|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Er "herregud" et banneord? | |||
| Ja |
|
83 | 37,39% |
| Nei |
|
139 | 62,61% |
| Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er "herregud" et banneord?
|
|
|
|
#103 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Oppvokst med at det ikke er noe pent å si, men banning - tett opptil kanskje. Men det er styggere med F***, H******* ol.
|
|
|
#104 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg svarte ja, ut fra definisjonen til Karsten Isaksen: Banning er misbruk av Guds navn. Statan, helvete o.l. er vulgært, men ikke banning. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Sv: Er "herregud" et banneord?Karsten Isaksen kan da ikke få lov til å definere hva banning er, syns jeg! |
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er "herregud" et banneord?
Jeg er uenig med Karsten Isaksen og han har like lite definisjonsmakt som det jeg har. Sist redigert av Guava : 31-10-09 kl 01:28. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg var overrasket over, når jeg flyttet til Norge at Herregud ble oppfattet som et banneord av noen. Jeg oppfatter ikke at svensker syns at det er et banneord (men nå banner jo generelt svensker mer også, heldigvis tilhører jeg ikke den kategoerien). |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg oppfatter det ikke som et banneord, og bruker det visst titt og ofte, men jeg synes alikevel ikke det er noe stas at ungene går rundt og sier det. :må skjerpe seg:
|
|
|
#111 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Nei det er det ikke.
|
|
|
#112 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Oppfatter det absolutt ikke som et banneord, og ungene får også bruke det, med mindre vi er i sammen med noen vi vet er sterkt religiøse o.l. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Er "herregud" et banneord?Syntes ikke det er et banneord akkurat.
|
|
|
#114 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Nei det er ikke et banneord. Jeg bruker det av og til når jeg er oppgitt, eller i en sånn himler-med-øynene situasjon |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?nei......... ikke banneord...Et kraftutrykk kanskje? Kan feks si " herregud, er det mulig?" når noe sjokkerendes blir fortalt.... Det blir ikke den samme betydningen å erstatte herregud med et banneord... |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Ja, og jeg har en stygg uvane med å bruke ordet flittig. Husker bestemor pleide å si til meg at jeg bare kunne gå hjem igjen om jeg brukte det ordet i hennes hus, prøvde alltid å la være å si det der men det glapp ut av meg innimellom.
|
|
|
#117 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg er nordlending, så har nok en ganske høy terskel for hva jeg anser som banning. Herregud er helt greit for meg, så jeg stemte nei. Men bruker ikke ordet i hytt og pine nå som jeg har flyttet sørover, skjønner at andre kan reagere. |
|
|
|
![]() |
|
|