Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 14:21   #21
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)

Var det ikke henne som klarte å rømme fra Bolivia med nødpass for en stund tilbake?

Gammel 27-03-10, 14:24   #22
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er for dumt å spekulere i dette syntes jeg. Dama er gravid, og hun kan ha blitt voldtatt for alt vi vet.

Tviler jeg på. Tror nok vi hadde hørt det tidligere om så var tilfelle. Jeg tror det var planlagt, synes det er utspekulert og ikke minst forkastelig å bruke en graviditet og et barn på den måten. Jeg har selvfølgelig ingen tro på at disse jentene er uskyldige, hadde jeg hatt det, ville jeg kanskje hatt litt mer sympati med henne.

Altså, (før noen hopper i strupen på meg) jeg sier det jeg tror og tenker, men det er vel ingen av oss som sitter på absolutte fakta i denne saken, så....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:25   #23
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Var det ikke henne som klarte å rømme fra Bolivia med nødpass for en stund tilbake?

Nei, det var en av hennes medtiltalte.

Gammel 27-03-10, 14:37   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tviler jeg på. Tror nok vi hadde hørt det tidligere om så var tilfelle. Jeg tror det var planlagt, synes det er utspekulert og ikke minst forkastelig å bruke en graviditet og et barn på den måten. Jeg har selvfølgelig ingen tro på at disse jentene er uskyldige, hadde jeg hatt det, ville jeg kanskje hatt litt mer sympati med henne.

Altså, (før noen hopper i strupen på meg) jeg sier det jeg tror og tenker, men det er vel ingen av oss som sitter på absolutte fakta i denne saken, så....

Om du leser hele tråden, så blir du litt mer oppdatert.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:42   #25
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ser hun sier at barnet må få vokse opp sammen med mor i Norge, mens UD sier de kan fly og hente barnet slik at det kan vokse opp hos besteforeldrene.

Litt korttenkt da, får assosiasjoner til Little Britains Vicky Pollard jeg.

Har noen fra UD sagt akkurat det? Det er da vel ikke UD som bestemmer hvor barn skal vokse opp? Dersom mannen og jeg åker inn i Boliviansk fengsel for kokainsmugling i morra, så håper jeg da vitterlig ikke ungene ender hos mora mi...

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:48   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voldtatt tror jeg neppe hun har blitt, da hadde hun nok skreket ut om det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:49   #27
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Har noen fra UD sagt akkurat det? Det er da vel ikke UD som bestemmer hvor barn skal vokse opp? Dersom mannen og jeg åker inn i Boliviansk fengsel for kokainsmugling i morra, så håper jeg da vitterlig ikke ungene ender hos mora mi...

Det stod at tiltalte kunne peke ut hvem som skulle ha barnet. Det er ikke dermed sånn at det må være besteforeldrene.

Gammel 27-03-10, 15:26   #28
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stakkars baby tenker jeg. Men vi får håpe barnet blir tatt godt vare på enten i Norge eller hos sin mor.

Gammel 27-03-10, 15:31   #29
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Voldtatt tror jeg neppe hun har blitt, da hadde hun nok skreket ut om det.

Det kan fort bli et definisjonsspørsmål. Det er visstnok en kjent sak at fangevokterene i dette fengselet bruker sex som et middel kvinnene kan bruke for å få det bedre, eller verre. Tror man blir brutalt "streetsmart" etter noen måneder under slike forhold.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:00   #30
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det kan fort bli et definisjonsspørsmål. Det er visstnok en kjent sak at fangevokterene i dette fengselet bruker sex som et middel kvinnene kan bruke for å få det bedre, eller verre. Tror man blir brutalt "streetsmart" etter noen måneder under slike forhold.

Men tror du ikke hun hadde hylt ut da og fortalt oss hvor forferdelig det er i fengselet så at vi skal synes synd om henne og folk skal jobbe mer for å få henne hjem?

Gammel 27-03-10, 16:03   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men tror du ikke hun hadde hylt ut da og fortalt oss hvor forferdelig det er i fengselet så at vi skal synes synd om henne og folk skal jobbe mer for å få henne hjem?

Ikke så lenge hun er i systemets vold, da tror jeg frykten for replisalier fra voktere er større. Men dette blir jo spekulasjon, jeg vet ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:06   #32
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ikke så lenge hun er i systemets vold, da tror jeg frykten for replisalier fra voktere er større. Men dette blir jo spekulasjon, jeg vet ikke.

Det kan jo selvsagt være mulig, å andre siden leser vel kanskje ikke fangvokterne norske media, men den informasjonen kan selvsagt spre seg. Jeg tror at jeg skulle ha brukt det for det det var verdt om jeg var i lignende situasjon. Hun gir bare ikek uttrykk for å være voldtatt, men jeg kan selvsagt ha helt feil og er det tilfelle så er det for ille.

Gammel 27-03-10, 16:17   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg humret iallefall litt av at hun brukte snekkerbukse/gravidebukse allerede. Holdt på magen og greier....12 uker på vei og førstegangsfødende er vel ikke helt nødvendigvis der tenker jeg. *fordomsfull*

Med overlegg eller ei, så bruker hun iallefall det barne for alt det er verd.

Gammel 27-03-10, 16:24   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg humret iallefall litt av at hun brukte snekkerbukse/gravidebukse allerede. Holdt på magen og greier....12 uker på vei og førstegangsfødende er vel ikke helt nødvendigvis der tenker jeg. *fordomsfull*

Det var da en pussig ting å henge seg opp i. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 17:16   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, jeg vil IKKE spekulere i denne saken kjenner jeg. Synes synd på denne jenta uansett hvordan hun har blitt gravid og hva hennes motiver for dette er.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette, er det bare trist. Det er et nytt liv med i bildet her nå. En baby som skal komme til verden med disse forutsetningene synes jeg bare synd på.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 17:27   #36
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange som svarer ut fra norsk virkelighet her. Blir man gravid er det enten planlagt eller resultat av voldtekt.

Hvor mye p-piller er det egentlig tilgjengelig i boliviansk fengsel? Hva om hun ganske enkelt forelsket seg?

Men jeg er enig i at det er synd på barnet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 17:28   #37
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er mange som svarer ut fra norsk virkelighet her. Blir man gravid er det enten planlagt eller resultat av voldtekt.

Ingen blir gravide uplanlagt i norge altså?

Gammel 27-03-10, 17:31   #38
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen blir gravide uplanlagt i norge altså?

I Norge har man ihvertfall muligheten til å planlegge litt mer. Dessuten virker det ikke som noen her tror noe annet enn at det var planlagt, men som sagt, sett at hun forelsket seg, hvor lett er det å få tak i prevensjon der hun er?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 27-03-10, 17:35   #39
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

I Norge har man ihvertfall muligheten til å planlegge litt mer. Dessuten virker det ikke som noen her tror noe annet enn at det var planlagt, men som sagt, sett at hun forelsket seg, hvor lett er det å få tak i prevensjon der hun er?

Jeg tror jeg ville avstått fra sex i en sånn situasjon. Fordi jeg ikke ville risikert å bli gravid.

Gammel 27-03-10, 17:40   #40
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Jeg tror jeg ville avstått fra sex i en sånn situasjon. Fordi jeg ikke ville risikert å bli gravid.

Enig. Men jeg klarer ikke helt å tro at det er planlagt heller. En av de andre jentene hadde jo med seg et lite barn, det hjalp ikke henne. Barnet ble sendt hjem uten moren. Ikke noen grunn til at hun skulle tro det ble annerledes for henne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.