Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du hadde vært singel ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 20:49   #101
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du hadde vært singel ...

Jeg ville ha holdt meg langt borte fra en slik mann.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:50   #102
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, hadde jeg aldri giftet meg uten særavtaler og the works, men det er fordi jeg har lært. Kind of the hard way.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:00   #103
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, hadde jeg aldri giftet meg uten særavtaler og the works, men det er fordi jeg har lært. Kind of the hard way.

Jeg har ikke lært noe særlig, egentlig, og kommer garantert til å ha samme avtaler og ordninger i forhold til eiendeler og økonomi neste gang jeg går inn i et forhold. Alt mitt er ditt, alt ditt er mitt, all gjeld er felles, penger og ting er bare penger og ting, vil du ta ifra meg alt så er det fullt mulig, men ikke gjør det. Da blir jeg lei meg.

(Vi hadde samboeravtale og testament og slikt altså, men esensen i den var vel egentlig det der)

Gammel 30-01-10, 21:05   #104
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Altså, jeg vil gjerne vite hvor mange er inne som krevde full oversikt over mannens økonomi før de flyttet sammen med ham og fikk barn sammen.

Det er ikke det at jeg er uenig med deg i at man BURDE gjøre det, men i praksis har jeg da sett folk ramle inn i samboerskap med langt mindre forkunnskap enn det...

Skal jeg være helt ærlig synes jeg mange i denne diskusjonen er veldig PK og fornuftig kontrollerte. Er det ingen som i det hele tatt kunne forestille seg at de kunne gjøre en eneste dum og lite veloverveid ting her i livet

Jeg ser jo at folk gjør det. Men etter at min mor flyttet sammen med min far, igjen (long story, gift, skilt, samboere, skilt igjen) og ble totalt RÆVKJØRT økonomisk, så kunne det ikke falle meg inn i måneskinn å ikke ha alle papirer på borde. Kall det kontrollert og PK og hva du vil, men jeg er faktisk ikke så dum at jeg ikke kan lære av ting.

Gammel 30-01-10, 21:07   #105
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Men herremin da damer
Dere VET jo ikke om denne damen, er klar over at han ikke "bevisst utelater" ungen sin. Sier ikke HI at eksen forteller at han ikke FÅR ha kontakt da? Man kan da ikke si at "jeg ville ikke ha inngått forhold med noen jeg visste ikke ivaretok sitt barn" etc etc.... Man går utfra at damen vet alt, og er klar over at mannen driter i ungen sin (stygt sagt) og ikke betaler bidrag fordi han ikke gidder. DET fremkommer ikke i innleggene til Hi, slik JEG leser dem

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:10   #106
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Særavtale hjelper lite i denne sammenhengen. Eller ville du ha giftet deg med han, tross bidragsgjeld - bare dere hadde særavtale? (jada, useriøst)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ser jo at folk gjør det. Men etter at min mor flyttet sammen med min far, igjen (long story, gift, skilt, samboere, skilt igjen) og ble totalt RÆVKJØRT økonomisk, så kunne det ikke falle meg inn i måneskinn å ikke ha alle papirer på borde. Kall det kontrollert og PK og hva du vil, men jeg er faktisk ikke så dum at jeg ikke kan lære av ting.

Men da tar du utgangspunkt i dine egne erfaring, og det er bra du lærer. Men man kan ikke forvente at alle andre har samme erfaringen og dermed tenker likt. Det blir for kortsynt etter min mening.

Gammel 30-01-10, 21:12   #107
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kortsynt? Jeg har en mening. Den meningen er, som dine meninger, basert på erfaringer. Og derfor er jeg kortsynt? Det er det dummeste jeg har lest her i dag.

Gammel 30-01-10, 21:12   #108
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, useriøst, LiKa. Jeg svarte mtp. å kjenne sin forlovedes økonomiske situasjon. Det kunne sikkert kommet enda klarere frem.

Gammel 30-01-10, 21:15   #109
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, jeg vil gjerne vite hvor mange er inne som krevde full oversikt over mannens økonomi før de flyttet sammen med ham og fikk barn sammen.

Men jeg har aldri ramlet inn i noe samboerskap heller.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:17   #110
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg har ramlet inn i et samboerskap, men da var jeg 17 og ikke full så smart som nå. Men ikke barn, giftemål eller viktige ting var involvert.

Gammel 30-01-10, 21:17   #111
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lureste er selvsagt å gifte seg med en skoleelev uten inntekt. Da finnes det ingenting økonomisk å ha oversikt over.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:18   #112
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke det at jeg er uenig med deg i at man BURDE gjøre det, men i praksis har jeg da sett folk ramle inn i samboerskap med langt mindre forkunnskap enn det...

Skal jeg være helt ærlig synes jeg mange i denne diskusjonen er veldig PK og fornuftig kontrollerte. Er det ingen som i det hele tatt kunne forestille seg at de kunne gjøre en eneste dum og lite veloverveid ting her i livet

Ja, jeg hadde altså det. Jeg tenkte ikke så nøye over det i forkant, kanskje, all den tid jeg da var barnløs og ikke eide nåla i veggen, men fikk det rimelig kjapt, og lenge før det kom på tale å gifte seg eller sette barn til verden.

Som aC sier, så kan det hende folk lyver. Det kan man ikke gardere seg mot. Det kan hende de har gjeld som ikke dukker opp på selvangivelsen eller i annen skriftlig form. Det kan hende min mann har narkogjeld til den jugoslaviske mafiaen uten at jeg vet det (). Men jeg sjekka det som sto i min makt, ikke fordi jeg har dårlig erfaring selv, men fordi det virket som det mest opplagte å gjøre om man har orden i papirene selv.

