|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Her har barnehagen åpent hele romjulen, til og med juaften og nyttårsaften. Jeg pleier å ta endel fri i julen, men alt ettersom hvordan dagene faller. Passer det best dagene før jul+ de røde dagene blir det sånn. I år blir det fri hele romjulen. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehage i romjula?
Men det gjør dere da ikke. Det er jo et tilbud, og da er det jo slik at man selvsagt bruker det om man har behov. Og med behov tenker jeg både jobb, og det å ha tid for seg selv.
|
|
|
|
#103 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg jobber/drar bort i mellomjula, men Pappan blir hjemme. Så i år er det ikke noe barnehage for Poden, og jeg syns det er synd. Jeg vet at Pappan ikke kan tilby lek og moro slik barnehagen kan.
|
|
|
#104 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida, jeg tror ikke at de ansatte tenker slik. Min mann gjør det i hvert fall ikke. Det jeg personlig mente var at dersom vi kan trikse litt med å jobbe noen dager hver, og ta fri resten, så kan vi kanskje også bidra til at noen ansatte får fri. Kanskje. Det er mye verdt det for vår familie, at vi har noen dager fri alle i familien.
|
|
|
|
#105 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#106 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Signerer denne!
|
|
|
#107 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, men hva om det er barna selv som vil i barnehagen? Som maser hull i hodet på foreldrene om å få gå dit? Det virker som om mange av dere tror at alle barn automatisk ville valgt å være hjemme om de fikk velge. Vel, news flash; barn er forskjellige og mange barn velger faktisk selv å gå i barnehagen fremfor å være hjemme.
|
|
|
#108 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet ikke hva andre gjør, men på mi avdeling drar vi aldri fram det med avspasering flere ganger enn på skrivet. De fleste foreldre setter pris på at vi sier ifra, sånn at de kan høre med besteforeldre eller tanter/onkler. Vi sier selvsagt ingenting om vi vet at de ikke har noen andre og at de MÅ på jobb.
|
|
|
#109 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Vi har ikke jobber hvor vi alltid har mulighet til å ha fri i jula. Har vi mulighet tar vi fri, og da har ALLE fri. Ungene er ikke i bhg, mens jeg og mannen har fri, for å si det sånn.
|
|
|
|
#110 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnehage i romjula?Tidligere har barnehagen vært stengt i romjula, så da har vi vært hjemme. Nå går de i en barnehage som er åpen, men i romjula er mine unger hjemme. Vi har fullt av planer og plenty av nabounger, så de kommer ikke til å mangle lekekamerater.
|
|
|
|
#112 |
|
Multitaskingmaniac
|
På ingen måte! Det er jo bare stas. Jeg ville spurt foreldrene om vi fikk lov til å dra på tur til bibliotek eller musem!
|
|
|
#113 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er isåfall fryktelig synd. Skal man blir oppfattet som en profesjonell yrkesgruppe, må man også føre seg som en. Dette jobber vi med på alle avdelingene, og hos oss er det 6. I min by er det begynt å bli konkurranse om å få fyllt opp plassene, så vi jobber hele tiden med å bli best.
|
|
|
#114 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Så fin idè!
|
|
|
|
#115 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehage i romjula?Argh - overså at det var 6 sider med svar! :Panneklask:
|
|
|
#117 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Barnehage i romjula?Barnehagen er åpen men ingen av barna har noengang vært der i romjulen. MAnnen har alltid fri sånne dager så han er alltid hjemme med gutta hele juleferien. Jeg jobber nå før jul oga mandagen i romjulen ellers skal jeg også ha fri.
|
|
|
|
#118 |
|
Øyboer
Sv: Barnehage i romjula?Han må i barnehagen fordi andre sine barn skal i barnahagen så jeg må jobbe |
|
|
|
|
|
#119 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Her maser ungene om å få gå i barnehagen etter 3 dager fri. Ergo har vi meldt dem på to dager i romjulen, slik at de får litt adspredelse.
|
|
|
#120 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Barnehage i romjula?Nei. Vi er begge lærere med lange "ferier", så de har aldri vært i barnehagen i romjula.
Tja. Som sagt har ungene våre fri alle skolens feriedager, i utgangspunktet. Men 7 1/2 uke om sommeren er ofte mye, og de har vært i barnehagen enkelte dager for å leke litt med andre unger. Det er snakk om noen få dager. De koser seg, og jeg og mannen får ordnet praktiske ting eller gjort noe sammen. Når det gjelder jula, har de aldri vært der i romjula, men de har vært på SFO og i barnehage i dag, selv om jeg har hatt fri. Jeg har handlet til jul og de har vært på aketur med andre unger og hatt det topp. Så ja, de er der av og til kun for "adspredelse". |
|
|
|
![]() |
|
|