Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ticket eller Reima neste vinter for 2/3-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 00:20   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Ticket eller Reima neste vinter for 2/3-åring?

Vi er superfornøyde med ReimaKiddo som vi har i år, men så har jeg begynt å snuse litt på Ticket2Heaven for neste år.

Meninger og erfaringer?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 09:45   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ticket eller Reima neste vinter for 2/3-åring?

Jeg er Ticketfan. De har brukt ReimaTec i de minste størrelsene, siden de har varmeplater i rompa og de minste sitter mer rolig. Men to-åringen fikk Ticket nå i vinter. Tynn, varm og myk så enkel å bevege seg i. Og slitesterk, ikke minst. Veldig fornøyd.

Gammel 06-01-10, 09:55   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sverget til Reima for ungene. De har aldri vært kalde eller våte i de dressene.

Knerten har en trolldress hjemme nå (reima i barnehagen). Den ser god og varm ut, men det er mye mer krunglete å få på ettersom den har løst ullfor inni. Snuppa klarte å kle på seg dressen selv da hun var 2,5. Det kommer ikke knerten til å være i nærheten av å klare med den dressen.

Men jeg skal ikke si et stygt ord om Ticket, for det har vi ikke testet ut.

Gammel 06-01-10, 10:00   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde ReimaKiddo i fjor, og var kjempefornøyd med den ihvertfall. I år har Rabalder en Reimatec som hoveddress og en ticketdress som backup, de er gode de også, men ReimaKiddo virket enda varmere. Nå er det stort sett snørike og tørre vintre her, så dressene har kanskje ikke den store utfordringen i forhold til vanntetthet og slitestyrke.

Gammel 06-01-10, 10:09   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Ticket vårdress og var veldig fornøyd med den. Vinterdressen har jeg ikke prøvd, men mange skryter av de.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:13   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

ReimaKiddo er vel tykkere så derfor den virker varmere. Ticket har ihvertfall vært helt suveren med kulden så langt her på østlandet. Tynn ull, tykk ull og dress så er man varm fra 0 til -15 ihvertfall. Ticket og ReimaTec er jo også vanntette. Det er ikke Kiddo. Ticket er mer slitesterk enn ReimaTec. Hvordan ReimaTec+ er i slitestyrken i forhold til Ticket vet jeg ikke. Synes Reima har priset seg ut av diskusjonen for min del med Tec+.

Gammel 06-01-10, 13:16   #7
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi bor også på østlandet og har kald, tørr vinter. Er veldig fornøyd med ReimaKiddo - vi har ikke babymodellen, men den har varmeplater i rompa.
Er litt skeptisk til fleecen inni Ticket-dressene, jeg kan ikke fordra fleece.
Men tror kanskje vi skal prøve en Ticket-dress bare for å teste den ut.

(ReimaKiddo kjøpte vi på salg i vår for 450,-. Syns ikke den prisen er avskrekkende)

Gammel 06-01-10, 13:28   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har gått fra Reima til Ticket. Er strålende fornøyd. Barnehagen skryter også. (Var ikke misfornøyd med Reima heller, men TTH virker mer vanntett og mer slitesterk i mine øyne.)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:35   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri hatt Reima, så jeg kan ikke uttale meg om den, men årsaken til at vi aldri har hatt det er fordi vi har hatt Ticket i alle år og har aldri hatt noe ønske om å prøve noe annet. Skjønt, vi har prøvd et par Trolldresser, og vært svært misfornøyd med dem. Ticket er gode, varme, vanntette og slitesterke.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:41   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kikket på Ticket, men jeg synes den er tung i forhold til Reima, og jeg liker ikke fôret. Poden på fire år har bare hatt Reimatecdresser, og vi er strålende fornøyd .

Gammel 06-01-10, 13:58   #11
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Har aldri prøvd Reima, men har prøvd Ticket. Virket slitesterk og varm, men de ser ut til å være fryktelig lange i ryggen i forhold til andre dresser?

Og så er Ticketdressene utrolig mye finere enn Reima sine... : overflatisk mor:

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:01   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Har aldri prøvd Reima, men har prøvd Ticket. Virket slitesterk og varm, men de ser ut til å være fryktelig lange i ryggen i forhold til andre dresser?
Og så er Ticketdressene utrolig mye finere enn Reima sine... : overflatisk mor:

Vi har ei lang jente, så det bekymrer meg ikke. (Men ReimaKiddo sitter veldig bra på henne)

Jeg syns også Ticketdressene er kule med "pels" osv., er derfor jeg vil teste dem ut. Også har jeg faktisk aldri hørt noe negativt om dem.

Gammel 06-01-10, 14:04   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Har aldri sett ticket-dresser jeg, hvor selges de egentlig? Jeg er ikke så videre erfren på denne verden, min 16 mnd gamle guttunge har en reimatec høstdress som er litt for stor, med div ulike ulldresser inni for å holde ham varm. Men, han går ikke i barnehagen da, så da styrer vi jo ting litt lettere.

