Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan er dine frisørvaner?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-09, 12:10   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er dine frisørvaner?

På min frisørsalong klippes jeg altså stadig (så godt om det kan kalles "stadig" når jegbare er der en gang i året da...) av lærlinger, og ikke en eneste gang har en "ansvarlig frisør" sjekket meg etterpå. Det husker jeg ble gjort et annet sted når jeg ble klippet av lærling.

Jeg bestiller jo hos lærling, så jeg vet at det er det jeg får, men de kunne jo liekvel kanskje i det minste nevnt det?

Gammel 18-12-09, 12:15   #22
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke frisørvaner har du? Jeg farger alltid hjemme, klipper meg hos frisør -kanskje to gaver i året

Bestiller du alltid time, eller tar du en Drop In når det passer sånn? Bestiller time.. Jeg må ha penger, og det må planlegges i god tid. Bursdagen min får jeg ofte noen kroner, så da blir det frisør.

Bruker du alltid samme frisør? Tør du å klippe deg hos lærling om du får tilbud om det? Evt. hvorfor ikke? Bruker sjelden den samme.. Og sjelden lærling. Håret mitt er så tynt og "fint" at alle hakk synes. Selv de mest erfarne synes håret mitt er pes å klippe

Gammel 18-12-09, 12:18   #23
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg klipper meg nøyaktig 1 gang i året (før skolestart), på dropin hos en vietnameser i Oslo. Betaler 180 kr. Det gir et månedsbudsjett på frisør på 15 kr!

Dette skal jeg vise min samboer. Hun bruker vel 1500-2000 kroner hver gang hun er til sin faste frisør, og det er iallefall annenhver måned. I tillegg kommer alle de dyre produktene hun har med seg i posen når hun kommer hjem. (Men så er hun innmari pen på håret også da..)

Gammel 18-12-09, 12:19   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Dette skal jeg vise min samboer. Hun bruker vel 1500-2000 kroner hver gang hun er til sin faste frisør, og det er iallefall annenhver måned. I tillegg kommer alle de dyre produktene hun har med seg i posen når hun kommer hjem. (Men så er hun innmari pen på håret også da..)

Investering kalles det. Jeg bruker omtrent det samme på mitt hår.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:20   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

(Men så er hun innmari pen på håret også da..)

:klipper ut hovedessensen i innlegget:

Gammel 18-12-09, 12:27   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klipper meg 1-2 ganger i året. Som regel er det halvveis impulsivt - jeg stikker innom salongen like ved jobben og spør om lærlingen har en ledig time. Ettersom jeg har lagt hår som bare klippes i tuppene, gidder jeg ikke betale 700 kroner for 5 minutters jobb fra frisøren.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:27   #27
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så lenge hun føler hun har råd til å bruke så mye penger på håret er det helt greit for meg. Vi bor i Trondheim og til og med herreklipp koster fort 600 kroner.

Gammel 18-12-09, 12:56   #28
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg klipper meg sånn ca hver tredje - fjerde mnd, noen ganger går det seks mnd. Alltid hos samme frisør - hun er verdens beste for meg og mitt hår.

Da jeg kom til henne for å ordne håret til mammas begravelse i høst, dullet hun skikkelig med meg. Ga meg hodebunnsmassasje, nappet og farget bryn osv - inkludert i prisen jeg betalte for klipp, striping og kur. I tillegg fikk jeg kondolansekort og en nydelig bukett med hvite langstikede roser. Går ikke an å bytte ut slike frisører.

Gammel 18-12-09, 13:03   #29
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bestiller alltid time, og går (helst) til samme frisør. Jeg tør ikke slippe til hvem som helst, for da blir jeg ikke seende ut. Jeg har langt hår, og går derfor sjelden til frisøren.

Gammel 18-12-09, 14:37   #30
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får håret klippet hver 5.-6. uke. Jeg bør klippe det hver 5. uke, men det sklir av og til ut. Akkurat nå er jeg på 7. uke og er definitivt på overtid, men jeg har vært i overload en stund nå. Her er det timebestilling som gjelder. Frisøren min er litt lite spontan av seg. Det er mannen som klipper.

Jeg har kort hår og få skrupler. Tør jeg slippe mannen løs, så tør jeg slippe læringer løs. Det vokser ut igjen.

Gammel 18-12-09, 14:39   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar en drop-in når det passer, sånn omtrent en gang i året.

Gammel 18-12-09, 14:51   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går under ordet "galskap" her i huset.

Gammel 18-12-09, 14:58   #33
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg klipper meg sånn to ganger pr år. Til nylig har det vært en gang år men har skjerpet meg. Farger det aldri men har et par ganger tatt noen få lyse striper. Det er modig til å være meg. Ja jeg bruker samme frisør

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 15:08   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det går under ordet "galskap" her i huset.

Når jeg var student så farget jeg det selv, jeg hadde en klipp som var lettere å vedlikeholde. Nå som jeg tjener penger igjen, så er det å få håret farget hos frisør, en ordentlig klipp og bli dillet med en av de tingene jeg unner meg. Jeg virkelig elsker å gå til frisøren.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 15:09   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg virkelig elsker å gå til frisøren.

Jeg skulle ønske jeg elsket det, jeg også, så mye som det koster. Men det er kjedelig, og dessuten liker jeg ikke å sitte og se meg selv i speilet i flere timer i strekk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 15:18   #36
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var oftere før, men har kuttet inn på tidsforbruk og pengeforbruk så nå er det mye sjeldnere. Var antagelig finere på håret også før da.

Gammel 18-12-09, 15:24   #37
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg bestiller time. Nå er det et halvt år siden sist, og kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg meg ikke avgårde før nærmere sommmeren.

Gammel 18-12-09, 15:28   #38
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, sist jeg klipte meg var på tirsdag og da fikk samboern æren av å leke frisør.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 15:31   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært veldig sjeldent hos frisør det siste året, først skulle håret spares ned før bryllup, og så har jeg rett og slett vært i så dårlig form at jeg ikke har orket å styre med det. Håret mitt blir fort tungt og tjukt og tar en evighet å vaske når det er langt, så nå vil jeg ha noe mer lettstelt igjen før fødselen. Da bør jeg i så fall klippes hver sjette til åttende uke, ellers vokser det helt ut av fasong.

Jeg har gått til samme frisør i mange år, og liker ikke så godt å klippe meg hos andre enn henne - selv ikke de andre som jobber i samme salong. Det har hendt andre har fått slippe til, men da er jeg aldri helt fornøyd etterpå. Til gjengjeld kjenner min faste frisør håret mitt såpass godt at jeg ikke er redd for å gi henne nokså frie hender. Det er gjerne minst et par - tre ukers ventetid på time, så det blir ingen impulsklipping her. Jeg har aldri farget håret og vasker det selv før klippetimen, så det blir ikke så voldsomt dyrt - rundt 400 kroner pr gang.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 15:51   #40
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg bestiller time, går til en fast frisørsalong, kan fint bruke lærling, for hun som er der utrolig flink.
Jeg farger og klipper.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.