At akkurat dette er en kjepphest hos meg, og noe jeg gjerne misjonerer, betyr ikke at jeg ikke gjør lite overlagte og fryktelig dumme ting i ny og ne. Men svært sjelden i forelskelsesrus, og enda sjeldnere med sparepengene til meg eller sønnen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 30-01-10 kl 21:22. Årsak: ETA: Joda, før vi flyttet sammen.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:20   #113
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Men herremin da damer
Dere VET jo ikke om denne damen, er klar over at han ikke "bevisst utelater" ungen sin. Sier ikke HI at eksen forteller at han ikke FÅR ha kontakt da? Man kan da ikke si at "jeg ville ikke ha inngått forhold med noen jeg visste ikke ivaretok sitt barn" etc etc.... Man går utfra at damen vet alt, og er klar over at mannen driter i ungen sin (stygt sagt) og ikke betaler bidrag fordi han ikke gidder. DET fremkommer ikke i innleggene til Hi, slik JEG leser dem

Damen vet at mannen ikke har kontakt med ungen sin, og jeg regner med hun legger merke til at han ikke jobber så hardt med å få det heller?

Jeg er ikke særlig barnekjær, så jeg jublet ikke akkurat over at exbo hadde en datter da jeg traff ham. Men vi ble sammen (og da var jeg 22), og jeg skjønte raskt hvordan ting var mellom han og mamman til Stesnuppa. Jeg så at selv om Exbo oppriktig mente at han ikke fikk se datteren sin, så var det egentlig ikke helt sånn. Men han gjorde ting på en slik måte at det var vanskelig for mamman å finne en løsning på samværet.
Og andre veien også. Mamman til Stesnuppa mente oppriktig at Exbo ikke ville se datteren sin, siden han gjorde slik og slik. Det var selvsagt ikke riktig, men kriteriene fra mamman for samvær var slik at Exbo ikke fant noen løsning på de kravene.
Så alt gikk begge veier, og begge var ikke et øyeblikk i tvil om at de oppfattet situasjonen helt riktig.

Og jeg forventer vel egentlig at når man har blitt voksen så skal man kunne analysere og vurdere litt de fakta man blir presentert for. Og vedkommende som presenterer fakta trenger ikke å lyge bevisst en gang, noen ganger er ikke fakta sann uansett.

Om en mann i voksen alder sier at han ikke får se barnet sitt fordi exen er en drittkjerring, så hadde jeg vel tvlt litt på voksenheten til denne personen uansett.

Gammel 30-01-10, 21:20   #114
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Kortsynt? Jeg har en mening. Den meningen er, som dine meninger, basert på erfaringer. Og derfor er jeg kortsynt? Det er det dummeste jeg har lest her i dag.

Nei, jeg mente ikke at dine meninger er kortsynte. Meninger er bra, og du har dine, jeg har mine. Jeg mente at det ikke alle som har dine erfaringer, og slik er det bare.

Ja, useriøst, LiKa. Jeg svarte mtp. å kjenne sin forlovedes økonomiske situasjon. Det kunne sikkert kommet enda klarere frem.

Oi, her er det visst dødseriøst....
Jeg skrev, useriøst, fordi jeg så den kommentaren kunne tolkes. Og det var ikke akkurat vondt ment

Gammel 30-01-10, 21:21   #115
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nek.

Gammel 30-01-10, 21:22   #116
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Damen vet at mannen ikke har kontakt med ungen sin, og jeg regner med hun legger merke til at han ikke jobber så hardt med å få det heller?

Jeg er ikke særlig barnekjær, så jeg jublet ikke akkurat over at exbo hadde en datter da jeg traff ham. Men vi ble sammen (og da var jeg 22), og jeg skjønte raskt hvordan ting var mellom han og mamman til Stesnuppa. Jeg så at selv om Exbo oppriktig mente at han ikke fikk se datteren sin, så var det egentlig ikke helt sånn. Men han gjorde ting på en slik måte at det var vanskelig for mamman å finne en løsning på samværet.
Og andre veien også. Mamman til Stesnuppa mente oppriktig at Exbo ikke ville se datteren sin, siden han gjorde slik og slik. Det var selvsagt ikke riktig, men kriteriene fra mamman for samvær var slik at Exbo ikke fant noen løsning på de kravene.
Så alt gikk begge veier, og begge var ikke et øyeblikk i tvil om at de oppfattet situasjonen helt riktig.

Og jeg forventer vel egentlig at når man har blitt voksen så skal man kunne analysere og vurdere litt de fakta man blir presentert for. Og vedkommende som presenterer fakta trenger ikke å lyge bevisst en gang, noen ganger er ikke fakta sann uansett.

Om en mann i voksen alder sier at han ikke får se barnet sitt fordi exen er en drittkjerring, så hadde jeg vel tvlt litt på voksenheten til denne personen uansett.

Jo, men så spørs det hvor mye det er oppi boksen til denne dama da. (stygt sagt) I dette tilfellet syns jeg at krake søker make, virker å passe fint.

Gammel 30-01-10, 21:22   #117
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Nek.

Helt ok !

Gammel 30-01-10, 21:23   #118
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

LiKa: Kan du slutte å poengtere når du er vill og gal og sier noe stygt?

Gammel 30-01-10, 21:24   #119
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

LiKa: Kan du slutte å poengtere når du er vill og gal og sier noe stygt?

Tja.............

Gammel 30-01-10, 21:26   #120
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jo, men så spørs det hvor mye det er oppi boksen til denne dama da. (stygt sagt) I dette tilfellet syns jeg at krake søker make, virker å passe fint.

Hvordan vet du det? Hvem vet hva slags storyer hun har blitt foret med av fyren?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.