|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...
Ja, om han mot formodning skulle hatt omsorgen og klasket bidragskravet på bordet hos henne..ikke vet vi om det er aktuelt her eller om det i det hele tatt er noe ønske. Eneste måten å finne ut dette på er å å ta tak i ham med ildtang bli mer kjent med fyren.
|
|
|
#142 |
|
Møllspist fletthurpe
|
for min del så syns jeg det er viktigst at har man et barn, så stiller man opp for det barnet rett og slett. med seg selv, samvær, tid... ikke nødvendigvis kun penger. Men siden ikke det er et alternativ her, siden han nekter å ha noe å gjøre med sitt lille avkom så skal han fanken meg betale det nav har sagt han skal betale også. Han fikk nettopp avslag på søknad om ettergivelse av bidragsgjelden, så nå måtte han finne på noe nytt da, for å kjøpe seg litt tid. Altså, å begynne å rote med dna-tester og blablabla.. Det er så hjernedødt at jeg dåner meg rundt.
|
|
|
#143 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Det er ikke poenget. Det er mye man må eller skal eller vil. Men når alt kommer til alt, så er det umulig å vite noe om hvilken part som gjør hva og hvorfor. Det eneste statiske her er at barn = økonomisk støtte.
|
|
|
#145 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...At fedre ønsker DNA-test er igrunn greit nok, det har jo skjedd her i verden at det har skjedd glipper, men når farskapet er godt plassert er det bare å begynne å betale. Dette er igrunn en ganske vanskelig sak å forholde seg til på mange måter, men en foreldre som skal betale bidrag, som ikke gjør det, har jeg ikke høyeste tanker om. Har man f.eks ikke jobb, så blir bidraget satt ned, så jeg kan ikke på stående fot komme på en god grunn til at en skal samle seg opp masse bidragsgjeld.
|
|
|
#147 |
|
|
Det hjelper egentlig fint lite - så lenge det er endringer i inntekt - eller samvær, på begge sider, så kan man søke om å få endret barnebidraget. Og da skal det etterbetales til søknadsdato pluss gebyret på 860,-
Jeg har nettopp sjekket regelverket på dette, og der står det ganske svart på hvitt at NAV ikke har mulighet til å kreve tilbake bidrag utover søknadsdato med mindre det er veldig spesielle forhold som ligger bak. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Kunne nok blitt forelsket, men etter å ha hørt mer om denne mannens liv, så tror jeg at jeg hadde fått litt mer avsmak. Kunne ikke tenke meg å bli sammen med en mann som ikke aktivt jobbet for å ha kontakt med barnet sitt. Dersom moren var en drittkjerring, hvorfor vil han at barnet skulle være hos henne? Denne mannen skjuler nok mer enn han sier...
|
|
|
#149 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som ikke brydde seg det spøtt om barnet sitt. Aldri.
|
|
|
#150 |
|
Passiv
|
Dette tenker jeg er essensen i min mening om denne saken. |
|
|
|
#151 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Kanskje er bm en drittkjerring, som han sier. Men hvorfor ikke betale for barnet sitt? Om moren er en udugelig dritt, vil kanskje barnet vokse opp med å høre at far ikke ville betale. Hvor lurt og snilt er det? Mot barnet? Man kan ikke forvente at andre er overmennesker, men bitre personer har jeg lært å styre unna. De stjeler energi fra deg. Ville vært særs skeptisk, om jeg var deg. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Passiv
|
Ting tar tid, det er sikkert. |
|
|
|
#153 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvis du hadde vært singel ...BF kan godt syns BM er en skikkelig kjerring men skal det gå utover barnet?
|
|
|
#154 |
|
ekstremt trøtt
|
Den er ikke borte. Jeg søkte, fikk svar, klagde da NAV ikke hadde klart å ta med dokumentasjonen om barnepass, fikk svar, klagde igjen da far ikke hadde levert inntektsopplysninger. Fikk beskjed om at svartiden på klager er 6 mnd, men de har ikke mulighet til å overholde fristene. Hvis jeg får svar innen 12 mnd er jeg heldig.
|
|
|
#155 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde vært singel ...Her har vi en av dem som har tatt regningen for noen:
|
![]() |
|
|