Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fett hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 00:30   #41
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fett hår

Så flott at du opplevde at føning hjalp deg også, DM!

Det sliter jo mer på selve håret, det er baksiden av medaljen. Jeg har aldri prøvd selv, men lest at det anbefales å bruke produkter som skal beskytte mot varmebehandling om man føner håret mye. Det går jo an å spørre frisøren (evt ønske seg i hemmelig nisse-tråden ).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:19   #42
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Så flott at du opplevde at føning hjalp deg også, DM!

Det sliter jo mer på selve håret, det er baksiden av medaljen. Jeg har aldri prøvd selv, men lest at det anbefales å bruke produkter som skal beskytte mot varmebehandling om man føner håret mye. Det går jo an å spørre frisøren (evt ønske seg i hemmelig nisse-tråden ).

Det finnes mange slike produkter ja. Både kremer og spray. Rettetangprodukter f.eks. Det med at håret "reiser" seg fra hodebunnen har masse å s. Det gjør det jo også ved føning. Å stå litt opp/ned (ha hue ned) når man føner hjelper godt, om man ikke føner det med rundbørste da.. Med volumprodukter er det lettere å føne det slik. Kan også blåse det tørt og så gå over med en krøllbørste i bunn for å få det "opp" ( for volum). Så får det heller klappes litt ned igjen hvis man føler man har alt for mye volum etterpå..

Med striper vil det også løfte seg litt, når håret blekes vil det svelle litt og automatisk reise seg fra bunn. Det er der forskjellen er mellom bleking og farge. En farge legger seg jo mer på utsiden (selv om det blekes litt ned før det farges tilbake).

3% - farger rett på håret (minicolor)
6% - bleker ned 1 tone og så farges ned igjen (farge)
9% - bleker ned 2 toner og farger tilbake (bleking og farge for grått hår)
12% - bleker ned 3+ toner (bleking)

Haha, nå fikk jeg frisket opp teorien litt.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:50   #43
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Haha, du kan jo ringe en frisør og spørre; "Har dokke sjampo for fetthår"?

(Jeg gjorde det med sjefen min som kom fra nord.. da ble det stille i telefonen gitt).

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 21:17   #44
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvordan i alle dager vet hodebunnen om håret er slitt og tørt i tuppene?

Duh, hårbørsten sladrer, vel!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 22:49   #45
Left
Passiv

Standard

Det funker med føhning ja, helt klart. Jeg har de siste gangene brukt føhner og saltvannsspray for at det ikke skal bli så glatt. Det holder seg lenger før det må vaskes igjen. Nå er det helt fint med annehver dag

Men vurderer å stripe det i en kul farge, bare for gøy, og har det uttørkende effekt er det jo bare fint.

Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 23:41   #46
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg har bestilt denne nå pga samme problem som deg.
Håper den virker godt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.