Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 18:14   #181
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Jeg ser at mange i denne tråden ønsker å gjøre alle katter til innekatter (evt. ha dem i bånd), og det får jo man bare mene. Men foreløpig fungerer det på en litt annen måte. At katten går inn til folk, ser skummel ut eller gjør fra seg i hagen/gata er faktisk ikke så mye å gjøre med, sålenge katten er et lovlig dyr og det ikke er båndtvang. Jeg personlig synes det er helt hårreisende å frata katten friheten eller hindre den å vandre fritt, utforske og holde borettslag fri for rotter og mus bare pga litt bæsj. En ansvarlig katteeier kastrerer/steriliserer, har kattekasse i de områder hvor kattebæsj er et stort problem, merker katten med et telefonnummer og tar den med til dyrlegen når det skulle være nødvendig. Jeg synes folk er latterlig hysteriske når de ikke godtar at verden faktisk består av andre enn dem selv. Vi har mange katter i området, av og til finner jeg bæsj i hagen min, av og til brunsnegl, av og til disgustinge innsekter og en gang en slange. Sånn er verden, og menneskene er ikke de eneste som har rett på den.

Gammel 06-04-10, 18:17   #182
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Problemet er vel ikke at katteeiere ikke "bryr seg om" katten sin. Problemet er at de er ego og late og bryr seg lite om hva naboene synes om kjæledyret deres. Jeg er for øvrig uenig i at det er løskatter som er problemet. Her i nabolaget har iallfall alle kattene eiere, jeg er sikker på at de får både mat og chip (de som trenger det..) men de får altså reke fritt. Sikkert mens eieren toer sine hender og håper at han ikke ødelegger for mye for naboen. Evt. er såpass taketom at han ikke reflekterer over at halve nabolaget ønsker både han og katten hans dit peppern gror.

Jeg synes ellers ikke at det er min oppgave å huske på å lukke døren, passe på å gi (vennlig eller uvennlig) beskjed til naboen når katten driter i hagen min, ta inn puter og solsenger, eller kjøpe "Vekk katt" eller høytrykkspyler. Jeg har ikke katt, burde jeg ikke da få slippe å bry hjernen min med kattesaker i det hele tatt?

Jo, det er faktisk ofte det som nettopp er problemet. Om man bryr seg om katten sin, så kastrerer man den. Og kasterer man katten sin, så holder den seg mer hjemme. Den vandrer ikke, og den markere ikke. Har den oppholdt seg inne de første månedene av sitt liv, så kanskje den til og med går hjem for å gjøre fra seg. Bryr man seg ikke om katten sin, så har man en katt som reker rundt absolutt hele tiden, overalt.

Og jo rine, du burde få slippe å bry hjernen din med kattesaker. Det er i hvert fall sikkert.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:31   #183
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser at mange i denne tråden ønsker å gjøre alle katter til innekatter (evt. ha dem i bånd), og det får jo man bare mene. Men foreløpig fungerer det på en litt annen måte. At katten går inn til folk, ser skummel ut eller gjør fra seg i hagen/gata er faktisk ikke så mye å gjøre med, sålenge katten er et lovlig dyr og det ikke er båndtvang. Jeg personlig synes det er helt hårreisende å frata katten friheten eller hindre den å vandre fritt, utforske og holde borettslag fri for rotter og mus bare pga litt bæsj. En ansvarlig katteeier kastrerer/steriliserer, har kattekasse i de områder hvor kattebæsj er et stort problem, merker katten med et telefonnummer og tar den med til dyrlegen når det skulle være nødvendig. Jeg synes folk er latterlig hysteriske når de ikke godtar at verden faktisk består av andre enn dem selv. Vi har mange katter i området, av og til finner jeg bæsj i hagen min, av og til brunsnegl, av og til disgustinge innsekter og en gang en slange. Sånn er verden, og menneskene er ikke de eneste som har rett på den.

Hva med å snu det litt på hodet: Hvis man ønsker at katten skal få gå fritt og slippe sure, såpekastende naboer, får man bosette seg andre steder enn i tettbygd strøk. Det er ikke "bare litt bæsj", eller "bare litt kattehår" det handler om alltid.
Småbarn kan bli alvorlig syke av å få i seg kattebæsj, og hva en ubuden kattegjest har å si for astmatikere har vi vel allerede vært innom før.
Hvor slangene og brunsneglen kommer inn i bildet, klarer jeg ikke helt å se. De kan jeg lett ta kverken på med salt eller et velrettet slag med spaden, det kan jeg ikke gjøre med naboens katt.

