|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?
Jo men jeg mener at hvis mine barn nå hadde fått 2 like legosett til jul og jeg istedenfor å bytte dem hadde lagt det ene i gavelageret mitt og kjøpt et nytt til mine barn, ville det ikke vært arving om jeg hadde gitt det videre som gave. Stort sett er det vel brukte ting eller litt eldre ting som har blitt liggende uten å bli brukt man arver?
|
|
|
#22 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, det blir ikke det samme. Det er bare noe tacky over å gi ting videre som man har fått i gave. Litt sånn white trash.
|
|
|
#23 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Det hender jentene får noe de har fra før, og hvis vi ikke får byttet det og det er helt ubrukt og fint så legger jeg det i gavelagere og de får velge seg noe til ca samme pris selv. Helt greit ettersom det er ca. 20-25 barnebursdager i året der vi trenger pakke. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, det har jeg aldri gjort. Kunne ikke tenke meg å gjøre det heller. |
|
|
|
#25 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, det har vi aldri gjort, selv ikke med vin som ikke er italiensk. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Javel
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Har gjort det ved et par anledninger. Men da er det kun ting som er uåpnede og lette å bytte,f.eks legosett som ungene har fra før.
|
|
|
|
#27 |
|
intro
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Hva gjør man hvis man får barneklær som er for små, da - og det verken er korrekt å bytte dem i butikken eller å gi dem videre?
|
|
|
|
#28 |
|
Audacious
|
Jeg er enig med Katta. Jeg kan gi videre sånt som DVD'er, lydbøker osv. som jeg liker og godt kan tenke meg å gi andre.
|
|
|
#29 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Teller vin og? Da har jeg nok re-gifta mange ganger |
|
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg skjønner ikke den greia med at det er noe "tacky" i å gi i gave noe man selv har fått i gave. Hvis jeg får to like gaver til bursdagen min, for eksempel to eksemplarer av en bok jeg ønsker meg, og jeg vet at en venn av meg ønsker seg den samme boken, så ser jeg virkelig ikke noe galt i å gi den i bursdagsgave til denne vennen. Skulle jeg liksom være forpliktet til å gi bort boken som ekstragave og kjøpe en gave i tillegg? Hvorfor det? Og hvis det er jeg som gir noen en gave, så ønsker jeg jo at de skal få noe av verdi - om den verdien eventuelt er en innsparing på kjøp av gave til noen andre, så er jo det helt greit. Jeg, som giver, ønsker jo å gi min venn/slektning en gave, ikke å gi en "arvegave" til noen helt andre. (Og hva hvis man fikk en hundrelapp i gave, ville det være "tacky" å gi den til noen andre, eller å bruke den til å kjøpe en gave til noen andre? Burde man i så fall "arve den bort" i stedet, slik at man selv ikke fikk noe igjen for den?)
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, det har jeg aldri gjort før. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg ser ikke noe problem med re-gifting av ting som er i ubrutt forpaknig og i en stand slik at det kunne vært levert tilbake i butkken og kjøpt på ny. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jo, atte på vegne av mamma og pappa har jeg gitt videre en gave jeg hadde fått. Pappa har nemlig en bror som flere år på rad gav de sølvplett, og mamma fordrar det ikke. Så et år fikk han noe sølvplett jeg hadde liggende(fått i gave), og året etter fikk han sølvplett som en venninne hadde liggende(også fått i gave). Da ble det slutt på sølvplett. Det var jo "ordentlige" ting for dem som liker sånt.
|
|
|
|
#34 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg er litt (eller ganske mye) nazi på vin |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Padda minnet meg på at jo, det har jeg forresten gjort!
|
|
|
|
#36 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, jeg har aldri re-giftet. Men jeg har fått gave som avslørte seg som regifting da forrige års "til og fra-lappe" lå inni
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?En variant av regifting vi har vært utsatt for noen ganger, er å få uavbestilte bøker fra diverse bokklubber. Ikke alltid like veltilpasset målgruppen.
|
|
|
#38 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Nei, det gjør jeg ikke. Jeg husker ikke sist jeg fikk en gave jeg ikke likte, og ting som er feil i størrelse eller vi har fra før, det byttes.
|
|
|
#39 |
|
www.bomulls.no
|
Du burde ha fått en tilgodelapp på boken, som du hadde kjøpt samme bok for!!
|
![]() |
|
|