Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 01:45   #61
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Jeg er Simo-frelst, syntes IKKE vognen er ett drog, tung, eller upraktisk overhodet.. jeg bare elsker den, og ville ikke byttet den for alt i verden.

Min er inn og ut av bil, opp og ned flere trapper mange ganger pr uke.. men det gjør meg ingenting.
Stabiliteten, størrelsen og alt veier opp!
Og det faktum at jeg kan bruke vognen i maaaange år uten å trenge bytte.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 03:45   #62
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Simo ville vært mitt valg ved mine behov, bugaboo har jeg ikke sett i virkeligheten en gang, selv om mine kunder i butikken ofte har med seg vogn. Men det ser ut til å være en fin vogn til ditt bruk.

Jeg får nesten lyst på et barn til da jeg står foran en simo kombi i fargen aubergine i butikken min. synes den er så fin.

Har selv hatt simo kombi til 2 barn, men vi hadde stor bil, trengte ikke å slå ned vogna for å ta den med oss, hadde heller ikke mange bakker rundt her.

Gammel 05-04-10, 09:27   #63
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har også hatt begge. Simoen har stått i boden siden vi fikk Bugabooen. Jeg hadde definitivt valgt Bugaboo.

Helt enig! Simoen har fungert fint som sovevogn i barnehagen, ikke noe annet.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:02   #64
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vår Simo knakk forresten i understellet etter noen turer opp og ned trapper. Altså en av metallstengene i krysset som holder vogna. Så jeg er ikke så imponert over kvaliteten. Skjønt, Bugabooen har heller ikke vist seg fra sin beste side kvalitetsmessig. Teleskophåndtaket glir opp, så hvis vi skal opp trapper må vi holde i håndtaket nedenfor teleskop-festet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:36   #65
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Jeg er også tilhenger av Simo, men kanskje ikke som eneste vogn.. Den er som andre nevner noe herk og ta inni og utav bilen!

Gammel 05-04-10, 14:49   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Teleskophåndtaket glir opp, så hvis vi skal opp trapper må vi holde i håndtaket nedenfor teleskop-festet.

Det var bra du sa, så slapp jeg.

Jeg synes Buggis er en overpriset rullator, så jeg skal tusle ut igjen.
:går for å stryke Simo-vognen pent over kalesjen: (Jeg har bagvogn, altså. Vi har en egen til sportsvogn. Jo flere vogner, jo bedre. Har jeg hørt. )

Gammel 05-04-10, 18:54   #67
Sakura
Nybegynner

Sakura sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sakura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Siden du stort sett skal trille på asfalt, ville jeg uten tvil valgt Bug-a-booen! Byttet nettopp til svingbare forhjul, og vi går nok aldri tilbake. Håndleddene mine virker igjen

Sakura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:42   #68
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg synes Buggis er en overpriset rullator, så jeg skal tusle ut igjen.
:går for å stryke Simo-vognen pent over kalesjen: (Jeg har bagvogn, altså. Vi har en egen til sportsvogn. Jo flere vogner, jo bedre. Har jeg hørt. )

Vi har aldri hatt det problemet med håndtaket altså, har hatt buggis et par år forrige vognperiode.
Ja, og jo flere jo bedre ja. Jeg tør ikke engang begynne å telle etter hvor mange vogner vi har hatt de siste fire årene, det er en skam.
Nå har jeg jo fått testet ut det meste OG tatt til vett tror jeg så denne gangen blir det kun ei vogn i tillegg til Bee'n for trille i bilen må man jo ha.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:43   #69
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har trillet lille barnebarnet på lang tur i dag, i simoen, den er så fin og stor og lun..

.. og tung.

Det blir en Bugaboo, helt klart. En svart.

Gammel 05-04-10, 20:12   #70
lillamamma
Aktiv

Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

En av to, ingenting annet er aktuelt.

Vogn må stables vekk i perioder, altså ikke selges etter endt bruk.
Vogn må ganske mye inn og ut av bilen.
Vogn blir stort sett trillet på asfaltveier.
Må opp og ned fire trappetrinn for å få vogna inn og ut av huset.