Jeg synes også det blir dumt å gå med kattene i bånd, men jeg synes man skal tenke seg både vel og lenge om før man bosetter seg i tettbygd strøk med dyr man ikke har den hele og fulle kontroll på til enhver tid.

Sist redigert av rine : 06-04-10 kl 21:43. Årsak: leif
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:35   #184
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at mange i denne tråden ønsker å gjøre alle katter til innekatter (evt. ha dem i bånd), og det får jo man bare mene. Men foreløpig fungerer det på en litt annen måte. At katten går inn til folk, ser skummel ut eller gjør fra seg i hagen/gata er faktisk ikke så mye å gjøre med, sålenge katten er et lovlig dyr og det ikke er båndtvang.

Jeg har ikke noe ønske om å gjøre alle katter til innekatter, de gjør jo nytte for seg også, ved å kverke smågnagere. Men bor man i by eller tettbygd strøk så tar man hensyn. Man skaffer seg ikke en hund som ikke vil trives der, man skaffer seg ikke hest eller høner. Og sånn bør flere katteeiere begynne å tenke om katt også. Jeg tror de aller færreste katteeiere ofrer en tanke på om naboens sandkasse eller plen blir full av kattebæsj. Ikke nødvendigvis av egoisme eller ondskap, men fordi det ikke har falt dem inn å tenke på det.

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Den vandrer ikke, og den markere ikke.

Kanskje den ikke markerer, men den bæsjer like fullt. Og det hjelper desverre ikke at den ikke går så langt når man bor i en tett by.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:36   #185
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er offisielt sjokkert.

Har ikke lest så mye vrøvl i én tråd i løpet av hele min fartstid på FP.

Gammel 06-04-10, 18:43   #186
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med deg at vi mennesker ikke kan styre alt og at vi må innfinne oss med at det finnes andre vesener enn oss selv, men her snakker vi om et kjæledyr som mennesket anskaffer seg, og da blir det litt annerledes syns jeg. Når man går til det skritt å skaffe seg et kjæledyr må man sørge for dyret, og at det ikke blir til sjenanse til andre. Noe annet er rett og slett frekt syns jeg. Når man bosetter seg i et tettbygd boligfelt må man, som andre over her også nevner, ta hensyn til det i type dyr man anskaffer seg. Man bør ikke skaffe seg haner som galer tidlig på morgenen, eller hunder som står i hundegård og bjeffer dagen lang, eller katter som bruker hele nabolaget som hjem.

Gammel 06-04-10, 18:48   #187
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor det, Zoë?

Skremmern: Det handler ikke bare om litt bæsj på plenen. Det handler om at sandkassa til ungene blir brukt som utedo og at hagemøbelputer lukter kattetiss, at man må innskrenke friheten i egen hage. Igjen og igjen. Og sånn forblir det fordi "katter bare er sånn", og "de liker å gå fritt".

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:52   #188
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

At andre mennesker har dyr (eller barn, for den del) må man jo bare tåle, det som er spesielt med katter er at mye av ulempene havner på de som bor tett ved. Jeg tror ikke det er så mange som irriterer seg over å se et barn, en hund eller en katt. Men da man har en ødelagt barnevogn, eller må kaste puter for hundrevis av kroner på grunn av naboens krek, da blir man lei etter en gang eller tre. Jeg har kjeppjaget barn og jeg, en nabogutt som slo i stykker hagemøblene til et gammelt ektepar. (Dog brukte jeg ikke såpevann..)

Det som er vanskelig er jo at folk ser veldig ulikt på dette. Jeg tror noen dyreeiere mister gangsynet, på samme linje som enkelte foreldre som mener at verden bare må tåle at de har fem høylytte og rampete barn som har all verdens rett til å regjere der de ferdes.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:06   #189
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tydelig at det er på sin plass med avlivning og forbud mot kattehold.

Gammel 06-04-10, 19:11   #190
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Niks. Nada problem løst når vårt borettslag består av 11 leiligheter med en lukket bakgård og ingen har katt. Kattene er helt umulige å finne ut hvem som eier når området i all hovedsak består av bygårder med 15-30 leiligheter i hver.

