|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
saftig
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?
Jeg er ikke enig i tankegangen din. Dårlig moral og tacky? Jøye meg. Jeg er fullstendig enig med Skilpadda. Dette er jo bare tekniske finurligheter!
|
|
|
#42 |
|
maler
|
Eller hvis man kjenner noen som faktisk ønsker seg det man har fått. Det er en vesentlig forskjell på å gi videre skrot og å gi noe fint andre har bruk for/ønsker seg.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Hvis jeg ser bort fra noen vinflasker så har jeg aldri gjort det nei. Har derimot ei venninne som gjør det tydeligvis. For et par år siden bestemte vi oss for at vi skulle slutte å kjøpe gaver til hverandre. Til tross for den avtalen dukket hun opp med "Jeg vet at vi ikke skulle kjøpe noe, men jeg har en liten ting allikevel". Vel, på julekvelden åpnet jeg gaven fra henne og det var den gaven jeg hadde gitt henne året i forveien. Skivebom fra henne kan man si... |
|
|
|
|
|
#44 |
|
saftig
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Hva om jeg får to like ting til jul, og jeg vet at min venninde ønsker seg akkurat den ene tingen til bursdagen sin i januar. Burde jeg gå og bytte den inn i butikken for å finne en akkurat lik en, bare sånn at jeg ikke skal oppfattes som white trash?
|
|
|
#45 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Rart å se hvor forskjellig man kan se på sånt. Dette minner meg bittelitt om en diskusjon på et annet forum, der noen mente det var umoralsk å selge en gevinst. Om man ikke hadde betalt noe for f.eks. bilen, så måtte man heller gi den bort enn å selge den. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I et slikt tilfelle så hadde jeg nok gitt venninnen min dette i bursdagsgave, samtidig som jeg hadde gått og kjøpt meg noe for ca samme sum, og sagt til den jeg fikk den opprinnelige gaven fra, at dette byttet jeg gaven i, siden jeg hadde dobbelt opp.
|
|
|
#47 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Ja, det gjør vi.
|
|
|
#48 |
|
flisespikker
|
Nettopp.
|
|
|
#49 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Hehe, dere som mener dette er ille, hva med dette eksempelet: Jeg fikk en gave av min mor til jul. Noe jeg har ønsket meg, som nesten bare er mulig å lage selv, ikke kjøpe. Mamma fant dette i en pose som var på vei til Fretex, fra min nylig avdøde tantes leilighet.
|
|
|
#50 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Vi har gjort dette, men vi gjør det med ting som vi får som vi har fra før. Eks: i fjor fikk snuppa 4 (!) kassaapparat til jul. Disse var kjøpt rundt omkring i hele landet, og bare ett av dem lot seg bytte. Så da ga vi snuppa penger tilsvarende to kassaapparater og de ble delt ut til små venner i bursdagspresang. Jeg kan ikke helt se problemet med dette. Det var veldig fine presanger som vi sikkert kunne ha gjort uansett.
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Husker ikke om jeg har gjort det, men jeg har ingen skrupler med å gjøre det. Selvfølgelig sender man ikke videre den "håpløse gaven som ingen vil ha", men hvis det er OK ting som man ellers ville kjøpt, men ikke har brukt for av en eller annen grunn. Skjønner ikke helt hva som er problemet med det. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg kjøper aldri gave som jeg selv ikke liker, det klarer jeg ikke gi bort. Det samme gjelder re-gifting. Om jeg får noe jeg ikke liker, kan jeg aldri gi det videre bort. Det blir som regel stående i en krok. Men, folk kan få den tingen ved en annen anledning, hvis de sier de liker sånt,- altså ikke gave. Da øyner jeg anledningen til å bli kvitt det jeg ikke liker.
|
|
|
#53 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg skal "re-gifte" for aller første gang etter jul. Mellomstemann fikk en fin, men for liten, genser. Den blir bursdagsgave til en venn av minstemor. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, jeg har aldri gitt bort noe jeg har fått ved en senere anledning. Har vurdert det et par ganger, men det har ikke blitt noe.
|
|
|
|
#55 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Det har skjedd, dersom vi får noe vi har fra før. Selvsagt bare ting jeg kunne tenkt meg å kjøpe som gave selv.
|
|
|
#56 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#57 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var akkurat det hun gjorde.
|
|
|
|
#58 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Ja, det hender. Dersom ungene får leker, spill, filmer eller bøker som de har fra før og som de ikke får byttet, så kjøper jeg gavene fra ungene (til en ca pris). Ungene kan da kjøpe seg en ny leke, film, bok osv og jeg legger gaven i gavekassen til neste barnebursdag. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Skilpadda og heiajentene oppsumerer godt og sier det bedre enn jeg kan. |
|
|
|
![]() |
|
|