|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Til tider frustrert...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det motsatte av ammepress!I lys av "ammepress"-tråden og negative opplevelser...stiller jeg spörsmål om noen som ammet sine barn opplede noe negativt FORDI de ammet?
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Mamma var hele tiden god på å fortelle meg at det var min egen feil at ungene mine ikke sov natten gjennom, for bare pupp var ikke nok. Jeg vet ikke om hun hadde rett, men jeg ville faktisk amme. Med knerten så sovnet både jeg og ham umiddelbart etterpå, så da var det hele veldig uproblematisk i tillegg. Hun fortalte meg også at jeg godt kunne begynne med fast føde fra ungene var omtrentlig 3 måneder.
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Ja, jeg ammet ham for mye om dagen, for mye om natten, for lenge om gangen, for lenge totalt, og hvem vet hva.
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg ble kritisert for at jeg ammet for ofte, og mange føyset av at jeg ikke ville gi ham MME og gå ut med venner fra han var bitteliten. Mange syns også at det var ekkelt at jeg ammet i 19 måneder, og at jeg gjorde det i offentlighet, til tross for at jeg gjorde det veldig diskret. Endel av de andre mødrene på barnsegruppa mi syns jeg heller burde prøve å roe ham med smokk enn med puppen, til tross for at det funket skikkelig dårlig på deres egne barn, som vrælte konstant, mens min var fornøyd og blid.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Nei heldigvis ikke. Nå var jeg en eksepsjonell melkeku da (les: for mye melk og spreng 24-7 i lange perioder), og hadde en utrolig rolig og tilfreds unge som sov hele natta veldig tidlig. Jeg tror ikke det skyldes kun at amminga gikk bra, men jeg tror det var en del andre rundt som tenkte det.
![]() |
#7 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Var ikke mye mas, men svigersfamilien syns det var på tide at vi sluttet da hun var 10mnd gammel. Hun ble ammet til hun var 18mnd.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg har fått veldig mange komentarer, og har flere ganger måttet forsvart hvorfor jeg har valgt å amme så lenge som jeg gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Ikke så mye når de var spedbarn men nå hører jeg veldig mye negativt fra arbidskolleager for å amme jenta mi på 15,5 mnd. Kjempeslitsomt å hele tiden skulle forsvare hvorfor man velger å opprettholde ammingen også etter at hun fylte 1 år.
![]() |
#10 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Ja det har jeg opplevd fra flere hold med alle tre barna og har like glatt ignorert alt sammen. Litt irriterende til tider men jeg har ikke latt meg påvirke av det, heller latt meg fasineres av at folk gidder å bry seg med det utroligste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg fikk høre at jeg ammet for mange ganger i løp av en dag. Og personen ville ikke høre på meg når jeg prøvde og fortelle om økedøgn.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Ikke da han var baby, men det er ikke så mange som skjønner at jeg ikke forlengst har avsluttet, han er jo snart 17 mnd gammel. Vel, jeg ammer fortsatt. Men har sluttet å gjøre det "i offentlighet" da, det er stort sett bare ved leggetid og på morgenen (og ehh, stadige tilbakefall på natta...men det er ikke noe jeg forteller til så mange... for da får jeg nok høre det ja...)
![]() |
#13 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Min største kritiker var moren min. For lite melk var gjengangeren. Fra dag 3. Hennes personlige rekord i amming, med to barn, er 14 dager. Kanskje derfor? Ellers fikk jeg samme "fine" kommentar fra eksen som Allium; vi stilte mer likt om vi gikk over til flaske |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Ikkje da dei var små, men fekk nokre kommentarar om eg ikkje skulle slutte snart da dei vart litt større. Amma til dei var 2 år. Det var ikkje fra dei næraste eg fekk kommentarar.
![]() |
#15 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Har fått mange kommentarer, ja.
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg ammet alle til cirka et år. Ikke veldig lenge, altså. Jeg fikk ikke høre noe særlig, eller jeg lukket ørene, jeg er flink til det. Noen kommentarer på at jeg gadd, liksom. Ingen maste på MME etter å ha prøvd å gi det selv, samtlige av barna hadde noe voldsomt med styrtgulp hver gang de fikk noe som ikke var helt naturlig føde (MME, kjøpegrøt, ferdigmiddager). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Eh ..... dette kunne jeg finne på å spørre om uten å mene noe som helst negativt om amming. Med snuppa gikk jeg nemlig tom da hun begynte å spise mye fast føde. Da hun var 11 måneder ville ikke hun die mer. Det var sikkert flere grunner, men det virket ikke som det var så mye å hente heller.
![]() |
![]() |
#18 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Jeg hadde en konflikt med ekstremt uproffe sjef om ammepermisjon, og fikk såpass krasse kommentarer (hun irriterte seg villt over at jeg valgte å amme så lenge, og i tllegg ta ut ammeperm til hun var 1,5år). Jeg holdt på å vri huet av dama på et møte som hun tromlet sammen, der hun tydelig trodde hun skulle få tatt rotta på meg o gamme-permen. Men den gang ei.
![]() |
#19 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Det motsatte av ammepress!Ja, hva er det med dette grøtmaset?
![]() |
![]() |
#20 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Det var flere som spurte. Men, det var mere et overrasket spørsmål enn negativt, altså. Nesten utrolig at jeg frivillig ammet enda.
![]() |
|
|