Gammel 06-01-10, 14:32   #14
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aldri prøvd TTH sine dresser,men vurderte den i år til mini.
Endte med Reima da den er mye lettere, synes det var stor vektforskjell på de to dressene.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:36   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi går for reimatec til de minste som er myk å bevege seg i, og reimatec + som er den mer slitesterke, men litt stivere, når de begynner å virkelig boltre seg! Har vært veldig fornøyd til nå

Gammel 06-01-10, 16:29   #16
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Ticket er veldig fine å se på men den "pelsen" er det første som ryker når dressen kommer i hus. Eneste ulempen med Ticket er manglende reflekser. Synes generelt det er lite reflekser på dresser, særlig til barn. Vi bruker jo refleksvest utenpå stortsett, men det hadde vært greit med mye refleks på dressene også. Det kan jo aldri bli for mye av slikt.

Gammel 06-01-10, 16:49   #17
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Ticket er veldig fine å se på men den "pelsen" er det første som ryker når dressen kommer i hus. Eneste ulempen med Ticket er manglende reflekser. Synes generelt det er lite reflekser på dresser, særlig til barn. Vi bruker jo refleksvest utenpå stortsett, men det hadde vært greit med mye refleks på dressene også. Det kan jo aldri bli for mye av slikt.

Må innrømme at jeg aldri har savnet reflekser på dressene. Vi bruker uansett refleksvest ved behov. Jeg vil også tro refleksene slites fort i bruk og vask, slik at de kanskje kan gi falsk trygghet etter en stund.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:11   #18
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en Ticket dress i år, i tillegg til et par andre.
Den finnes ikke tung, akkurat like lett som Reima dressene.
Fleecefor er det heller ikke i den, samme innerfor som Reima har så dressen glir lett på. Dressen er årets modell. Jeg har og en annen Ticket dress liggende som jeg handlet på salget i fjor (ble for stor i år), den er heller ikke tung og har heller ikke fleecefor.

I alle fall. Ticket dressen er brukt mye i vinter, det har vært vått og møkkete så vi hadde ikke greid oss uten. Nå er det iskaldt så jeg kan med hånden på hjertet si at vi virkelig har testet ut dressen i alt fra vått kline vær til iskaldt vær med snø.
Dressen har enda ikke noe synlig slitasje. Den har aldri tatt inn vann.
Jeg elsker jo Nanook men i år får faktisk Ticket et lite pluss som ikke Nanook får.
I 20 minus prøvde jeg å putte ullfleecen til nøstebarn under Nanookdressen. DET funket ikke. Dressen er ganske trang i livet, har ikke reflektert over det før for vi har ikke hatt så mye under.
Så da måtte jeg dra frem Ticket dressen. Og der gikk det strålende med ullfleece under. Dressen er god og vid og det er masse plass til luft selv med ullfleecen under.
Alt i alt elsker jeg Nanooken vår, men på en god andreplass kommer Ticketdressen, uten tvil. Denne erfaringen har jeg etter å i tillegg ha testet Reimatec, Troll, Molo, MiniAture og Refleks.

Gammel 06-01-10, 23:36   #19
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Den finnes ikke tung, akkurat like lett som Reima dressene.
Fleecefor er det heller ikke i den, samme innerfor som Reima har så dressen glir lett på. Dressen er årets modell. Jeg har og en annen Ticket dress liggende som jeg handlet på salget i fjor (ble for stor i år), den er heller ikke tung og har heller ikke fleecefor.

Jeg synes heller ikke tyngden er noe å snakke om. Den er nok litt tyngre enn ReimaTec men tviler på det er merkbart for en to-treåring og oppover.

Men både årets og fjorårets modell har polarfleece inni. I armene og nederst er det samme blanke for som i ReimaTec. Ikke at den fleecen gjør det særlig vanskligere å kle på seg synes jeg. Den luner og varmer. Sikkert derfor Ticket er hakket varmere enn ReimaTec også.

Gammel 06-01-10, 23:37   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Jeg synes heller ikke tyngden er noe å snakke om. Den er nok litt tyngre enn ReimaTec men tviler på det er merkbart for en to-treåring og oppover.

Men både årets og fjorårets modell har polarfleece inni. I armene og nederst er det samme blanke for som i ReimaTec. Ikke at den fleecen gjør det særlig vanskligere å kle på seg synes jeg. Den luner og varmer. Sikkert derfor Ticket er hakket varmere enn ReimaTec også.

Jeg kjøpte en svart dress, med snowboardkjørere på, den har ikke noe fleece altså. Ikke den fra i fjor heller. Den er helt mørk blå med pels på hetta. Snodig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.