|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Ustabil
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Slem mot dyr? Det er jo katteeierne som er "slemme" mot dyrene sine, ved å ikke ta vare på dem. Jeg syns det er stygt å skaffe seg dyr som man ikke har tenkt å ta seg av, og bare la dem gå ute hele døgnet bare fordi det er katter. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er enig. Jeg synes ikke man skal være slem med dyr, men jeg synes ikke man skal godta å plages av andres katter heller. Det er ikke sånn at jeg tar frem vannpistolen hver gang jeg ser en katt, men har jeg den innen rekkevidde når en katt setter seg til i bedet, så spruter jeg på den. Jeg synes ikke det er slemt en gang.
|
|
|
|
#123 |
|
Ustabil
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hele døgnet? Er det altså bare katter som går ute hele døgnet og ikke blir tatt vare på som tisser og bæsjer i hagene til folk? Aha.
|
|
|
#125 |
|
This is normal!
|
Du er så lite tolerant altså. Du kan jo ikke akkurat regne med at folk skal slutte å ha bestemødre.
|
|
|
|
#126 |
|
Men først, kaffe!
Det synes selv ikke jeg som er glad i katter er slemt, klart man skal få jage bort en uønsket katt! Det er himmelvid forskjell på det å sprute med vann, kaste en bøtte med vann, rope o.l og det å gi den rottegift. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Bedreviter
|
Folk må gjerne ha så mange bestemødre de vil for meg altså. Bare de ikke lar dem løpe rundt i min hage og gjøre ugagn. Jeg har ikke noe i mot velstelte og veldresserte bestemødre i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Ustabil
|
La meg omformulere. "Til alle døgnets tider". Ikke nødvendigvis kontinuerlig hele døgnet, men like gjerne tidlig om morgenen som seint på kvelden eller midt på dagen. Når katten vil ut, da slippes den ut. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er glad i katter jeg også. Jeg hadde katt for mange år siden, og har ønsket meg katt siden. Men gubben og jeg er enige om at vi ikke vil ha et dyr som er til sjenanse for andre, og ingen av oss liker tanken på å holde katten inne hele døgnet. Så slik vi bor nå blir det ikke katt. Når vi vinner i Lotto og kjøper småbruk, derimot...
|
|
|
|
#130 |
|
Tøff
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNå har jeg skrevet fem forskjellige svar til denne tråden, og alle blir for ekstreme. Er det virkelig greit å mishandle dyr som er løse og ikke under eiers direkte kontroll?
|
|
|
#131 |
|
Protonterapeut
|
Jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med å ha en katt som bare reker ute, jeg.
|
|
|
#132 |
|
Bedreviter
|
Det er selvsagt ikke greit å mishandle et dyr, men hvis eier ikke tar seg bryet med å kontrollere katten sin, så er det jo eieren som er ansvarlig for hva som eventuelt kan komme til å skje med katten. Hvis eieren vil sikre seg at alle folk er snille med katten sin, så må eieren ha katten under oppsyn. Akkurat som hundeeiere må med hunden sin. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#134 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaAltså, unger og badevann. Det går en god del såpevann innenbords. Men jeg antar at disse kattegærningene ikke lar ungene bade med såpe heller.
|
|
|
#135 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet er ikke såpevannet eller vann i seg selv jeg reagerer på (selv om det å kaste ei bøtte med vann på dyr for meg fremstår som en absurd handling jeg aldri selv ville funnet på), men hele trådens gjennomsyring av synet på katter og hva man har lyst å gjøre med dem bare man SER dem, omtrent.
|
|
|
#136 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJa, verden er tilsynelatende full av ondskapsfulle og utspekulerte kattehatere, med litervis av sterk såpeblanding klar i bøttene, og ingenting annet å gjøre enn å ligge klar til angrep. Jeg skjønner ikke at folk tør å ha katten ute i det hele tatt, jeg. Best de holder den inne.
|
|
|
|
#137 |
|
Nymotens gammeldags
Det tviler jeg ikke på engang.
|
|
|
#138 |
|
Bedreviter
|
Hva har det med saken å gjøre? Jeg er allergisk mot hunder og har lyst til å sparke dem vekk når de blir for nærgående og ikke bryr seg om at jeg prøver å rope eller vifte dem vekk. Så lenge jeg aldri hittil faktisk har sparket en hund eller på annen måte lagt hånd på dem, kan jeg ikke skjønne at det spiller noen rolle hva jeg innerst inne har lyst til å gjøre? |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg synes det virker som om det er en del her som er preget av dårlig erfaring med nabokatter, og det må jo være greit. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Bedreviter
|
Yaiks! Du vurderte ikke å helle en bøtte såpevann på ham da? |
|