|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Se for deg: Du har fått i oppgave å skrive fire sider fakta om et tema du syntes er grusomt kjedelig. Dette vil ta den ca to kvelder å utføre fordi du ikke kan noe om tema fra før av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Jeg aaaner ikke hva du snakker om.
![]() |
#4 |
Glad
|
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Utsetter... Skrivearbeid har jeg kommet fram til at jeg må gjøre i forlengelsen av arbeidsdagen. Altså at jeg tar en time eller to ekstra på arbeidsplassen og gjør det jeg må (selvfølgelig uten å skrive timer om det ikke er jobbrelatert). Husarbeid? Utsetter og utsetter helt til jeg ikke orker å tråkke på smulene lenger, eller ikke har rene klær.
![]() |
#5 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Jeg må ha en klar motivasjon, evt belønning, press gjør at jeg kommer igang. Noen ganger er det bedre å unnlate å gjøre ting fordi man oppdager at man klarte seg bra likevel, mao legge listen lavt.
![]() |
#6 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Et triks jeg lærte på forum en gang, som hjelper meg nesten daglig: Bestem deg for å jobbe med den kjedelige oppgaven i 15 minutter. Skyv alt annet til side i 15 min, og konsentrer deg om oppgaven. Etter 15 min tar du pause, uansett om du har fått produsert noe eller ikke. Så ny 15 mins økt, pause, ny økt, pause osv helt til du a) er ferdig med oppgaven b) kommer i gang sånn at du slutter å se på klokka (dette skjer alltid før eller seinere med meg).
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?
Det gjør jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#11 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Er det Flylady, altså? Da er det Flylady jeg kan takke for at jeg fullførte mastergraden min.
![]() |
#12 |
Pauset
|
Men sitter du da og aktivt venter på inspirasjon, eller klarer du skyve det unna til den kommer over deg som en bølge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Jeg prokastinerer helt til deadline er så nærme at jeg jobber panisk for å bli ferdig. Gjerne hulkende mens jeg forbanner meg selv ...
![]() |
#14 |
er her
|
For min del var det Dragen som innførte denne.
![]() |
#15 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Det kjedelige som å sette på en maskin vask eller ta ut av oppvaskmaskinene gjør jeg unna så raskt jeg kan. Så kan jeg sitte med god samvittighet etterpå. Og litt flere klær å velge i dagen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Jeg har utsatt storrydding i flere uker nå og kan desverre ikke hjelpe deg med hvordan komme i gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Jeg er deadlinejunkie som oftest. Jeg kan gå med tanker om at det sikkert var smart å sette på litt ullvask, slik at ungene mine har noe å ha på seg. Men jeg gjør det ikke før skuffen er tilnærmet tom. Og da banner jeg over at jeg må henge opp 25 "par" med ullsokker, hvor noen er par, og noen ikke. |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
Det hørtes veldig kjent ut. Kramperydding, hvor jeg nesten løper det siste kvarteret før gjestene kommer |
![]() |
![]() |
#19 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Jeg kommer ikke i gang. Ikke sjanse i havet. Jeg panikkrydder. Jeg klarer ikke å skrive oppgaver, kommer aldri i gang. Det blir bare tull. Der er derfor det er så rotete her. Når jeg først gjøre noe, så er det under skrik og sinne.
![]() |
#20 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?Scenario 1: Her gjør jeg unna research først og når jeg har grunnlaget i boks så prokrastinerer jeg til siste slutt.
![]() |
|
|