Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 00:38   #61
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Dette gjorde det vondt å kjøpe i gave til en venninnes bryllup.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 00:39   #62
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt twisted personlighet. Jeg liker de servisene med masse dill, dall og farger på, men det passer ofte dårlig med mat oppå. Jeg har forresten sitron serviset. Ville neppe ha valgt det på nytt på grunn av det med maten. Rød gele for eksempel passer ikke til dessert, men jeg liker fargene uten mat.

Gammel 18-11-09, 00:43   #63
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har litt twisted personlighet. Jeg liker de servisene med masse dill, dall og farger på, men det passer ofte dårlig med mat oppå. Jeg har forresten sitron serviset. Ville neppe ha valgt det på nytt på grunn av det med maten. Rød gele for eksempel passer ikke til dessert, men jeg liker fargene uten mat.

Jeg holdt også på å begynne å samle på det en gang for lenge siden, men slo det fra meg da en venninne erklærte at hun ikke ville klare å spise så mye som en brødskive med pålegg med farge fra en slik tallerken. Men jeg er enig i at det slett ikke er så ille uten mat på.

Gammel 18-11-09, 00:44   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av det vi har i hus er nok det verste noen dype tallerkner jeg kjøpte billig tidlig på nittitallet. De er av merket Saga Design og har grønt og gult mønster. Å spise tomatsuppe i dem er skikkelig kræsj.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 01:00   #65
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg er vel den eneste i landet som ikke synes Partitur fra Porsgrunn er en fryd for øyet:

Nei det er du ikke alene om

Gammel 18-11-09, 01:08   #66
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Forresten så har vi dette og:

Det hadde vi hjemme og jeg har alltid likt det av mer sentimentale grunner. Sparte på det i min ungdom, men det har ligget nedpakket i snart 7 år og kommer vel aldri opp igjen. Jeg ville aldri kjøpt det nå.

Ouch. Dette ligner veldig på det min mor har på hytta, jeg prøver å hinte om at det kanskje er modent for utskiftning....

Disse er jo kjempekoselige minneverdige tallerkener. Dyppes de i kokvarmt vann blekes de lyse.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 01:31   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Dyppes de i kokvarmt vann blekes de lyse.

Et skikkelig kvalitetstegn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 01:40   #68
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har middagsservise til 24, eller 23 er det for en tallerken er knust.
I tillegg har en haug med frukttallerkner, serveringsfat osv til samme servise.
Så kan jeg toppe det hele med at det er hitt med gullkantog roser på...........

Egentlig stygt, men samtidig fint da for jeg har arvet det etter farmor (som døde når mamma var graid med meg og dermed ble jeg oppkalt etter henne, farmor altså).
Hun kjøpte det under forlovelsestiden sin.

Det som VIRKELIG trekker ned er at det tåler jo ikke oppvaskmaskin, ikke om man vil beholde dekoren i allefall. For den gangen det ble laget var det jo ikke noe som het oppvaskmaskin.

Gammel 18-11-09, 08:36   #69
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Virkelig? Det er jo bare hvitt med sølvkant, liksom, whats not to like?

Gammel 18-11-09, 09:22   #70
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tilsvarende, med massssse mønster og kruseduller, eller med "utskjæringer" i selve porselenet.

Jeg har arvet et nesten helt lik kaffeservice av min bestemor (som enda lever og er 96 år,men når hun flyttet på eldre senter såp delte vi huset hennes)
Og jeg synnes det er fint, bruker det ikke men det står godt synlig i glassskapet. Redd for å knuse det om jeg bruker det

Gammel 18-11-09, 09:34   #71
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tilsvarende, med massssse mønster og kruseduller, eller med "utskjæringer" i selve porselenet.

Selv om jeg ikke liker servise med mye mønster på seg , liker jeg faktisk disse.
De to nederste kunne jeg glatt hatt som frokostservise.
Det øverste kunne jeg brukt til kaffeslabberas. Jeg ville dog ikke brukt særlig med penger på det, men hadde jeg fått det så.

Og jeg ante virkelig ikke at det fantes så mye stygt på servisefronten som denne tråden viser

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:42   #72
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kunne aldri hatt noen av servisene fra Firkløvern - det er altfor dillete for meg. Liker egentlig best enkle, hvite serviser

Gammel 18-11-09, 09:54   #73
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mange av disse er slike jeg forbinder med besteforeldre, hygge og arv. Jeg hadde nok ikke kjøpt dem selv, men hadde syntes det var fint å kunne fått arve. Eldstejenta mi er dessuten overbegeistret for blomster, tant og fjas, og hadde nok elsket om vi dekket på med noe sånt av og til. Så egentlig er det ikke noe vi ikke kunne ha hatt.

Vi har Nostalgi som middags-/kaffeservise, og skal kjøpe nytt til hverdags.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:39   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del så er jeg ikke veldig opptatt av serviser, men Ari vil jeg ha.

Kan bare signere denne.

Litt kunstnerisk frihet må man få ha når man quoter.

Gammel 18-11-09, 11:45   #75
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Helt klinkende klart juleserviset fra Disney. Det er noe av det mest smakløse og grelleste jeg kan tenke meg.

Nettopp. Jeg får helt ståpels. Jeg har og elsker Porsgrunn sitt juleservise, men så er jeg da også oppvokst med det på bordet. For meg er det jul, egentlig uavhengig av utformingen.

Dette er nesten styggere enn Ari sitt

Dette fikk vi til jul av bedriften i ti år! Jeg byttet hver eneste del, jeg får helt panikkangst bare av å holde i det.

Gammel 18-11-09, 11:51   #76
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Samme for meg, så lenge maten er god. :rema:

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:01   #77
carmencita
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: palmekysten
carmencita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ari sitt servise er definitivt det styggeste jeg har sett.
Ville ikke hatt det om jeg fikk betalt for det engang!

carmencita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:12   #78
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Moren til en jeg var i lag med hadde dette serviset, ikke noe fryd for øyet.

Gammel 18-11-09, 21:18   #79
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Moren til en jeg var i lag med hadde dette serviset, ikke noe fryd for øyet.

Mamma har dette, og hun er så lei seg hver gang hun knuser noe, for da blir det jo mindre for meg å arve....

Gammel 18-11-09, 21:19   #80
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Bra du ikke var i mitt bryllup da, jeg samler på dette som frokostservise til best.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.