Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du hadde vært singel ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 00:42   #141
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Hvis du hadde vært singel ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Begge veier? Du er jo lavpannet, så jeg tror du er helt på villspor.

Ja, om han mot formodning skulle hatt omsorgen og klasket bidragskravet på bordet hos henne..ikke vet vi om det er aktuelt her eller om det i det hele tatt er noe ønske. Eneste måten å finne ut dette på er å å ta tak i ham med ildtang bli mer kjent med fyren.

Gammel 03-02-10, 00:58   #142
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Man har barn, man betaler for barnet. Enkelt.

for min del så syns jeg det er viktigst at har man et barn, så stiller man opp for det barnet rett og slett. med seg selv, samvær, tid... ikke nødvendigvis kun penger. Men siden ikke det er et alternativ her, siden han nekter å ha noe å gjøre med sitt lille avkom så skal han fanken meg betale det nav har sagt han skal betale også. Han fikk nettopp avslag på søknad om ettergivelse av bidragsgjelden, så nå måtte han finne på noe nytt da, for å kjøpe seg litt tid. Altså, å begynne å rote med dna-tester og blablabla.. Det er så hjernedødt at jeg dåner meg rundt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 00:59   #143
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke poenget. Det er mye man må eller skal eller vil. Men når alt kommer til alt, så er det umulig å vite noe om hvilken part som gjør hva og hvorfor. Det eneste statiske her er at barn = økonomisk støtte.

Gammel 03-02-10, 01:01   #144
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Absolutt enig i det.

Gammel 03-02-10, 09:40   #145
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

At fedre ønsker DNA-test er igrunn greit nok, det har jo skjedd her i verden at det har skjedd glipper, men når farskapet er godt plassert er det bare å begynne å betale. Dette er igrunn en ganske vanskelig sak å forholde seg til på mange måter, men en foreldre som skal betale bidrag, som ikke gjør det, har jeg ikke høyeste tanker om. Har man f.eks ikke jobb, så blir bidraget satt ned, så jeg kan ikke på stående fot komme på en god grunn til at en skal samle seg opp masse bidragsgjeld.

Kanskje at man venter på å svar på DNA-testen? I de jeg har hørt om som har gjort det, har ungen vært nyfødt, gutta uten jobb og det har vært ett svar 6 mnd etter testen var tatt. Har igrunn ikke hørt om voksne som ber om DNA-test.

Gammel 03-02-10, 10:29   #146
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke klart å bli forelska i en sånn person tror jeg. Ikke greit, enten er det for lite, ellers så er det for mye.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:34   #147
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp, så det må være papirer på endring. Og jeg mener at om BM søker om forhøyet bidrag på grunn av whatever så må ikke BP betale tilbake så lenge han ikke har gjort noe galt.BM kan jo søke for forhold i sitt liv som BP ikke råder over.

Det hjelper egentlig fint lite - så lenge det er endringer i inntekt - eller samvær, på begge sider, så kan man søke om å få endret barnebidraget. Og da skal det etterbetales til søknadsdato pluss gebyret på 860,-
Siden NAV tar alle evigheter på å behandle sånne saker kan det bli en fin liten sum som man forventes å betale umiddelbart etter vedtaket.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg vet ikke om reglene er endret siden jeg søkte om endring for to år siden, men da kunne man skrive datoen tilbake i tid på søknaden. Jeg gjorde ikke det fordi jeg syns ikke det ble riktig, men jeg blir rimelig forbanna om ikke han må betale fra den datoen jeg søkte. Jeg har nå ventet i 2 år på å få fastsatt bidraget og det er da ikke mer riktig at det skal gå utover meg/ungene?

