|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...
Hehe, nei si det. Det spørsmålet har jeg spurt flere ganger om selv i denne tråden. Men det lar seg ikke svare på, så det vet jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her hadde varsellampene blinket illrødt... selv om det alltid er to sider av en sak, og to parter i et forhold som inneholder barn, så synes jeg det lukter litt småsvidd her...
|
|
|
#123 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
heimføing
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ......................... Sist redigert av -ea- : 08-02-10 kl 23:42. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Min eks er unnasluntrer. Jobbet som kontaktør kun for å slippe bidrag. Det straffer seg.
|
|
|
#126 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Jeg håper og tror jeg hadde skygget banen veldig fort.
|
|
|
#127 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den skjønte jeg ikke - får de hver især bidrag av staten på over en halv million hver måned ?
|
|
|
#128 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Nei og ja.
|
|
|
#129 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Så når man får vite dette er man altså allerede forelsket og samboer...Jeg hadde blitt veldig skuffa og skeptisk. Det er vanskelig når man allerede har forelsket seg, men jeg tror ikke jeg hadde stolt på ham lenger og dermed hadde forholdet raknet og vært over etter kort tid.
|
|
|
#130 |
|
Passiv
|
Er det slik at når barna da er myndige så får de det manglende bidraget? Det har jo den andre forelderen lagt ut for gjennom årene. Tar de utgangspunkt i at bidragsmottager da har latt barna gå uten de tingene de trenger da eller? |
|
|
|
#131 |
|
Passiv
|
Hm. |
|
|
|
#132 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det også. Hvis det offentlige har forskuttert penger, blir det også gjeld til dem. Men det offentlige forskutterer sjelden hele bidraget, resten blir gjeld til barnet.
|
|
|
#134 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Jeg tror ikke at man kan undervurdere hvor godt enkelte mennesker kan lyve, og mange av dem er også selv helt overbevist om at de snakker sant. En god venninne av meg flyttet sammen med en veldig sjarmerende mann, og han hadde veldig gode grunner i halvannet år på at han ikke betalte noen ting til fellesskapet. Eksen hans var et ordentlig hespetre, og det skjønte vi alle sammen. Nå er venninnen min verdens største hespetre, så klart, etter at hun kastet ham ut. Jeg er 100 % sikker på at hans nye samboer tror ham. Og jeg er sikker på at jeg hadde trodd ham selv.
|
|
|
#135 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Ja, det stemmer. Og det tas ingen hensyn til hva de har gått glipp av.
|
|
|
#136 |
|
geskjeftig
|
Jeg er sikkert av de som oppfattes som ordentlig fordomsfull i forhold til bidragsgjeld, så jeg må bare få presisere at jeg evner å utvise skjønn. Om jeg ble sammen med noen med slik, måtte det en forklaring til. En liten gjeld, som man jobber med å betjene, er noe helt annet enn mye bidragsgjeld. Da skal det svært mye til før forklaringa var god nok. Bidragsgjeld av en viss størrelse tar det tid å opparbeide seg, altså. Jeg oppfatter det som et relativt stort hull i en persons personlige moral å bevisst forsøke å snyte ungene sine for bidrag ved å ikke selv sørge for justering av bidrag i forhold til inntekt.
|
|
|
#137 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel...
Får han se barnet? Er han åpen for å dele omsorgen og utgiftene? Er hun med på privat avtale? Mange løse tråder her, litt kategorisk å slenge ut den forutinntatte gørra det før du vet mer.
|
|
|
#138 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Nei, det du sier der spiller ingen rolle. Det er ingen løse tråder her i forhold til mitt utsagn der.
|
|
|
#139 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Gjelder det begge veier? Ville man hoppet rett i halmen med en drømmeprins som hadde nedsablet sin ex i retten og tilkjempet seg omsorgen den veien? For det er jo den veien de fleste menn må gå om man ikke oppnår frivillige løsninger eller ønsker å ha hoveromsorg for barnet/barna.
|
|
|
#140 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Begge veier? Du er jo lavpannet, så jeg tror du er helt på villspor.
|
![]() |
|
|