Har hatt begge vognene før og elsker dem begge på hver sin måte.
Den gangen hadde jeg begge samtidig, nå blir det kun en vogn.

Jeg har også hatt begge vognene, og etter dine kriterier ville jeg ikke vært i tvil. Jeg ville valgt Bugaboo.

Gammel 05-04-10, 21:49   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Pøh, jeg synes fortsatt den er verd det. Og det er jo ikke noe farlig om den glir litt opp, den stopper uansett hvis den dras helt ut. Bare man er klar over det.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:18   #72
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Håndtaket på vår vogn glir også litt opp (på ene siden), men det fine er jo at det er så himla lett å justere det tilbake i riktig posisjon. Så absolutt verdt det, ja.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:29   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde Simo til eldste fordi jeg var ung og umoden og trodde at Skikkelige Vogner måtte være store og solide, men for en vidunderlig verden som åpnet seg da jeg fikk en OTH! Lun bag som holdt hele vinteren, lett å trille, fin i terrenget der jeg bor hvor det er kjempebratt og fullt av trapper. Men denne vinteren har jeg bare brukt bæresele, så jeg vet ikke om jeg kan uttale meg lenger.

Gammel 06-04-10, 10:36   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også OTH og den er fantastisk å trille ja. Men jeg liker ikke kalesjen og det at den ikke kan få helt oppreist sittestilling i ryggen, samt at det ikke er håndbrems på den. I dag hadde jeg nok valgt en annen vogn enn OTH. Forresten, nå ser jeg at du snakker om bagen, den har jeg ikke prøvd men kan tenke meg OTH er kjempebra som bagvogn.

Gammel 06-04-10, 10:53   #75
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK har alle de tingene du snakker om som negativt Iset. Den er kansje ikke like fin. Men den er mye mer praktisk enn OTH.

Jeg har 2 TFK vogner. En Twist og en buggster, begge passer med samme bag. Kommer ikke til å selge de. Men kjenner et lite snikende behov for å prøve bugaboo til nestemann. Men 3 vogner er kansje litt havy?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:56   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TFK ja, hadde jeg fått velge om igjen hadde jeg valgt den fremfor OTH.

Gammel 06-04-10, 11:02   #77
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OTH er best som bagvogn, etter min mening. Jeg liker å ha små barn mot meg så vi kan snakke sammen og manglende muligheter for å snu OTH'en er dumt.

Gammel 06-04-10, 13:33   #78
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

OTH er best som bagvogn, etter min mening. Jeg liker å ha små barn mot meg så vi kan snakke sammen og manglende muligheter for å snu OTH'en er dumt.

Oh, ja, nok et argument for Buggis. Den kan snus begge veier, og styret kan vippes. Det er viktig med ansikt-til-ansikt-kontakt i starten på sportsvognkarrieren.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 13:35   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes virkelig ikke at Bugabooen er noen fryd for øyet, og den har sine svakheter. Men vi har likevel valgt den til minsten. Fordi den er lett, har stor bag, vendbart teleskopstyre, sivngbare hjul, og mulighet for å ha et bra bilsete på understellet. Muligheten for vinterhjul manglet på de andre vognene vi vurderte.

Jeg synes MB er veldig mye bedre å trille, men den har litt for liten bag til en vårbaby, og jeg vil ikke ha forovervendt sportsvogn rett etter bagperioden.

Gammel 06-04-10, 13:43   #80
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes virkelig ikke at Bugabooen er noen fryd for øyet, og den har sine svakheter. Men vi har likevel valgt den til minsten. Fordi den er lett, har stor bag, vendbart teleskopstyre, sivngbare hjul, og mulighet for å ha et bra bilsete på understellet. Muligheten for vinterhjul manglet på de andre vognene vi vurderte.

Jeg synes MB er veldig mye bedre å trille, men den har litt for liten bag til en vårbaby, og jeg vil ikke ha forovervendt sportsvogn rett etter bagperioden.

Så enig.
OTH er den beste vogna jeg noensinne har trillet, men det at barnet ikke har mulighet til å sitte vendt mot meg gjør at denne vogna desverre faller bort for oss.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.