Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Festrøyker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 13:49   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festrøyker

Jeg har vært på mange innerøykefester, men da er 100 % av de deltagende røykere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 13:53   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var på innerøykefest for to uker siden, vil tro 2/3 av selskapet røkte. Det var mildt sakt ubehagelig for en kvalm og gravid ikke røyker.
Både mannen og jeg hostet skikkelig om morgenen, alle klær vi hadde hatt på oss måtte på vask eller luftes. Jeg kan virkelig ikke skjønne hva folk skal røyke inne for, særlig ikke når ikke alle røyker.

Gammel 26-01-10, 14:21   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er poenget med å festrøyke? Når man er så heldig at man ikke er avhengig av dritten hver dag, kan man vel like gjerne kutte ut helt i håp om å få rosa lunger igjen?

Det var det jeg fant ut og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 15:02   #44
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var bare litt nysgjerrig jeg på om alle definerer festrøyking likt. Bare de ikke røyker inne, eller blåser røyk i ansiktet mitt eller skal prøve å kysse meg () er det egentlig hipp som happ hva røykere gjør.

Gammel 26-01-10, 17:47   #45
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, men i min bok stiller en kake i festlig lag og røyk i to helt forskjellige kategorier.

Fest med KAKE som hovedattraksjon, er mer selskap enn festfest i mine øyne, og for meg er det derfor ikke naturlig å kose seg med kake og røyk f.eks i en dåp eller i et 60-årslag.

Litt mer hæla i taket bør det være

Gammel 26-01-10, 20:35   #46
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Fest med KAKE som hovedattraksjon, er mer selskap enn festfest i mine øyne, og for meg er det derfor ikke naturlig å kose seg med kake og røyk f.eks i en dåp eller i et 60-årslag.

Litt mer hæla i taket bør det være

må si meg enig. Jeg forbinder ikke ordet "fest" med kake. Men røyk derimot, oh yes

Ser det er forskjellige måter å definere festrøyker på og dette er jo veldig individuelt. Men selv om det kan gå flere uker / mnd mellom hver gang jeg røyker så ser jeg på meg selv som avhengi av røyk på samme måte som folk som røyker til hverdags. Som påpekt i tråden, hvorfor gidde røyke så sjelden hvis man da ikke er avhengi? Jeg virkelig HATER det faktum at jeg ikke kan slutte for godt, men så lenge det er helt umulig for meg å la være å røyke når er på "fest" eller i festlige lag så ser jeg på meg selv som avhengi (trist faktum).

Gammel 26-01-10, 20:37   #47
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Livet er en fest.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:49   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Livet er en fest.

Indeed.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:59   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg festrøyker mer enn gjerne. Det faller i samme kategori som mye annet unødvendig, jeg er da ikke avhengig av alkohol heller, men nyter det gjerne. Jeg har vel i snitt festrøyket 4-5 ganger i året de siste ti årene, nå etter at jeg fikk barn enda sjeldnere (rett og slett fordi jeg sjeldnere fester. )

Jeg sluttet å røyke på vanlig vis (les: hver dag) for ti år siden, og føler meg ikke i nærheten av tilbakefall.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:42   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg røykte fast noen år frem til jeg var 20, sluttet i 6 år, begynte igjen, sluttet igjen og festrøykte i noen år. Det gikk fint, men etterhvert ble det sånn at "livet var en fest" og at jeg til og med røykte hjemme, aleine, i verandadøren. Da var det nok, og jeg kuttet det ut. Siste gang jeg prøvde var en eneste liten sigarett på fest i høst, da ble jeg ufattelig dårlig, så nå er jeg kurert. Men hvis en klarer å holde det til festrøyking, er vel ikke det så mye verre enn andre uvaner en kan ha, synes jeg. Jeg bare fikk nok selv.

Innerøyking er en uting og bør absolutt unngås, jeg er heftig og begeistret tilhenger av røykeloven!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.