Katter uten eier spiiiiiser man

Og ja, jeg mener det egentlig seriøst.
Katter uten chip eller tatovering som fanges på privat eller offentlig grunn bør kunne avlives uten videre dikkedarier. Om katten er merkes kan man registrere hendelsen og skjer det mer enn 3 ganger kan katten avlives.
Hater ikke katter men tror ikke man kan få lov å avlive ansvarsløse katteeiere....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:20   #191
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Gammel 06-04-10, 19:22   #192
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nin og dere andre som plages; har dere prøvd "katt vekk" fra dyrebutikken?

Det har jeg! Det burde hett "menneske deg vekk". Stanken var uutholdelig for alle levende vesener og varte i flere uker.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:32   #193
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Så enig jeg med deg

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:19   #194
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppriktig sjokkert over at du har dette synet. Det harmonerer ikke mye med logikken du vanligvis utviser.

Gammel 06-04-10, 21:19   #195
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ikke helt skjønner er de som er så opptatt av at det er viktig for katten og dens natur å gå fritt omkring, samtidig som at de synes det er flott og fint å kastrere/sterilisere den. Hvis jeg var katt tror jeg ville fortrekke å være en ukastrert innekatt heller enn en kastrert utekatt. Kastrering/sterilisering er da vel en ganske drastisk endring av et dyrs natur? Jeg er tilhenger av at katter kastreres/steriliseres altså, men jeg synes det blir litt merkelig at de som er så opptatt av katters behov for å vandre fritt også er opptatt av at de skal kastreres/steriliseres.

Gammel 06-04-10, 21:26   #196
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

de gjør jo nytte for seg også, ved å kverke smågnagere.

Bortsett fra hvis de bor i trekkfugl-soner, hvor de gjør mer skade enn nytte.

Ehm. Det jeg mente å si, var at jeg skjønner både katteeiere og katte-ofre. Forbud er nok urealistisk. Holdningskampanjer i bystrøk, kanskje? Selv har jeg vokst opp med katter i byen. Det slo oss ikke i måneskinn engang, at elsklingene våre kunne være til sjenanse og plage for andre. Det var dog ikke så utbredt med sandkasser i hagene den gang. Men kanksje foreldrene mine hadde tenkt seg om et par ganger, dersom de visste hva katter kan gjøre mot uskyldige naboer?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:27   #197
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvis jeg var katt tror jeg ville fortrekke å være en ukastrert innekatt heller enn en kastrert utekatt.

Jeg tror ejg ville foretrukket det motsatte. Hvis jeg først skulle være innesperret, hadde jeg foretrukket å ikke savne alle makene der ute.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:28   #198
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det jeg ikke helt skjønner er de som er så opptatt av at det er viktig for katten og dens natur å gå fritt omkring, samtidig som at de synes det er flott og fint å kastrere/sterilisere den. Hvis jeg var katt tror jeg ville fortrekke å være en ukastrert innekatt heller enn en kastrert utekatt. Kastrering/sterilisering er da vel en ganske drastisk endring av et dyrs natur? Jeg er tilhenger av at katter kastreres/steriliseres altså, men jeg synes det blir litt merkelig at de som er så opptatt av katters behov for å vandre fritt også er opptatt av at de skal kastreres/steriliseres.

Ojsan. Hadde du vært en ukastrert katt med løpetid så hadde du virkelig IKKE satt pris på å bli sperret inne. Det hadde du antakelig sett på som dyremishandling. *hehe*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:32   #199
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Ojsan. Hadde du vært en ukastrert katt med løpetid så hadde du virkelig IKKE satt pris på å bli sperret inne. Det hadde du antakelig sett på som dyremishandling. *hehe*

Den setningen var vel av de mindre saklige i innlegget mitt. Men du er vel av de som mener kastrering/sterilisering er bra, samtidig som du mener at det er katters natur å streife fritt. Synes du ikke et inngrep som endrer kjønnsdriften er like "omfattende" eller verre enn å holde katter inne/i bånd? Det synes jeg.

Gammel 06-04-10, 21:33   #200
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg ønsker naboens(tre) katter dit pepper gror, fordi de driter i vår hage og legger seg til i hagemøblene. Sandkassen hadde vi lokk på, men allikevel klarte de å bruke den som do. Vi har også familiemedlemmer som blir veldig syke av katter og det er litt kjedelig å ikke kunne sitte ute fordi kattene til naboen har "hygget" seg i stolene!
Sprayflaske med vann er en grei ting, de har i hvert fall sluttet å komme inn!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.