|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!
Morsmelk er mer lettfordøyelig, og går fort inn og fort ut. Så ammer man, så må man amme oftere og gjerne om natten for å gi nok. Sånn blir det bare. Får de MME så metter det mer. Samtidig så kan ungen (hvis gitt MME) da sove over perioden man bør amme om natta, for å holde produksjonen ved like, og så får man mindre melk. Ønsker man å amme om dagen, kan det derfor være lurt å også amme litt om natten.
Det skal vel justere seg etter hvor mye barnet ammes, og om det ammes om natten. Å amme om natten stimulerer til å holde produksjonen oppe. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Det kunne jeg også ha funnet på å spørre om... Til noen som ammer årsgamle unger og oppover. Ikke spørre sjokkert og forarget altså, men mer fasinert. Litt sånn interessert i hvor mye og hvor ofte og om det går glatt. Sikkert på grunn av at lengste jeg har klart å amme noen av mine er ni måneder, de har rett og slett mistet interessen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg er veldig for amming!
Sist redigert av goldnugget : 08-01-10 kl 13:00. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, ikke sant. Så lenge det er på dagtid man må amme ofte er det jo ikke noe.
|
|
|
#25 |
|
nju nja njo
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Vesla mi var både lita og urolig, så selvsagt måtte jeg ha både for lite melk og dårlig kvalitet på den.
|
|
|
#26 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Eldstemann var en supertykk baby, 2,7 kg ved fødsel, 12 kg da han var 6 mnd, det på bare pupp ! Da fikk jeg "kjeft" både av helsesøster og andre voksne damer om at han fikk for mye pupp.
|
|
|
#27 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Det motsatte av ammepress!Bitty!
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Da min eldste sønn var åtte uker gammel fikk jeg beskjed av min daværende svigermor om å sette meg på et soverom for å amme, for "det der" var bare såååå ekkelt, og drev vi virkelig på med det der ENDA? :dåner: |
|
|
|
|
|
#30 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Lillebror fikk pupp til han var litt over 2 år. Kun på kveldstid. Jeg tilbød han ikke, men han etterspurte selv. Den bittelille skvetten mettet nok ikke noe særlig, så det var nok like mye kosen og vanen. Da vi reiste på ferie, spurte han ikke mer etter pupp, så da ble det slutt. Så det går an å opprettholde litt melk selv om man ammer lite.
|
|
|
#31 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det motsatte av ammepress!Dette er en gammel tråd men jeg drar den opp igjen. Godt å se at flere har opplevd dette. Det minste barnet vårt bikket nylig fire måneder og det er en god stund siden første person begynte å kommentere at barnet nå vel snart måtte begynne med grøt(hvorfor i all verden er det nødvendig når jenta legger fint på seg?). I begynnelsen fikk jeg mange kommentarer på at jeg ammet for mye, vel min opplevelse av å amme mye de to første månedene er at jeg hele veien har hatt mye melk og hun har faktisk ikke hatt noen økedøgn.
|
|
|
#32 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Åjada, fra en i familien som vet alt, kan alt og uttrykker sine meninger ustanselig. Mini ammet jeg til han var 16 mnd, og det var jo pokker ikke rart den stakkar'n var mammadalt som lå ved puppen i tide og utide - skal se han kommer til å bli en "stakkar". Det er vel ikke denne personen i familien jeg omgås mest og har de beste samtalene med, vi klarer oss sammen i 10 minutter, da freser somregel jeg.
|
|
|
#34 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Det motsatte av ammepress!Med de to eldste var det mye mas, med nummer tre og fire gidder ingen å si noe. De vet jo at jeg er slik rar mamma som ammer mye og lenge. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Det motsatte av ammepress!Mine var urolige i magen i 6 uker og 11 uker, kolikk hos yngste. Eldste ble rolig etter noen kiropraktor behandlinger, det var noe å behandle. Den yngste var det ingenting å behandle.
|
|
|
|
#36 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Det motsatte av ammepress!Nei, det har vært svært lite, gitt. Enda jeg ammet begge to til de var godt over to år, offentlig og greier. Men da jeg ammet ute blant folk, hadde jeg stort sett blikk og fokus festet på barnet, så jeg hadde nok ikke merket om det ble slengt noen stygge blikk etter meg.
|
|
|
#37 |
|
guru advisor
|
Sv: Det motsatte av ammepress!- Mat nå igjen? I min tid var det hver 4.time. La ungen skrike litt. God lunger, osv. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ringskrømt
|
Sånn er mamma også. Hun kan kritisere meg for det, men skryte til andre om akkurat det samme.
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Sv: Det motsatte av ammepress!Manglende kunnskap hos helsepersonell har vært ett problem i fht mine ammeperioder, i allefall. Du skal jaggu være motivert og tykkhudet når du som nybakt førstegangsmor med baby på nyfødtintensiven ønsker å få amme barnet blir dratt i puppene og får beskjed om at "med sånne pupper kan du bare glemme å amme!"
|
|
|
#40 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Gjett om jeg fikk høre den. :dån:
|
![]() |