Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 12:15   #121
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Neinei for all del. I min verden er man ikke bevisst slem mot dyr, men jeg skjønner jo veldig godt at jeg er i mindretall.

Slem mot dyr? Det er jo katteeierne som er "slemme" mot dyrene sine, ved å ikke ta vare på dem. Jeg syns det er stygt å skaffe seg dyr som man ikke har tenkt å ta seg av, og bare la dem gå ute hele døgnet bare fordi det er katter.

Vi andre tyr til de midlene vi har for å få være i fred på egen eiendom og i eget hus. Sprute vann på katten syns jeg er harmløst, og det er jo ett av de knepene som mange bruker for å oppdra både katter og hunder.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:15   #122
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neinei for all del. I min verden er man ikke bevisst slem mot dyr, men jeg skjønner jo veldig godt at jeg er i mindretall.

Jeg er enig. Jeg synes ikke man skal være slem med dyr, men jeg synes ikke man skal godta å plages av andres katter heller. Det er ikke sånn at jeg tar frem vannpistolen hver gang jeg ser en katt, men har jeg den innen rekkevidde når en katt setter seg til i bedet, så spruter jeg på den. Jeg synes ikke det er slemt en gang.

Gammel 06-04-10, 12:16   #123
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og i min verden tar man hensyn til naboene og lar ikke katter, hunder, unger eller bestemødre få tisse i naboens hage.

Send gjerne bestemor for å tisse i hagen min, da skal jeg filme det å legge det på youtube!

Gammel 06-04-10, 12:18   #124
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Slem mot dyr? Det er jo katteeierne som er "slemme" mot dyrene sine, ved å ikke ta vare på dem. Jeg syns det er stygt å skaffe seg dyr som man ikke har tenkt å ta seg av, og bare la dem gå ute hele døgnet bare fordi det er katter.

Hele døgnet? Er det altså bare katter som går ute hele døgnet og ikke blir tatt vare på som tisser og bæsjer i hagene til folk? Aha.

Gammel 06-04-10, 12:21   #125
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og i min verden tar man hensyn til naboene og lar ikke katter, hunder, unger eller bestemødre få tisse i naboens hage.

Du er så lite tolerant altså. Du kan jo ikke akkurat regne med at folk skal slutte å ha bestemødre.

Gammel 06-04-10, 12:22   #126
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er enig. Jeg synes ikke man skal være slem med dyr, men jeg synes ikke man skal godta å plages av andres katter heller. Det er ikke sånn at jeg tar frem vannpistolen hver gang jeg ser en katt, men har jeg den innen rekkevidde når en katt setter seg til i bedet, så spruter jeg på den. Jeg synes ikke det er slemt en gang.

Det synes selv ikke jeg som er glad i katter er slemt, klart man skal få jage bort en uønsket katt! Det er himmelvid forskjell på det å sprute med vann, kaste en bøtte med vann, rope o.l og det å gi den rottegift.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:22   #127
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Du er så lite tolerant altså. Du kan jo ikke akkurat regne med at folk skal slutte å ha bestemødre.

Folk må gjerne ha så mange bestemødre de vil for meg altså. Bare de ikke lar dem løpe rundt i min hage og gjøre ugagn. Jeg har ikke noe i mot velstelte og veldresserte bestemødre i det hele tatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:24   #128
bina
Ustabil

Standard

Hele døgnet? Er det altså bare katter som går ute hele døgnet og ikke blir tatt vare på som tisser og bæsjer i hagene til folk? Aha.

La meg omformulere. "Til alle døgnets tider". Ikke nødvendigvis kontinuerlig hele døgnet, men like gjerne tidlig om morgenen som seint på kvelden eller midt på dagen. Når katten vil ut, da slippes den ut.

Jeg mener at de aller fleste katter faktisk ikke blir tatt vare på. Jada, de får "kvalitetsfor", men går ute fritt uten at noen passer på dem. De kan bli påkjørt av biler, angrepet av hunder, bli plaget av skjærer, bli plaget av naboer (!), av barn, rote seg bort og ikke finne veien hjem, og så videre. Jeg syns det er uansvarlig å ha et dyrehold som baserer seg på at dyret slippes ut alene uten begrensninger. Har man en kattegård hvor katten er trygg (og ikke plager andre) så syns jeg det er greit. Men løse katter som vandrer som de vil, det syns jeg er uansvarlig.

Gammel 06-04-10, 12:25   #129
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det synes selv ikke jeg som er glad i katter er slemt, klart man skal få jage bort en uønsket katt! Det er himmelvid forskjell på det å sprute med vann, kaste en bøtte med vann, rope o.l og det å gi den rottegift.

Jeg er glad i katter jeg også. Jeg hadde katt for mange år siden, og har ønsket meg katt siden. Men gubben og jeg er enige om at vi ikke vil ha et dyr som er til sjenanse for andre, og ingen av oss liker tanken på å holde katten inne hele døgnet. Så slik vi bor nå blir det ikke katt. Når vi vinner i Lotto og kjøper småbruk, derimot...

