Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rød mann

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Går du på rød mann?
Aldri 25 14,71%
Alltid 1 0,59%
Av og til 140 82,35%
Rød mann? 4 2,35%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-09, 23:39   #21
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Sv: Rød mann

Er ikke så mange røde menn ( lyskryss ) her, hihi men så klart venter jeg på grønn mann hvis barna eller andre barn er der

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 23:40   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, i Danmark er det ikke lov, og man kan få bøter.

Uææh. Det forklarer reaksjonene.

Gammel 20-12-09, 00:02   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til, hvis det ikke er trafikk og ikke unger som står og venter.

Gammel 20-12-09, 00:05   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det gjør jeg da. Nå er det ikke så mange røde og grønne menn i nærheten av der vi bor, men i Oslo og da jeg var i London og sånn gikk jeg på rød når det ikke var biler.

Gammel 20-12-09, 00:20   #25
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hvis det ikke er barn, både egne og andres, eller biler i nærheten.

Gammel 20-12-09, 00:30   #26
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Av og til, men aldri om det er barn i nærheten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 01:08   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går aldri på rød mann om jeg har med meg barn, eller det venter barn ved krysset. Er det bare voksne i nærheten, og det er forsvarlig å krysse gata, ja da går jeg uansett hvilken farge mannen måtte ha.

Og det stemmer at det ikke er lov i Danmark. Jeg prøvde krysse gata på rød mann en gang - var ikke en bil i synlig nærhet - og ble halt temmelig så bestemt tilbake av min danske venninne - "slik gjør man bare ikke."

Gammel 20-12-09, 01:10   #28
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gaar ikke paa röd lenger. Gjorde det i Norge da jeg bodde der, men her i Tyskland er det virkelig noe man ikke gjör. Det irriterte meg nesten i begynnelsen hvor skikkelige de var, men naa har jeg barn, saa da synes jeg det er kult aa staa der med han aa se stygt paa de faa som gaar paa rödt aa si:
Rotgeher totgeher
Grüngänger leben länger.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 01:11   #29
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tråkker ikke på den røde mann, nei. Alle folkeslag er mine venner.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 01:24   #30
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I Norge er det "lov" å gå på rødt lys, men på eget ansvar tror jeg. Dvs. det blir ikke straffeforfulgt på noen måte i allefall.

Jeg husker for en del år tilbake, at det var en dame som ble påkjørt og drept mens hun krysset på rød mann. Sjåføren ble så absolutt straffeforfulgt.

Jeg går noen ganger på rødt dersom det ikke er noen biler i nærheten.

Gammel 20-12-09, 02:28   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Av og til, uten barn.

Gammel 20-12-09, 02:31   #32
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg følte meg litt snål da jeg var den eneste som ventet på grønn mann på jernbanetorget idag. Det hender jeg går over på rødt, men det er bare hvis det ikke er noen biler i nærheten. Aldri når Ekornungen er med. Vi har en liten regle; Rød mann er stå-mann, grønn mann er gå-mann.

Gammel 20-12-09, 02:40   #33
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel gjort det når det ikek er barn rundt meg, men som oftest venter jeg til det blir grønt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 03:11   #34
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det hender, men aldri når ungene er med.

Gammel 20-12-09, 08:53   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg husker for en del år tilbake, at det var en dame som ble påkjørt og drept mens hun krysset på rød mann. Sjåføren ble så absolutt straffeforfulgt.

ja, men det er fordi man ikke har lov til å kjøre på noen, uansett. Fotgjengere blir ikke straffeforfulgt av å gå på rødt lys, men jeg tror man kan bli det for å skape trafikkfarlige situasjoner, rødt lys eller ei.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:14   #36
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det hender, men da har jeg ikke ungene med.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:35   #37
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Dersom det ikke er barn i nærheten, tar hensyn til andres barn også. Er det helt klar bane og jeg er alene gjør jeg det.

Gammel 20-12-09, 09:43   #38
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alltid?? Er det mulig å "alltid" gå på rødt

Jeg går hvis det er langt til neste bil. Har endel lyskryss på vei til jobb og det tar laaaaaaaaaaang tid hvis man skal bare gå på grønt.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:47   #39
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Javisst, hvis det er ingen biler i nærheten.

Gammel 20-12-09, 09:48   #40
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ja, hvis det er barne og bilfritt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.