Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor creepy er det ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-10, 23:17   #41
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor creepy er det ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Neida, ikke creepy i det hele tatt

Uten sammenligning forøvrig, siden vedkommende absolutt ikke er død... Vi hadde en leieboer som jeg fikk enormt god kontakt med, og vi bygde opp et skikkelig godt venninneforhold. Så flyttet hun og sønnen ut, og leiligheten ble stående tom en periode. I denne perioden så hørte jeg henne og sønnen hver bidige dag der nede. Dunking av gutten som løp, dører som ble lukket hardt, og slike ting.

Ikke creepy i det hele tatt. Bare betryggende.

Ja, etter den første støkken ble vi enige om at hun var vel bare innom for å si hei.
Jeg har hørt kattene mine hoppe fra verandagelenderet og ned på verandaen lenge etter at de begge var borte, også.

Gammel 06-03-10, 23:18   #42
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det har skjedd her og, med poden. Han våkner hysterisk og det virker som om han ser spøkelser. Jeg tipper han drømmer, så finner det lite creepy egentlig.

Høres ut som natteskrekk?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 23:19   #43
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hørte dere det samtidig?

Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 23:21   #44
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

...når du er helt alene i huset, og pusefrøkna som ligger ved bena dine i soafen brått setter seg opp og stirrer fryktsomt og lenge ut i rommet og viser tydelig tegn på uro?

:vanligvis ikke husredd:

Katter kan også ha mareritt!
Men mange dyr er nok også mer var (skrives det var?) på usynlige energier enn mennesker.

Gammel 06-03-10, 23:23   #45
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Neida, ikke creepy i det hele tatt

Uten sammenligning forøvrig, siden vedkommende absolutt ikke er død... Vi hadde en leieboer som jeg fikk enormt god kontakt med, og vi bygde opp et skikkelig godt venninneforhold. Så flyttet hun og sønnen ut, og leiligheten ble stående tom en periode. I denne perioden så hørte jeg henne og sønnen hver bidige dag der nede. Dunking av gutten som løp, dører som ble lukket hardt, og slike ting.

Ikke creepy i det hele tatt. Bare betryggende.

Er det ikke dette som kalles vardøger?
:googler:

Vardører viser seg å være mer varsler/lyder som kommer før de egentlig skal komme.

Jeg kan også fremkalle lyder jeg husker - særlig de jeg har vært veldig vant med - inni hodet mitt, men hører de aldri ordentlig. Jeg kan høre en latter fra noen jeg var mye sammen med for 5 år siden, eller høre lyden fra porten til huset vi bodde frem til 1984. Men det er altså imaginære lyder, fra minnet.

Sist redigert av Amelie : 06-03-10 kl 23:30. Årsak: nygooglet
Gammel 06-03-10, 23:23   #46
Frantzen
Passiv

Standard

Vardøger er vel når man hører folk før de kommer?

Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 23:24   #47
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vardøger er vel når man hører folk før de kommer?

Stemmer vel det.

Gammel 06-03-10, 23:45   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når kaninen har vært død, og standsmessig begravet, i to måneder ...

På dyrekirkegården, ja?

Og forøvrig - vardøger følger personen. F.eks. har jeg vardøger - i hvertfall påsto min mor det, hun kunne høre at det gikk i døra i kjelleren og at jeg ropte "hallo" - og så gikk det en liten stund, og så skjedde det samme på ordentlig. Da var det vardøgeret mitt som hadde kommet først hjem.

Gammel 06-03-10, 23:47   #49
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

På dyrekirkegården, ja?

RL Pet Cemetery - action.

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 00:05   #50
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja, etter den første støkken ble vi enige om at hun var vel bare innom for å si hei.
Jeg har hørt kattene mine hoppe fra verandagelenderet og ned på verandaen lenge etter at de begge var borte, også.

Akkurat.

Nå begir jeg meg ut på et tema som jeg vanligvis ikke fronter så mye. Dels fordi at jeg er tvilende troende, og dels fordi at jeg vet at så mange ser på dette som helt snålt og teit.

Men ang denne episoden med denne leieboeren vår...

Hun er ei som driver aktivt innen det alternative. Hun jobber med healing, og står sterkt i sin tro på dette. Hun var også den som fikk meg til å faktisk gå et skritt videre i min tro. Jeg gikk fra å være taus nysgjerrig, til å faktisk åpne opp litt, og tørre å se ting, og faktisk tro å ting. Fortsatt med en meget stor skepsis, men også med et mye mer åpent sinn.

Så denne perioden med lydene nede.

Jeg er husredd, og jeg skvetter til ved de minste lyder, og har tilbrakt mang en natt uten søvn, fordi at jeg ligger på nåler, etter å ha hørt ett eller annet. Det er plagsomt i de periodene mannen er borte. Jeg tier stort sett om det, men jeg hater det, og i perioder så tar det all energi fra meg. Jeg er utslitt pga søvnmangel.

Og disse lydene her burde egentlig tatt fra meg nattesøvnen i lang tid. Det var lyder som helt klart sa at det var mennesker, jeg var alene hjemme, og jeg viste at sokkelen var tom, og jeg viste at hun ikke var innom, selv om hun ennå hadde nøkkelen. Alt lå til rette for at jeg skulle blitt vettskremt.

Men jeg ble ikke det. Joda, jeg skvatt med det samme der jeg satt. Ungene sov, tv`n var av og det var i det hele tatt bom stille rundt meg. Men i samme sekund som jeg skvatt, så ble jeg også helt rolig. Det var jo kjente lyder. Hun var der.

Lydene vedvarte noen dager, og så nevnte jeg det til henne en kveld. Hun begynte å le, for av alle gangene hun hadde flyttet, så var dette den verste, for hun trivdes så godt hos oss, og det var vondt å flytte, selv om hun nå flyttet sammen med barnefaren igjen, og livet så ut til å stabilisere seg for henne.

Hun lovte meg da at jeg ikke skulle høre mer til henne. Jeg sa det ikke gjorde noe, men for hennes del så trengte hun å avslutte leieforholdet, som hun sa.

Jeg hørte ikke en lyd etter dette.

Jeg er skeptiker som sagt, og jo...det kan ha vært min fantasi som satte i gang, og avsluttet det hele. men samtidig så er jeg skeptisk, for den første kvelden jeg hørte lyder, så tenkte jeg ikke på henne, eller det faktum at jeg var alene hjemme med tom sokkel. Jeg var rett og slett ikke der at jeg savnet noe, eller var redd for noe.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 00:06   #51
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

RL Pet Cemetery - action.

Ah, noen av favorittbøkene mine

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 09:00   #52
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hørte dere det samtidig?

Vi? Jepp.

Gammel 07-03-10, 09:09   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg hørte lyden av bikkja mi i flere år etter at jeg ikke hadde han mer. Jeg tar det som et tegn på at jeg skal være glad ingen andre vet at jeg er schizofren og sperrer meg inne jeg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.