|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen? | |||
| Ja |
|
113 | 77,40% |
| Nei |
|
17 | 11,64% |
| Egentlig ikke, men det hender |
|
14 | 9,59% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,37% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?
|
|
|
#82 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Ja, men bare i den nye milemaskinen min. Ubehandlet ull hadde ingenting i aeg-maskinen min å gjøre.
|
|
|
|
#83 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jepp |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jeg brukte å vaske det for hånd, men jeg får utslett av nøstebarnsåpa, så nå går alt i maskinen. Selv med en utgammel Miele-maskin går det veldig greit. Det eneste som ikke tåler maskinvask så godt er ullfleecen, så den må mannen vaske.
|
|
|
#85 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Forresten er Ulrich sin lanolinwollschpülung G E N I A L på ubehandlet ull. Den inneholder bittelitt lanolin, ikke nok til å tette en bleiebukse, men akkurat nok til å freshe opp et plagg samtidig som det vaskes.
|
|
|
#86 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?
Hah! Min AEG-maskin vasker alt!
|
|
|
#87 |
|
Epikur
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jeg strikker en del Nøstebarnting og andre ting som kun tåler håndvask. Jeg ville blitt veldig lei meg om gavemottakerne ikke respekterte alle timene med arbeid og garnets kvalitet og vasket i maskin. Det synes jeg er dårlig gjort.
|
|
|
#88 |
|
Sviiisj!!
|
Hvis du mistenker at mottakeren ikke respekterer vaskeanvisningene dine (ikke har tid, ikke gidder, stoler på AEG-en sin), så synes jeg rett og slett at du burde la være å gi dem hjemmestrikkede ting.
|
|
|
#89 |
|
Epikur
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jeg har ikke tenkt på det engang, før nå. :mister alle illusjoner:
|
|
|
#90 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#91 |
|
Epikur
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Du er en ond ond kanin.
|
|
|
#92 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Altså, én ting er tiden jeg bruker på håndvask (inkl. skrubbing av vask for diverse såpe- og tannkremrester), en helt annen ting er tiden det tar Scarlettaah å bli blid igjen etter å ha stått å gjort verdens kjedeligste husarbeidssyssel og blitt tørr og rynkete på hendene og våt på genserermene og skvettet på den nye skjorten og for pokker, nå tråkket du på det klissvåte tøyet, nå må du skifte sokker og
|
|
|
#94 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l i maskinen?
Jeg er ikke enig i at ull er ull, men jeg er enig i det andre du skriver. Jeg liker ikke Nøstebarn så godt, det vil si, noe er helt ok, men ikke verdt prisen. Så bra er det ikke, og Nøstebarn har skuffet meg mange ganger. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jeg vasker også mitt eget strikket tøy i vaskemaskinen. Jeg maskinvasker til og med ullfiltkjolen jeg har sydd til snupsen. Den nupper skikkelig, da, det skal sies. :likevel i zen:
|
|
|
#97 |
|
maler
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jeg synes faktisk ikke jeg ser noe forskjell på håndvasket nøstebarntøy og nøstebarntøy vasket i min vaskemaskin. Jeg kjører også hjemmestrikket tøy i vaskemaskina, og det tåles godt. Det som er av slitasje på klærne har ikke kommet i vask for å si det sånn.
|
|
|
#98 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Vasker ullfleecen fra Nøstebarn på 30 grader ullprogram. Miele-maskin. Går så bra så. Henger det opp på kvelden - tørt og klart til bruk på morgenen. Hjemmestrikket vasker jeg på vrangen i vaskepose. Samme program. Bruker et ullvaskemiddel jeg kjøper på helsekosten. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Egentlig ikke, men det hender. Har hatt tilstrekkelige uhell til at jeg har bedt svigermor slutte å kjøpe greiene til oss. Vi er ikke oppgaven moden.
|
|
|
#100 |
|
godt brukt
|
Sv: Vasker du Nøstebarnklær o.l. i maskinen?Jeg går sporenstreks ned i kjelleren og vasker i maskinen etter å ha lest denne pollen. Sist redigert av Mandarin : 24-02-10 kl 00:14. |
|
|
|
![]() |
|
|