Gammel 06-04-10, 13:31   #130
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg skrevet fem forskjellige svar til denne tråden, og alle blir for ekstreme. Er det virkelig greit å mishandle dyr som er løse og ikke under eiers direkte kontroll?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 13:43   #131
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men løse katter som vandrer som de vil, det syns jeg er uansvarlig.

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med å ha en katt som bare reker ute, jeg.
Men så har jeg aldri skjønt poenget med å ha katt i det hele tatt, da.

Det aller største problemer med katter, er at de er så lett tilgjengelige. Hvem som helst kan få seg en katt, de gies bort over en lav sko fordi folk ikke tar vare på dem og det auler av kattunger over det ganske land.

Gammel 06-04-10, 13:50   #132
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Nå har jeg skrevet fem forskjellige svar til denne tråden, og alle blir for ekstreme. Er det virkelig greit å mishandle dyr som er løse og ikke under eiers direkte kontroll?

Det er selvsagt ikke greit å mishandle et dyr, men hvis eier ikke tar seg bryet med å kontrollere katten sin, så er det jo eieren som er ansvarlig for hva som eventuelt kan komme til å skje med katten. Hvis eieren vil sikre seg at alle folk er snille med katten sin, så må eieren ha katten under oppsyn. Akkurat som hundeeiere må med hunden sin.

Og jeg synes ikke det å helle en bøtte med vann over en katt er mishandling. Jeg visste ikke at såpevann kunne være skadelig, så jeg kunne kanskje ha bommet der før jeg leste denne tråden, men å få en bøtte med rent vann på kroppen er ikke verken farlig eller vondt. Det er en helt ok lærepenge, synes jeg.

Gammel 06-04-10, 13:55   #133
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Mennesker slikker vel ikke i seg såpevannet etterpå kanskje.

Hehehe, nei men de har garantert munnen åpen når de løfter hodet for å se hva som skjer ...

Gammel 06-04-10, 14:13   #134
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, unger og badevann. Det går en god del såpevann innenbords. Men jeg antar at disse kattegærningene ikke lar ungene bade med såpe heller.

Gammel 06-04-10, 14:16   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke såpevannet eller vann i seg selv jeg reagerer på (selv om det å kaste ei bøtte med vann på dyr for meg fremstår som en absurd handling jeg aldri selv ville funnet på), men hele trådens gjennomsyring av synet på katter og hva man har lyst å gjøre med dem bare man SER dem, omtrent.

Gammel 06-04-10, 14:19   #136
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ja, verden er tilsynelatende full av ondskapsfulle og utspekulerte kattehatere, med litervis av sterk såpeblanding klar i bøttene, og ingenting annet å gjøre enn å ligge klar til angrep. Jeg skjønner ikke at folk tør å ha katten ute i det hele tatt, jeg. Best de holder den inne.

Gammel 06-04-10, 14:23   #137
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, verden er tilsynelatende full av ondskapsfulle og utspekulerte kattehatere

Det tviler jeg ikke på engang.

Gammel 06-04-10, 14:23   #138
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Det er ikke såpevannet eller vann i seg selv jeg reagerer på (selv om det å kaste ei bøtte med vann på dyr for meg fremstår som en absurd handling jeg aldri selv ville funnet på), men hele trådens gjennomsyring av synet på katter og hva man har lyst å gjøre med dem bare man SER dem, omtrent.

Hva har det med saken å gjøre? Jeg er allergisk mot hunder og har lyst til å sparke dem vekk når de blir for nærgående og ikke bryr seg om at jeg prøver å rope eller vifte dem vekk. Så lenge jeg aldri hittil faktisk har sparket en hund eller på annen måte lagt hånd på dem, kan jeg ikke skjønne at det spiller noen rolle hva jeg innerst inne har lyst til å gjøre?

Det hender jeg har lyst til å forlate huset og la ungene seile sin egen sjø noen timer også, men så lenge jeg ikke faktisk gjør det (og normalt klarer å holde lysten skjult for dem), anser jeg ikke at ungene lider noen overlast av den grunn.

Gammel 06-04-10, 14:24   #139
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg synes det virker som om det er en del her som er preget av dårlig erfaring med nabokatter, og det må jo være greit.
Heldigvis har jeg ikke blitt plaget av katter selv, og er egentlig glad for det, når jeg leser hva man kan oppleve.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 14:28   #140
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden tissing i hage nevnes så opplevde vi på vårt forrige bosted at en av naboene tisset i sin hage flere ganger daglig. Det var alt for mye stress for ham å gå opp trappa hver gang ølet skulle ut av kroppen. Utover dagen hendte det at det ble spydd også.
Siden det ikke skjedde i vår hage følte vi ikke at vi kunne si noe om det, men vi syntes ikke det var veldig moro å sitte ute i hagen i grillsesongen akkurat.

Yaiks! Du vurderte ikke å helle en bøtte såpevann på ham da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.