|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Klær for tynne ungerJoha har en del fine ting til langfotakongler. Ellers takker jeg også for alle de andre tipsene; skal på shopping i løpet av uka. Litjtausa er strålende fornøyd med å ha fått så mange "sjosja", men jeg syns hun bør ha *noen* bukser som er lange nok også.
|
|
|
#22 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Klær for tynne ungerLille gutt er tynn. Har kjøpt buksene fra kappalh til de er fine i livet og sitter som støpt, men må opp en str større en det han bruker for å få de til å passe i lengden. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær for tynne ungerStoresøster hadde endel klær fra Benneton i da hun var smal i forhold til høyden. De funket bra til henne.
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær for tynne ungerLindex er min favoritt til smale barn. Jeg synes det virker som at jenteklær er smalere enn gutteklær? Begge mine barn er svært tynne, men sliter mest med å fine klær til poden. Strømpebukser har dog aldri vært noe problem, de sitter da godt om man går ned litt i størrelsen. P.O.P slimjeans har vært altfor vid til min gutt, men genserene derfra er veldig fine og ikke så vide. Har funnet noen fine Fransa-bukser som sitter bra (litt snurpet inn da).
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær for tynne ungerMexx, Exit, Katvig og Memini har en del som er smalt i fasongen.
|
|
|
|
#27 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Klær for tynne unger
Dette har stemt godt for vår eldste også. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Klær for tynne ungerMin tiåring er veldig tynn, og bruker nesten bare treningsbukser. Noen bukser fra Cubus/HM som har strikk i livet er passe. Han bruker 9-10 år i klær. Vinterbuksen svømte han i, og endte opp med str 8 år (Missing Link).
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er helt sikkert at snuppa kom til å elske det skjørtet. Hun liker nemlig best skjørt som står ut når hun snurrer, men jeg ser ikke helt hvordan man kan lage det skjørtet med bare to sømmer.
|
|
|
|
#30 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær for tynne ungerMexx sine strømpebukser er hvertfall veldig smale. Vår normalbygde 6-åring fikk ikke på seg strømpebukser i størrelse 122-128. HMs 122-128 passer imidlertid perfekt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
OK, jeg høyner med 1 rettsøm slik at det er totalt 3 rettsømmer. Hvordan kunne jeg overse den siste rette sømmen?
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Klær for tynne ungerJeg ser den, Veronal. Jeg bør klare å sy det skjørtet. Jeg jobber jo mitt i "stoff-himmelen", så kanskje jeg bør komme meg ut i lunsjen og handle ribb og skjørt. Snuppa ville blitt veldig glad.
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Klær for tynne ungerEllers har du jo klær av typen moonkids, de passer lange, slanke barn. Benetton har lange, smale bukser i hvertfall, men det var vel ikke bukser du skulle ha. Jeg vet ikke om det er overførbart til skjørt.
|
|
|
#35 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Klær for tynne ungerNår det gjelder bukser til tynne barn, vil jeg gjerne tipse om et merke som heter Retour. Det er de defintivt fineste jeansene jeg har funnet til Lillevenn. Slim fit jeansene fra GAP er også bra!! Mexx likte jeg godt før, men nå synes jeg ikke de er så smale lengre |
|
|
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Klær for tynne ungerTights er ikke så enkelt. Man kan jo ikke ha belte på tights, så enten sklir de ned eller så når de henne til midt på leggen.
|
|
|
|
#38 |
|
Har tro på forbedring
|
Men om dere bytter ut strikken med et strikk som er strammere, så sitter den kanskje?
|
|
|
#40 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg strikker, så hun har godt med ullbukser (også noen ribbestrikkede), så hun fryser ikke når hun er ute. Men dette blir for varmt til å ha på innendørs.
|
|
![]() |
|
|