|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Barnehage i romjula?
Jeg må signere denne og. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne
|
|
|
#64 |
|
intro
|
Ingen tvil om det, nei, det skinner igjennom som selveste Betlehemsstjerna.
|
|
|
|
#65 |
|
Tatt på
|
Sv: Barnehage i romjula?Det var meningen at hun skulle i barnehagen selv om jeg har permisjon og er hjemme. Sambo skulle egentlig på jobb og jeg greier ikke å holde følge med henne alene nå som jeg er så nærme termin. Nå fikk Sambo vite at han får ferie i romjulen likevel så vi får se på det og høre litt med barnehagen.
Pie (2007) og Gut (2010) Sist redigert av Fersken : 21-12-09 kl 22:16. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg tror det er med unger som det er med de voksne, noen er mer sliten enn andre. Jeg jobber selv i barnehage og mitt inntrykk er jo at de voksne og de barna som er i barnehagen koser seg masse disse dagene(Jeg har faktisk aldri jobbet i jula tiltross for at jeg har jobbet 18 år i barnehage). Så jeg syns ikke man skal ha dårlig samvittighet for at man sender barna sine i barnehagen selv om man selv har fri.
|
|
|
|
#68 |
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg jobber også i bhg, og vi har åpent alle 3 dagene i mellomjula. Hos oss er det 8-10 barn som kommer av 80 totalt, så det er ikke mange som har behov for plass.. Vet at det er minst 2 barn der som kommer som har foreldrne hjemme, men som har barna i bhg for å treffe andre barn
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg tviler ikke på at det kan være veldig koselig i barnehagen i romjulen, med få barn og masse tid og oppmerksomhet fra de voksne. Hadde jeg jobbet i romjulen hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for å sende Glitterbarnet i barnehagen.
|
|
|
#70 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jula går fint, men jeg innrømmer glatt at jeg sliter med meg selv om sommeren. Den siste uka dævver jeg nesten. Og de krangler. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gud forby, lizzom?!
Wot? Fordi? (...det er så skrekkelig fælt for dem der akkurat i romjula og det er mye bedre å være en hel dag hos bestemor?!)
Twinkle, twinkle...
|
|
|
|
#72 |
|
Quiet, please
|
Sv: Barnehage i romjula?Barnehagene våre er stengt fra 19. desember til 4. januar, så vi har ikke noe valg. Men jeg er student og har like lang ferie selv, og mannen tar seg fri i hele romjulen i år, så de hadde nok vært hjemme uansett. Det hender at de blir litt rastløse, men stort sett gjør vi mye gøy de dagene, og det er så sjelden vi får sjansen til å være så mye sammen hele familien.
|
|
|
#73 |
|
Originala
|
Sv: Barnehage i romjula?Vi benytter oss ikke av barnehagetilbudet i mellomjula. Barna våre liker ferie og late morgener, så da er det greit å ta langfri så lenge vi har anledning til det. Jeg tror også et SFO-tilbudet er slått sammen med noen andre skoler i vår bydel, og jeg er ikke så sikker på om Lillemor ville vært overbegeistret for det. Vi løser det ved at mannen min og jeg er hjemme henholdsvis én og to dager hver (vi har altså ikke fridager sammen i mellomjula). Jeg tar ut feriedager, han avspaserer. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Lykkelig nygift.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Så lenge jeg eller mannen har fri, så har ungene også fri fra barnehage/sfo. Kunne ikke tenke meg å sende ungene i barnehagen i romjula om vi er hjemme.
|
|
|
#75 |
|
Enda en som trener
Sv: Barnehage i romjula?LilleVenn går nå på skolen, men da hun gikk i barnehagen, hadde hun alltid fri i romjulen. Jeg har redusert arbeidstid i romjulen, noe som gjør det lettere å ha fri. Jeg synes også, for min egen del, at det er deilig å ha sammenhengende fri i mer enn en uke |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Barnehage i romjula?Om vi har jobbet i romjula har hun vært i forrige barnehagen, men her er barnehagen stengt i romjula.
|
|
|
#77 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns det må være greit å informere om dette, men selvsagt på en slik måte at foreldrene ikke får dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen. Det som er vår erfaring er at endel foreldre setter opp at barna skal komme, også kommer de ikke, og gir heller ikke beskjed. Det er dumt fordi man da kanskje ikke får brukt den avspaseringa man har. Hadde foreldrene gitt beskjed om at de ikke skal benytte plassen likevel så hadde kanskje flere kunne tatt fri.
|
|
|
|
#78 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Barnehage i romjula?Storebror har fri i romjulen, men skal være med meg på jobb i "min" barnehage da jeg ikke har fri i år. Tipper han kommer til å storkose seg sammen med meg og de barna som er påmeldt.
|
|
|
#80 |
|
Nei, det er nok fordi vi har andre muligheter, og når jeg vet at det er en mulighet for ansatte å ta avspassering, så velger jeg å holde mine barn hjemme...
For oss som har liten familie, og familie litt unna, så er det viktig å være sammen i høytider. Derfor avtaler vi med besteforeldre som bor langt unna at de kan komme å være med barna mens vi er på jobb
|
![]() |
|
|