Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 19:31   #41
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?

Jeg har to strategier for i utgangspunktet kjedelige gjøremål. Enten fokuserer jeg veldig på å gjøre dem så godt som overhodet mulig, at ingenting annet i verden betyr mer enn akkurat DEN oppgaven. Funker ofte og da er det gøy. Får jeg ikke dette til bare gjør jeg oppgaven. Uten å tenke over det, bare gjør.

Jeg venter nesten aldri på å bli motivert, av og til dukker motivasjonen opp underveis, av og til ikke. Fint hvis den kommer, men jeg vil ikke være avhengig av den.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 00:00   #42
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Venter på at sisteøyeblikkspanikken skal ta meg. Den kommer vanligvis akkurat litt for sent.

Den har fortsatt ikke kommet her.

Tror jeg surfer litt på at jeg stortsett jobber hardere enn de andre når jeg først er i gang... men nå er poden syk, jeg er sørpe forkjøla, og jeg venter på nyheter som er potensielt elendige. Jeg kan liksom si at det er "greit" å være lat nå. Selv om det egentlig ikke er greit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 23:28   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det hørtes ikke ut som den dårligste unnskyldningen i alle fall, selv om du føler det kanskje ikke egentlig er ok...

Jeg jobber alltid best under press i siste liten, men nå har jeg et prosjekt.
Huset ser, som vanlig, bomba ut. En god del kan vi skylde på guttungen om, men ikke alt. Og dessuten er det vel vi som voksne som har ansvaret for hans rot også, både i å hindre ham i å lage noe av det, lære ham å rydde opp noe av det, og fjerne resten selv.

Og så fortalte min mor meg for et par dager siden at de kommer på besøk to ganger i vår. (Ja, de bor 35 mil unna, så det skjer normalt sett ikke så mange ganger i året) De kommer pga at pappa skal på møte på torsdagen, tar fri fredagen, så de kommer på kveldsflyet på onsdag og drar på kveldsflyet søndag. Fine greier.
Men så var det dette med det bomba huset da... Normalt sett innebærer slike besøk at vi rydder til krampa tar oss de siste to dagene. Rettere sagt, til vi ikke gidder mer dagen før, og til de kommer den dagen de kommer.

Det er en måned til det første besøket. I mellomtiden skal vi en tur til dem også, det blir mye sosialisering med familien for tiden. (Det besøket skyldes at jeg skal bli tante i løpet av de neste 4 ukene (termin om 14 dager) og vi må jo se vidunderet.) Og mitt prosjekt er altså å rydde huset, sakte men sikkert, så jeg IKKE ender opp helt svett og utslitt med bare halvparten gjort, når de kommer. Det ER tross alt en måned til, så det er meget gjennomførbart å rydde og rote tiligjen huset mange ganger på den tiden. Poenget er altså å rydde LITT nytt hver dag, og i tillegg vedlikeholde det vi har klart så langt, slik at huset fremstår.. presentabelt.

(Ja, vi lever i et rothus. Og siden vi har besøk bare sånn en håndfull ganger i året, så er de skikkelige oppryddingene relatert til disse. Vi gjør selvsagt litt rent innimellom også da...)

Deretter er det en enda større utfordring å HOLDE DET da, til de kommer tilbake en måned senere, med påskeferietur (til svigers) i mellomtiden. (Ferier blir alltid mye rot hos oss, både når vi pakker, og når vi kommer hjem...)

Gammel 07-02-10, 23:44   #44
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er som deg, Joika.

Gammel 07-02-10, 23:52   #45
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortsatt ikke gjort det, men jeg dukker opp et par timer før de andre i morgen, og rekker gjøre mye på den tiden.

Jeg har virkelig hatt elendig samvittighet denne uka. Trøster meg med at jeg er pottetett og fortsatt vil virke litt syk på skolen i morgen. Det gir meg nok litt slakk det og!

Gammel 08-02-10, 14:02   #46
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg logger meg på FP og håper at det dukker opp nok spennende diskusjoner til at jeg slipper å begynne på den kjedelige oppgaven.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 14:03   #47
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg utsetter og utsetter før jeg gjør oppgaven og tenker "hvorfor utsatte jeg dette"

Heldigvis er jeg stikk motsatt i arbeidslivet - ellers har jeg aldri kommet til å beholdt en jobb.

Gammel 08-02-10, 14:08   #48
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Med oppgaver: Drøyer det så lenge som overhodet mulig slik at jeg akkurat rekker å levere innen fristen. Jobber best under press.

Med husarbeid: Gjør det så snart jeg har ledig tid uten å tenke for mye over det, for da bygger det seg bare opp til å bli en av disse tingene man bare aldri får gjort. Like greit å gi seg i kast med det så fort som mulig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:52   #49
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Her var det mange sjelevenner!

1) Unngår å komme i situasjoner som krever det. All tidligere erfaring har vist at jeg jobber absolutt best natta før deadline.

2) Utsetter i det uendelige. Og jobber r**a av meg med å rydde i rotet om vi får uventet besøk. Det beste som kan skje hos oss er at vi får besøk minst en gang i uka!

Gammel 09-02-10, 19:47   #50
A&A
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Utsetter det til siste liten, så på med musikken og skrive som en galning.

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 20:19   #51
Joika
Pauset

Standard

Denne uka er det masse som må gjøres, men denne gangen er det morsomme ting! Da har jeg arbeidskapasitet som er 150% vil jeg tørre påstå. Det er liksom ikke grenser for hvor mye tid jeg bruker, og jeg kan sitte opp til langt på natt...... Burde vært en mellomting.

Gammel 09-02-10, 20:44   #52
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Du er ikke alene. Jeg har ingen gode råd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.