre.

Helt enig. Det var derfor jeg ville si at jeg syntes kommentarene dine passet bedre til den andre enden enn der bærets handlinger faktisk var.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 17:47   #113
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror at sjefen til Kirsebær kommer til å ha problemer med å holde seg alvorlig mens han lekser opp for henne.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:27   #114
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Jeg syns at Kirsebær skal sende flere meldinger Da blir i vertfall mitt liv litt morsommere...

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 16:00   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvordan gikk det, Bæret? :nysgjerrig:

Gammel 26-10-09, 16:01   #116
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke havnet i fengsel eller noe?

Gammel 26-10-09, 18:03   #117
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg lever!

Det ble ikke helt som forventet, for mens han har vært på avdelingstur og drukket akevit på firmaets regning har jeg jobbet x antall timer overtid for at han har glemt en deadline.
Og da ble det litt vanskelig for ham å være streng. Men han mumlet noe om at den meldingen ikke var bra, og at selv om "gutta på gølvet" skjønte at det var jeg som hadde forfattet den syns han det var respektløst av meg å gjøre slikt. Og at han i framtiden følte at han måtte sende sine egne tekstmeldinger.

Jeg sa at det for meg ikke handlet om å ikke repektere ham, og at jeg vart lei meg for at han følte det på den måten. Og at jeg også i framtiden ville satt pris på at han sendte sine egne tekstmeldinger.

Så himlet han med øynene og sa: "Da er vi vel ferdig" og snudde seg rundt til pc'en igjen.
Han himler med øynene av meg hele tiden, tror jeg. Han er ikke min største fan.

Det var ikke veldig skummelt, bare litt ekkelt. Man føler at man har blitt sendt på rektors kontor. Og sånn etterpå er det litt morsomt.

Gammel 26-10-09, 18:05   #118
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Men jeg skal ikke gjøre slike ting på en stund nå, altså. Jeg er ikke helt blåst.

Gammel 26-10-09, 18:06   #119
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Han fikk seg en lærepenge der.

Gammel 26-10-09, 18:34   #120
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Hehe, ikke lett å være streng sjef når du har reddet skinnet hans og vært Flink Pike.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.