|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Var det ikke henne som klarte å rømme fra Bolivia med nødpass for en stund tilbake?
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)
Tviler jeg på. Tror nok vi hadde hørt det tidligere om så var tilfelle. Jeg tror det var planlagt, synes det er utspekulert og ikke minst forkastelig å bruke en graviditet og et barn på den måten. Jeg har selvfølgelig ingen tro på at disse jentene er uskyldige, hadde jeg hatt det, ville jeg kanskje hatt litt mer sympati med henne. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pauset
|
Om du leser hele tråden, så blir du litt mer oppdatert. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Har noen fra UD sagt akkurat det? Det er da vel ikke UD som bestemmer hvor barn skal vokse opp? Dersom mannen og jeg åker inn i Boliviansk fengsel for kokainsmugling i morra, så håper jeg da vitterlig ikke ungene ender hos mora mi... |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Pauset
|
Det stod at tiltalte kunne peke ut hvem som skulle ha barnet. Det er ikke dermed sånn at det må være besteforeldrene. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glad
|
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Stakkars baby tenker jeg. Men vi får håpe barnet blir tatt godt vare på enten i Norge eller hos sin mor.
|
|
|
#29 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det kan fort bli et definisjonsspørsmål. Det er visstnok en kjent sak at fangevokterene i dette fengselet bruker sex som et middel kvinnene kan bruke for å få det bedre, eller verre. Tror man blir brutalt "streetsmart" etter noen måneder under slike forhold. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men tror du ikke hun hadde hylt ut da og fortalt oss hvor forferdelig det er i fengselet så at vi skal synes synd om henne og folk skal jobbe mer for å få henne hjem? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Ikke så lenge hun er i systemets vold, da tror jeg frykten for replisalier fra voktere er større. Men dette blir jo spekulasjon, jeg vet ikke. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det kan jo selvsagt være mulig, å andre siden leser vel kanskje ikke fangvokterne norske media, men den informasjonen kan selvsagt spre seg. Jeg tror at jeg skulle ha brukt det for det det var verdt om jeg var i lignende situasjon. Hun gir bare ikek uttrykk for å være voldtatt, men jeg kan selvsagt ha helt feil og er det tilfelle så er det for ille. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg humret iallefall litt av at hun brukte snekkerbukse/gravidebukse allerede. Holdt på magen og greier....12 uker på vei og førstegangsfødende er vel ikke helt nødvendigvis der tenker jeg. *fordomsfull*
|
|
|
#34 |
|
|
Det var da en pussig ting å henge seg opp i. :flirer: |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Huff, jeg vil IKKE spekulere i denne saken kjenner jeg. Synes synd på denne jenta uansett hvordan hun har blitt gravid og hva hennes motiver for dette er.
|
|
|
#36 |
|
Bare sær
Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Det er mange som svarer ut fra norsk virkelighet her. Blir man gravid er det enten planlagt eller resultat av voldtekt.
|
|
|
#38 |
|
Bare sær
I Norge har man ihvertfall muligheten til å planlegge litt mer. Dessuten virker det ikke som noen her tror noe annet enn at det var planlagt, men som sagt, sett at hun forelsket seg, hvor lett er det å få tak i prevensjon der hun er?
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Jeg tror jeg ville avstått fra sex i en sånn situasjon. Fordi jeg ikke ville risikert å bli gravid. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bare sær
Enig. Men jeg klarer ikke helt å tro at det er planlagt heller. En av de andre jentene hadde jo med seg et lite barn, det hjalp ikke henne. Barnet ble sendt hjem uten moren. Ikke noen grunn til at hun skulle tro det ble annerledes for henne.
|
![]() |
|
|