|
|
#1 |
|
Passiv
|
Fett hårHva søren gjør man med hår som blir fett noen timer etter at man har vasket det? |
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Fett hårJeg har et sånt hår og en slik hodebunn, og har ikke funnet noen løsning annet enn å vaske håret daglig. Og kanskje en gang ekstra hvis jeg skal ut på vift på kvelden. Sjampo av typen som skal skape silkemykt hår og sånt er ikke så veldig smart har jeg funnet ut.
|
|
|
#3 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett hårKanskje du ville tatt noen striper i det eller no? Det pleier å hjelpe masse. Behandle det litt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fett hårDu må snakke med frisøren eller apoteket og få en shampo som er tilpasset hodebunnen din. Så må du passe på at du ikke masserer hodebunnen når du vasker håret, det stimulerer til økt talgproduksjon og gir mer fett hår. Forsøk ved enkelte anledninger å bare overflatevaske håret ditt når du vasker det så ofte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Fett hårHaha, du kan jo ringe en frisør og spørre; "Har dokke sjampo for fetthår"? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett hårÆsj det har jeg også problemer med, finner ikke noe som hjelper. Så jeg må vaske det hver dag.
|
|
|
#10 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Fett hårJeg gikk til frisøren jeg.. Der fikk jeg Big&sexy og det hjalp veldig.. Ikke at håret blir så veldig big&sexy, men det holder seg mye bedre.
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fett hårJenta mi på 12 år er veldig plaget med fett hår. Hun har i tillegg sensitiv hodebunn. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fett hårJa, Head and shoulders funker passe bra, og er helt konge for sensitiv hodebunn. Men sånn generelt funker bare daglig hårvask. Jeg synes håret blir stygt av å bare skylle det med vann og bruke sjampo kun annenhver dag, selv om frisøren anbefalte det.
|
|
|
#13 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett hårDermalogica sin shampoo fra Strawberrynett er effektiv mot fett hår og er så "ren" at den ikke irriterer hovedbunnen. L'Occitane sin med lavendel er også god. Og så var det en fra KMS (hos frisøren) for sensitiv hovedbunn som jeg også likte.
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Sv: Fett hårJeg hadde en shampo fra TGI tidligere som jeg ikke har funnet igjen. Det var noe kaktusblomstgreier i den, og så skulle den hjelpe på å rense ut stylingprodukter, den var helt fantastisk. (Venninnen min som hadde bleket hår var så uheldig at hun valgte den en gang hun dusjet hos meg og kom ut igjen med bruse-afrolignende tørt rede på hodet.
|
|
|
#16 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett hårFor meg har det faktisk hjulpet å føne håret tørt, og i følge frisøren min er ikke det så rart. Visstnok så trekker fettet fra hodebunnen mer ut i håret når det lufttørker enn når det fønes. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Fett hårMen hvorfor har du fett hår da sjuggerpløm? Er det tørt i tuppene? slitt? Hvis håret er slitt eller tørt vil jo hodebunnen skille ut mer fett i håret for å prøve å fikse det.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Fett hårSlik det er nå så bruker jeg null stylingprodukter i det, for det er unødvendig med den sveisen jeg har nå, men jeg vet at håret blir litt mer fluffy når jeg gjør det, så det kan hende jeg får begynne med det igjen. Føhne det går det også an å gjøre ja. |
|
|
|
#20 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett hårBalsam kun i tuppene på håret og ikke på "toppen" om du skjønner hva jeg mener. Ellers så er det vel det vanlige man hører å ikke vaske det for ofte, så om du vet du skal være hjemme noen dager så la være å vaske det selv om det blir fett, hold ut så lenge du klarer.
|
|
![]() |
|
|