Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær for tynne unger

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 14:13   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær for tynne unger

Joha har en del fine ting til langfotakongler. Ellers takker jeg også for alle de andre tipsene; skal på shopping i løpet av uka. Litjtausa er strålende fornøyd med å ha fått så mange "sjosja", men jeg syns hun bør ha *noen* bukser som er lange nok også.

Gammel 15-02-10, 15:21   #22
Thilda79
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2010
Thilda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lille gutt er tynn. Har kjøpt buksene fra kappalh til de er fine i livet og sitter som støpt, men må opp en str større en det han bruker for å få de til å passe i lengden.

Thilda79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 15:51   #23
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster hadde endel klær fra Benneton i da hun var smal i forhold til høyden. De funket bra til henne.

Gammel 15-02-10, 16:24   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke Cubus en del smale klær?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:38   #25
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Lindex er min favoritt til smale barn. Jeg synes det virker som at jenteklær er smalere enn gutteklær? Begge mine barn er svært tynne, men sliter mest med å fine klær til poden. Strømpebukser har dog aldri vært noe problem, de sitter da godt om man går ned litt i størrelsen. P.O.P slimjeans har vært altfor vid til min gutt, men genserene derfra er veldig fine og ikke så vide. Har funnet noen fine Fransa-bukser som sitter bra (litt snurpet inn da).

Gammel 15-02-10, 17:41   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mexx, Exit, Katvig og Memini har en del som er smalt i fasongen.

Til poden har kjøpt en del bukser i babystørrelse, og brukt som knebukser. Blant annet har han to bukser fra H&M i 86, som passer veldig bra. (Bruker 104 i lengde.)

Gammel 15-02-10, 17:42   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thilda79, her.

Lille gutt er tynn. Har kjøpt buksene fra kappalh til de er fine i livet og sitter som støpt, men må opp en str større en det han bruker for å få de til å passe i lengden.

Dette har stemt godt for vår eldste også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:46   #28
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Min tiåring er veldig tynn, og bruker nesten bare treningsbukser. Noen bukser fra Cubus/HM som har strikk i livet er passe. Han bruker 9-10 år i klær. Vinterbuksen svømte han i, og endte opp med str 8 år (Missing Link).

Gammel 15-02-10, 18:22   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Å, kom igjen. To rette sømmer klarer du?

http://grasroda.blogspot.com/2009/08...vingskjrt.html

Det er helt sikkert at snuppa kom til å elske det skjørtet. Hun liker nemlig best skjørt som står ut når hun snurrer, men jeg ser ikke helt hvordan man kan lage det skjørtet med bare to sømmer.

Jeg kjenner jeg begynner å utvikle litt aversjon mot symaskinen min når jeg ser alt det fantastiske dere andre tryller frem, mens det jeg selv lager blir så skrekkelig amatørmessig.

Gammel 15-02-10, 18:45   #30
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mexx sine strømpebukser er hvertfall veldig smale. Vår normalbygde 6-åring fikk ikke på seg strømpebukser i størrelse 122-128. HMs 122-128 passer imidlertid perfekt.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 21:05   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er helt sikkert at snuppa kom til å elske det skjørtet. Hun liker nemlig best skjørt som står ut når hun snurrer, men jeg ser ikke helt hvordan man kan lage det skjørtet med bare to sømmer.

OK, jeg høyner med 1 rettsøm slik at det er totalt 3 rettsømmer. Hvordan kunne jeg overse den siste rette sømmen?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Til Tjorven.jpg (60,8 KB, 94 visninger)
Gammel 16-02-10, 09:55   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser den, Veronal. Jeg bør klare å sy det skjørtet. Jeg jobber jo mitt i "stoff-himmelen", så kanskje jeg bør komme meg ut i lunsjen og handle ribb og skjørt. Snuppa ville blitt veldig glad.

Jeg har sydd et par selekjoler til snuppa, så jeg vet jo hvordan jeg syr. Jeg har bare ikke blitt bitt av basillen sånn som deg.

Gammel 16-02-10, 10:52   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers har du jo klær av typen moonkids, de passer lange, slanke barn. Benetton har lange, smale bukser i hvertfall, men det var vel ikke bukser du skulle ha. Jeg vet ikke om det er overførbart til skjørt.

Gammel 16-02-10, 11:51   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjørt er store i str., jeg bruker gjerne 86 til min 07-er. 110 på 03'ern.

Gammel 16-02-10, 11:58   #35
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Når det gjelder bukser til tynne barn, vil jeg gjerne tipse om et merke som heter Retour. Det er de defintivt fineste jeansene jeg har funnet til Lillevenn. Slim fit jeansene fra GAP er også bra!! Mexx likte jeg godt før, men nå synes jeg ikke de er så smale lengre

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 12:05   #36
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men tights og kjole/tunika? Er ikke det et alternativ da?
Skjørtet som veronal har lagt ut bilde av ser forøvrig enkelt ut å sy

Gammel 16-02-10, 12:09   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Tights er ikke så enkelt. Man kan jo ikke ha belte på tights, så enten sklir de ned eller så når de henne til midt på leggen.

Snuppa sa i dag morges at hun gledet seg til sommeren, for da kunne hun gå med klær som passet. Jeg skjønner godt at det er frustrerende.

Gammel 16-02-10, 12:11   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tights er ikke så enkelt. Man kan jo ikke ha belte på tights, så enten sklir de ned eller så når de henne til midt på leggen.

Snuppa sa i dag morges at hun gledet seg til sommeren, for da kunne hun gå med klær som passet. Jeg skjønner godt at det er frustrerende.

Men om dere bytter ut strikken med et strikk som er strammere, så sitter den kanskje?

Jeg forstår også godt frustrasjonen for hennes del.

Gammel 16-02-10, 12:18   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt slit, men å strikke ribbestrikkbukser til henne til å ha under skjørtene?

Gammel 16-02-10, 12:48   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Litt slit, men å strikke ribbestrikkbukser til henne til å ha under skjørtene?

Jeg strikker, så hun har godt med ullbukser (også noen ribbestrikkede), så hun fryser ikke når hun er ute. Men dette blir for varmt til å ha på innendørs.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.