Jeg har nettopp sjekket regelverket på dette, og der står det ganske svart på hvitt at NAV ikke har mulighet til å kreve tilbake bidrag utover søknadsdato med mindre det er veldig spesielle forhold som ligger bak.
Men han må i følge loven betale fra den datoen du søkte.
Men kanskje du skulle sjekket om saken er blitt borte for dem - 2år er jo urimelig lang tid? Jeg fikk beskjed fra NAV sentralt om at "mine" 6mnd p åtilsvarende sak allerede var uvanlig lenge.
Og du risikerer vel at den lange tiden blir brukt som grunn til at han ikke skal etterbetale...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 11:18   #148
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne nok blitt forelsket, men etter å ha hørt mer om denne mannens liv, så tror jeg at jeg hadde fått litt mer avsmak. Kunne ikke tenke meg å bli sammen med en mann som ikke aktivt jobbet for å ha kontakt med barnet sitt. Dersom moren var en drittkjerring, hvorfor vil han at barnet skulle være hos henne? Denne mannen skjuler nok mer enn han sier...

Gammel 03-02-10, 11:19   #149
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som ikke brydde seg det spøtt om barnet sitt. Aldri.

Gammel 03-02-10, 11:25   #150
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som ikke brydde seg det spøtt om barnet sitt. Aldri.

Dette tenker jeg er essensen i min mening om denne saken.

Hadde jeg kommet borti en mann som snakket nedsettende om sitt/sine barns mor hadde jeg rygget. Det er tross alt slik at man bør kunne stå inne for sine ukloke valg (få barn med feilt menneske), men fremdeles omtale vedkommende som var god nok til å få barn med på en ok måte. Barn som blir utelatt fordi foreldrene ikke snakker sammen eller hvor den som skal betale bidrag ikke betaler eller hvor man unndrar seg samvær har det ille. Det å rote seg borti noen som behandler sitt barn på en slik måte er noe jeg aldri ville gjort.

Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 11:30   #151
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Kanskje er bm en drittkjerring, som han sier. Men hvorfor ikke betale for barnet sitt? Om moren er en udugelig dritt, vil kanskje barnet vokse opp med å høre at far ikke ville betale. Hvor lurt og snilt er det? Mot barnet? Man kan ikke forvente at andre er overmennesker, men bitre personer har jeg lært å styre unna. De stjeler energi fra deg. Ville vært særs skeptisk, om jeg var deg.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 11:44   #152
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg kjenner en som ikke opplyste om inntektsøkning på egenhånd... Fikk brev om å dokumentere inntekt i september. det gjorde han. I november kom vedtaket. 40 000 i bidragsgjeld fra juni, og en økning på 150% i bidrag. Noen som selvføgleig var basert på at mor hadde sagt at samvær var null dager i mnd, noen som ikke stemte. Pappaen måtte derfor bevise at han hadde hatt barna mere enn dette...Og saken ruller fortsatt der...ting tar tid i nav.

Ting tar tid, det er sikkert.

Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:34   #153
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

BF kan godt syns BM er en skikkelig kjerring men skal det gå utover barnet?

jeg kunne heller aaaaldri vært sammen med noen som ikke bryr seg om et barn de vet om og har/har hatt mulighet til å ha kontakt med.
Det var liksom poenget mitt. bidragsgjeld eller ikke.
Takk for innspill.

Gammel 03-02-10, 22:00   #154
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men kanskje du skulle sjekket om saken er blitt borte for dem - 2år er jo urimelig lang tid? Jeg fikk beskjed fra NAV sentralt om at "mine" 6mnd p åtilsvarende sak allerede var uvanlig lenge.
Og du risikerer vel at den lange tiden blir brukt som grunn til at han ikke skal etterbetale...

Den er ikke borte. Jeg søkte, fikk svar, klagde da NAV ikke hadde klart å ta med dokumentasjonen om barnepass, fikk svar, klagde igjen da far ikke hadde levert inntektsopplysninger. Fikk beskjed om at svartiden på klager er 6 mnd, men de har ikke mulighet til å overholde fristene. Hvis jeg får svar innen 12 mnd er jeg heldig.

Gammel 05-02-10, 21:06   #155
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Her har vi en av dem som har tatt regningen for noen:

http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle3473721.ece

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.