|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Liten avsporing fra Matpakkeregler-tråden. Hvis dere sender med barna sunn yoghurt, grove vafler eller pizzasnurrer, sier dere til de ansatte på forhånd at dette er OK mat? Jeg har ikke sagt noe til dags dato, men boksen pizzasnurrene sendes i, merkes med "grove pizzasnurrer". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Har ikke gjort det, men etter han ikke fikk lov å spise pizzasnurrene på tur fikk de beskjed om at de var grove. Etter det har han fått spise de. Samtidig sa jeg også at vafflene hen noen ganger har med er også grove.
|
|
|
|
#3 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei.
|
|
|
#4 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg har også tenkt på om det kan være lurt å si ifra.
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei. Jeg har aldri sagt noe, og det har ikke barnehagen heller.
|
|
|
|
#6 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?
Jeg har hørt om skoler/barnehager som har nektet barn å ta med sunne matpakker/matbokser også, fordi det var så mange barn som ble misunnelige. Sånnt blir veldig drøyt synes jeg. Slikt bør heller tas opp med foreldrene til disse misunnelige barna, så kan kanskje foreldrene lage en tilsvarende matpakke til barnet.
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Stort sett har de bare "vanlig, sunn brødskive", men de gangene de har hatt rundstykker el som ser fine (usunne) ut, har jeg sagt det til mine barn at om noen lurer, så bare si at det er grove og minst like sunn som ei brødskive. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg skjønner ikke helt poenget med det. Jeg ser for meg at om du får pes for grove vafler, så er det fordi de ikke vil ha 20 andre unger som maser etter vafler i matpakka og slikt.
|
|
|
#9 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Jeg ser den.
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei, jeg pleier ikke det, men nå jobber jeg i samme barnehage som barna går, og der vet de at vaflene jeg lager stort sett er sukkerfrie og med grovt mel.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg har sagt fra. I den gamle barnehagen kjente de oss godt. Da svarte de til slutt rett ut: "Du behøver ikke fortelle oss at du gir ungene dine sunn mat. Det ser vi hver eneste dag." Den barnehagen hadde nemlig en del barn med helt horrible matpakker, så vafler og kaker i matboksen var egentlig helt dagligdags.
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei, jeg har aldri sagt fra, og de har aldri kommentert eller spurt. (Men nå er hverken skolen til Poden, eller barnehagen han gikk i før, veldig streng på dette.)
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei, jeg antar at de bedømmer matpakkene til ungene over tid, hvis de i det hele tatt legger merke til dem, og ser at det så godt som alltid er veldig bra mat der. Og hvis de ser det, så spiller det ikke så stor rolle hva de tror at akkurat dagens vaffel eller muffin inneholder. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Ja. Vi har gitt beskjed om at vaflene vi sender med er grove, sukkerfrie og attpåtil har grønnsaker i seg.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg sier ingen ting, og har ikke fått tilbakemeldinger heller. Og hadde jeg fått det, så hadde de fått vite at det er mitt ansvar at barnet mitt får næringsrik og sunn mat, slik at det har de beste forutsetning for å ta til seg kunnskap. Man blir ikke videre opplagt av loff med sjokoladepålegg. |
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Jeg sier ingenting, men det er noen ganger yngstemann sier at det og det ikke er lov. Feks hvis han har fått med grove vafler eller lignende. Da forteller jeg han at disse faktisk er sunne. Men aldri til de voksne i bhg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Vesla har stadig med seg matpakke bestående av kun vafler eller pannekaker. Så lenge jeg selv vet at det er sunne vafler, har jeg ikke tenkt tanken på at jeg burde ha gitt de som jobber i barnehagen beskjed om det. På den andre siden tenker de muligens sitt der vesla sitter og spiser vafler med markell i tomat og kaviar på...
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Forteller dere barnehagen/skolen at maten er sunn?Nei. Jeg tenker at de har ingenting med hvilken mat jeg sender med barnet mitt. De har aldri spurt heller.
|
![]() |
|
|