Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 19:29   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Barnehage i romjula?

Jeg ble litt overrasket i dag i barnehagen, når avdelingslederen tok meg litt til side for å fortelle at snupsen var det eneste barnet fra avdelingen som var meldt på til dagene i romjula. Jeg syns det var litt pussig at ingen av de 18 barna vil en dag eller to i barnehagen i romjula, snupsen pleier å være råklar for litt barnehageadspredelse etter 4-5 dager hjemme. Så, pleier dere å sende barna i barnehagen i romjula, eller er de bare hjemme.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 21-12-09 kl 19:54.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:31   #2
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Nå har vi ikke barnehagebarn for tida, men vi pleier ikke å sende barna i bhg i romjula. Jeg har alltid fri i jula.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:31   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tidligere år har jeg ikke jobbet i romjula og da har jeg som regel hatt ungene hjemme. Jeg har spurt de hva de vil. I år jobber jeg noen dager i romjula og da skal lille i bhg. Det var ganske mange av ungene på hans avdeling som skal i bhg i romjula så jeg på lista.

Gammel 21-12-09, 19:33   #4
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri hatt barna i barnehage i romjula. For vår del er det fordi vi ikke har slekt her i byen og jula derfor er en av de anledningene barna våre har til å treffe slekt utenom oss. Hadde situasjonen vært anderledes kan det godt hende vi hadde valgt anderledes.

Gammel 21-12-09, 19:34   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er barnehagen vår stengt i jula, men vi ville ikke sendt ungene dit uansett. Vi har heldigvis mulighet til å ta fri i romjula og unner ungene juleferie av hele vårt hjerte.

Presisering: Jeg antyder ikke at folk som må jobbe i romjula ikke unner ungene sine juleferie, men det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:35   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

I barnehagen sine vedtekter, står det at vi skal holde barna hjemme i romjulen og påskeuka, såfremt det er mulig. Dette for at de ansatte skal få avspasert, avviklet ferie osv. (Privat barnehage)

Så jeg satte egentlig opp mine, i tilfelle det ble jobbing på meg, men så fort jeg fikk bekreftet at det ikke ble jobb i romjulen, meldte jeg de av igjen. Da skulle egentlig den minste vært alene fra sin avdeling, og to fra hver av de andre avdelingene, tilsammen 5 barn, av 54. Nå blir mine to borte, da blir de tre barn og to voksne.

De har altså ikke tilbud til de som har fri i jula, men det hadde vært greit med litt lek med andre barn et par timer midt på dagen.

Gammel 21-12-09, 19:36   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei det har jeg aldri gjort å det kommer jeg ikke til å gjøre. En av oss tar alltid fri.Om vi måtte jobbet begge to hadde vi ikke hat tnoe valg men jeg sender han ikke når vi er hjemme nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:42   #8
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nå er begge barnehagene til ungene stengt i romjula, men dem hadde hatt fri uansett.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:43   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Glitterbarnet har fri i romjulen. Hadde vi jobbet hadde han selvsagt vært der, men så lenge vi har fri nyter vi dagene sammen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:45   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke barnehagebarn akkurat nå, men ingen av mine var i barnehagen i romjula den gangen de gikk der. Det er da så deilig å ha mange dager fri og bare være sammen!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:46   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Presisering: Jeg antyder ikke at folk som må jobbe i romjula ikke unner ungene sine juleferie, men det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.

Og så må jeg bare signere dette.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:48   #12
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Hvis vi har fri, har barna fri. Det er ikke ferie før alle er hjemme!

Gammel 21-12-09, 19:50   #13
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt å ha ungene hjemme i romjulen, men i år er jeg i ny jobb og har ikke opparbeidet ferie. Derfor må de være en dag i barnehagen i romjulen, i hvert fall de tre yngste.

Gammel 21-12-09, 19:50   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tatt fri i romjulen, så ungene får samme gleden. Vi går i så stor barnehage at jeg kan aldri tenke meg at alle ungene skal ha fri, men det er definitivt redusert bemanning på grunnlag av meldt frafall.

Gammel 21-12-09, 19:53   #15
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Hvis vi har fri, har barna fri. Det er ikke ferie før alle er hjemme!

Nå skal faktisk både jeg og sambo jobbe litt i romjula, men vi jobber på hver våre dager så da får likevel barna en deilig og lang ferie.

Gammel 21-12-09, 19:53   #16
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jentene skal i barnehagen 2 dager i romjulen. De går i en stor barnehage og det er flere barn de kjenner som skal det samme. Vanligvis skulle de vært hjemme med meg, siden jeg har fri, men jeg er sykemeldt grunnet et virus som gir meg veldig lite energi og jeg klarer ikke å være alene med dem disse to dagene da mannen må jobbe. Jeg tror dessuten de ville kjedet seg max hjemme med en sliten mor på sofaen.
Vi har besøk av mine foreldre til 3. juledag og har ingen annen familie de kunne vært sammen med disse dagene i romjulen.

Mamma til to skjønne jenter.

Sist redigert av Mandino : 21-12-09 kl 20:00.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:53   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Nå er det første jula vår i barnehage, men hun skal ha fri, ja. Nesten to uker!
De har godt av å ha fri disse små også, og jeg hadde aldri sendt henne dit for å "sosialisere" seg mens vi har fri.

Jeg har jobbet endel år i barnehage, og det er alltid de samme ungene som er der i ferier (snakk om 2-3 stk). Det er ikke veldig moro for ungene å være der når alle lekekameratene har ferie, så vi har gitt beskjed til foreldrene at de er de eneste som kommer, og da pleier de å finne en løsning likevel. (Og nei, det hjelper ikke å kjefte på deg ansatte pga det. ) :erfart:

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 19:57   #18
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ja, våre skal i barnehagen et par dager i romjulen fordi vi begge må på jobb. Ingen av oss har jobber der vi har mulighet til å ta ut feriedager i romjulen. Skulle gjerne hatt dem fri, men det går dessverre ikke.

I vår barnehage er det samarbeid to og to avdelinger, og de koser seg alltid og finner på litt ekstra med ungene de dagene når det er så høy voksnetetthet i forhold til vanlig.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:01   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå er barnehagen vår stengt i jula, men vi ville ikke sendt ungene dit uansett. Vi har heldigvis mulighet til å ta fri i romjula og unner ungene juleferie av hele vårt hjerte.

Hvorfor det, egentlig? Det er alltid snupsen som har villet gå i barnehagen, og jeg syns det har vært helt greit, jeg. Jeg syns ikke det går an å sidestille ferie fra jobb med ferie fra barnehage, akkurat.
Det er ikke så mange barn i vår familie, så det blir mye sosialisering med voksne, og hun er enebarn så det blir ikke helt det samme å være hjemme som når man er flere barn.

Gammel 21-12-09, 20:03   #20
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hattifnatten: nei vi har ikke nok fri ihvertfall. Her lider vi høst og vinterferie ihvertfall. I år har jeg fri i romjulen. Ikke alltid det skal jeg si. Det er andre barn i barnehagen som kommer i romjulen i år så jeg på listen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.