Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 07:43   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Spinnoff: Hvilket servise kunne du aldri hatt?

Satt og leste servise-tråden, og ble slått av hvor ulike de er, og hva de sier om folks personlige stil og smak. Så derfor lurer jeg, hva er det gyseligste, kjedeligste eller fæleste serviset du vet om, som du aldri kunne hatt hjemme?

ETA: legg gjerne ved bilder av gyselighetene

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 17-11-09 kl 08:49.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 07:46   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Jeg syns Amapola, som svigermor har, er ganske gyselig. Egentlig gjorde det bildet mye for serviset, det er mye styggere IRL


Ellers må jeg si at jeg ikke var veldig begeistret for edme, som flere av dere har

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:35   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Jeg liker ikke juleservise til Porsgrund.
Jeg blir gal av å se på det.
Jeg synes servise skal ha minst mulig mønster

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:38   #4
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Påfuglserviset til Ari.

Jeg synes det er forstyrrende og lite estetisk med stort mønster på serviset.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:42   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Alt av servise med stort mønster egentlig. Aller værst er de som går i rosa

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:42   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Aldri? Mye jeg aldri kunne kjøpt, men bortsett fra det kunne jeg klart å spise fra det meste, gitt.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:44   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Tilsvarende, med massssse mønster og kruseduller, eller med "utskjæringer" i selve porselenet.




  Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:52   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Det midterste der er jo så stygt at det faktisk blir litt kult

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 08:54   #9
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Disser du Edme, LilleBulla?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:19   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Disser du Edme, LilleBulla?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:24   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Nisseserviset til Porsgrunn er jeg ikke så glad i.

De nissene ser litt, jeg vet ikke, psykotiske?, ut. Og roter rundt på fatet mitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:30   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Er ikke glad i mønster sånn generellt, men disse spesielt kommer ikke i mitt hus;



__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:32   #13
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Dette kunne ikke jeg ha hatt

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:33   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Venla: Kommer ikke inn i mitt hus heller den øverste du viser.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:38   #15
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Venla: det øverste der er jo farmor-serviset!
Da synes jeg det er mye verre det med pastellblått som liksom fader ut inn mot tallerkenen, og med bølgete kanter!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:46   #16
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Type disse:





__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:47   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette kunne ikke jeg ha hatt

Dette har vi i helt hvitt, fikk til bryllupet.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:49   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tilsvarende, med massssse mønster og kruseduller, eller med "utskjæringer" i selve porselenet.




Det øverste er jo "arveserviset" og er noe som er hyggelig å ha, men jeg ville aldri valgt det selv.
Søtt er aldri forbundet med meg.

Det mitterste kunne jeg godt å brukt fordi fargene passr til et festlig sommerbord, men jeg liker ikke koppene.

Det nederste er jo bare fantastisk, et at Figgjo sine. Jeg har jo Figgjo Culpea, og elsker det pga formen og fargene. Figgjos serviser fra denen perioden har en helt spesielt fylde i fargene og er en fryd å dekke med.


Porsgrunds Bogstad er et av de servisene jeg ikke kunne tenkt meg, men det er fordi det blir litt "snirklete" i formen, men samtidig synes jeg jo at et middagsbord dekket i det som det er vist bilde av her er lekkert. Kaffebordet blir for smått og søtt.

Mye snirkel og mønster er ikke mitt førstevalg, men jeg lar meg forføre av farger og er lett å lede ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:22   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tilsvarende, med massssse mønster og kruseduller, eller med "utskjæringer" i selve porselenet.

Serviset til bestemor og bestefar!

Opprinnelig lagt inn av plomma

Det var jo kjempefint!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:28   #20
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Spinnoff: Hvilken servise kunne du aldri hatt?

Jeg liker serviser som er helt enkle, type hvitt med en sølvstripe på. Så alt med mye farger og mønster ville jeg ikke hatt.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no