Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En god, bitteliten barnetermos og en god turryggsekk for en femåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 13:55   #21
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god, bitteliten barnetermos og en god turryggsekk for en femåring?

Storebror hadde Berganssekken 12 liter i barnehagen, og den fungerte veldig fint. Han er 126 cm nå og jeg mener den passer fortsatt, han er ikke enig, for han synes ikke den er noe kul.

Jeg vet den fås på G-sport, så den på Byporten for ikke så lenge siden.

Termos fås i 0.33-størrelse på Clas Ohlson.

Gammel 20-11-09, 00:56   #22
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Bergans 12 literen (jenta vår er 5 1/2 år) og den er vi utrolig godt fornøyd med. Hun var på tur med den i dag, og fikk plass til en matboks, termos (liten type), vedkubbe og sitteunderlag. Da var den ikke sprengfull heller....Brukes på 3.året nå, har tatt den et par ganger i vaskemaskinen (med Milo) og sekken ser like fin ut . Blir nok ikke til at vi kjøper 18 ltr siden hun skal begynne på skolen neste høst (med mindre de trenger tursekk der da.....).

Var på XXL i dag forresten, og så barnetermos i 0,5 ltr (Linus i svingen som jeg kjøpte til pakkekalenderen) og en annen med et langt rart navn som jeg mener var 0,33 ltr)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 00:58   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var kanskje denne jeg så ?? Samme merke iallefall, og om det var lik, er det ikke termos dessverre....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 167_1_.jpg (90,3 KB, 9 visninger)
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:20   #24
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Var på XXL i dag forresten, og så barnetermos i 0,5 ltr (Linus i svingen som jeg kjøpte til pakkekalenderen) og en annen med et langt rart navn som jeg mener var 0,33 ltr)

Denne kjøpte vi for et par år siden, termosen altså, og du må bare passe på å ikke vaske den i oppvaskmaskin. Lakken flasser av ganske fort isåfall. *erfart*

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:50   #25
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en slik Thermos mini (0,35). Den har vi kjøpt på clas Olsson her i byen. Si fra om jeg skal kjøpe deg en slik og sende. Den er helt suveren å ha med på turdagene i barnehagen.

Ellers så har min gutt norrøna svalbard 20 som min (lange og tynne) gutt bruker. Kan virkelig anbefale den altså. Den sitter godt på ryggen, har gode innstrammingsmuligheter og selve sekken er lett i seg selv.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:09   #26
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Knerten har Bergans sin barnehagesekk. Nordkapp JR 12ltr (3-6 år). Den er veldig god på ryggen. Den kommer også i en større utgave som sikkert vil passe glitterbarnet. Nordkapp JR 18ltr (5-8 år).

Eg signerar denne. Dissa sekkane har mine barn også. Kjempe gode. Og so har dei kvar sin liten ståltermos. Som eg trur me kjøpte på nille. Og den held godt på varmen, eller kulden om det er det ein vil

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:33   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg endte opp med en 15 liters sekk fra Norheim, siden de bare hadde røde og rosa Berganssekker igjen. Rød hadde gått fint, men Glitterbarnet hadde sterkt ønske om blå. Den var 100 kroner billigere, men egentlig med mere dill som kan gå i stykker. Flere glidelåser, strikker og hengedingser. Uansett, selve bærekonstruksjonen og paddingen i ryggen var så og si identisk, og mannen i butikken mente det ikke var stor forskjell.

Glitterbarnet er superfornøyd, og på vei til barnehagen i dag lurte han på om han ikke kunne ha noe oppi ryggsekken også, han syns den satt så godt at han ikke merket matboksen og drikkeflasken.

Så nå må jeg bare få sjekket ut termosene dere anbefaler!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:07   #28
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte 3,5 dl termos på Intersport for en måned siden, av den typen som heter Rast.
Her

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:14   #29
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg kjøpte 3,5 dl termos på Intersport for en måned siden, av den typen som heter Rast.
Her

Vi har en med plass til ca 3 dl som er kjøpt på G-sport. Ser at G-sport nå har den Alexy lenker til, så den har sikkert overtatt for den vi kjøpte i sin tid.

Gammel 20-11-09, 22:25   #30
ponna
Superaktiv

Standard

Noen som vet hvordan denne sekken er? Er den i nærheten av så god som Berganssekken?

Gammel 20-11-09, 22:32   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ingenting om den sekken, men ved første øyekast ser det ut som den sitter veldig løst på ryggen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 23:14   #32
ponna
Superaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vet ingenting om den sekken, men ved første øyekast ser det ut som den sitter veldig løst på ryggen.

Ja, enig, men fin er den

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.